همینه که هست ...

| با همه‌ی وجه اجتماعی و موقعیت شغلی رده بالایی که داشت اونقدری خاکی و با معرفت بود که وقتی بهش گفتم وقت داری باهات مشورت کنم، در جا گوش و چشم و تجربه‌اش رو بهم پیشکش کرد. یک ساعت برام حرف زد و از تجربه‌هاش گفت و من عین یک ساعت رو گوش کردم و دلگرم شدم. دست آخر بهم گفت پررو باش دختر! پررو باش! اگه دری به روت بسته شد تو از پنجره برو. بعد من با خودم فکر کردم ذاتاً آدم پررویی نیستم و برعکس، خیلی هم ملاحظه کارم. زورم نمیرسه پررو باشم، یعنی راستش یه چیزی درونم هست که به این رو دار بودن، می‌چربه. یه چیزی شاید از جنس غرور و عزت نفس. حالا خود شخص شخیص محترمش دری رو به روم بسته! می‌دونم منتظر نشسته و کمین کرده که از پنجره برم ولی خب نهایتاً من ته زورمو جمع کردم و یه بار در زدم ! |

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۹۷
نظرات (۲۵)
احسان ..
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۳۴
شما از در پشتی وارد شو و بعد از موفقیت نصحیتش کنید که پرروتر باشه!
پاسخ:
با نصیحت درست میشم یعنی ؟ 
بَلـ ـوط
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۵۴
مهر پارسال یکی بهم گفت: همیشه سهمتو بگیر. همین حرفش منو هشت ماهه که بدهکار خودم کرده...
پاسخ:
هر کی یه جوره ... من با پروویی بلدش نیستم ... 
احسان ..
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۵۹
بناست اوشون درست بشه ها..نه شما...شما اگر موفق شدی یعنی درست شدی
پاسخ:
به نظرم هر کسی یه مدلیه قرار نیست همدیگه رو درست کنیم ...
محمدرضا ...!!!...
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۱۹:۰۴
سلام عزیزم، تو این زمونه پرو نباشی حقتو می خورن و نمی تونی از خودت دفاع کنی، من قبلاً آدم خجالتی بودم ولی دیدم که تو این روزگار آدمایی مثل منو قورت میدن و مثل هلو میخورن ...!!! بعد افکارم و رفتارم 360 درجه تغییر کرد ...
پاسخ:
اتفاقا نه خجالتی ام ، نه میذارم حقمو بخورن !

یک آشنا
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۲۲
همیشه احساس اضافه بودن داشتم با خودم ، توی جمع توی کلاس و ...
یه روزی یه جایی خوندم ، تا کسی نگفته مزاحمی ، پس مزاحم نیستی ، این خیلی بهم کمک کرد
اولاش سخته ولی خوب بعد کم کم بهتر میشه
پاسخ:
یعنی من باید انقدر پیش برم که بقیه با رفتار و گفتارشون بهم بفهمونن مزاحمم؟ خب اینو اصلا نمیپسندم ...
ح. شریفی
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۲۱:۱۱
پرو بودن جایی خوبه که بخوان حق آدم رو بخورن
پاسخ:
گرفتن حق به نظرم بیشتر جسارت میخواد تا پررو بودن ...
یک آشنا
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۲۴
وقتی که نرمال نیستی بله
خارجی ها خوبن تو این موضوع ، چیزی به اسم تعارف ندارند و این عالیه
آدم تکلیفشو می دونه
پاسخ:
پررو نبودن یعنی نرمال نبودن؟
یک آشنا
۱۲ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۲۹
خیر سوء برداشت نشه
پررو بودن خوب نیست
ولی پررو بودن درجاتی داره ، برای یک آدم درون گرا ، پررو بودن یعنی نرمال بودن
ما از درون خودمون رو سرکوب میکنیم ، یعنی دوست نداریم تذکری بشنویم برای همین خیلی قبل از این که رفتارمون واقعا پرروگری باشه متوفق میشیم ، حتی وقتی پررو بخوایم باشیم ، سر مرز نرمال بودن متوقف میشیم
پاسخ:
متوجه منظورتون شدم, انگار که نسبی باشه ...
.Faber K 
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۰۷:۳۸
موقعیت‌ها رو ما می‌سازیم،
شرایط‌ها رو ما ایجاد می‌کنیم،
خوشبین بودن برای باز شدن دری ثمره‌ی امیده،
و امید واقعا چیز مضحک و مزخرفیه! :)
پاسخ:
وقتی دری باز نشه تا جایی که زورم میرسه براش تلاش میکنم, حس میکنم از پنجره وارد شدن چیزهایی رو, ارزش هایی رو ازم میگیره که نمیتونم ازشون بگذرم.
تی رکس
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۰۸
آمممم، میدونی خب من فکر میکردم اینکه در بسته شه آدم از پنجره بره پررویی نیست؛ شاید یه جور خستگی ناپذیر بودنه، امید داشتن، سرسخت بود! یعنی من اون چیزی که پشت دره رو میخوام و همه راه هایی که در توانم باشه رو امتحان میکنم
پاسخ:
منم مثه خودت فکر میکنم ولی خب شخص شخیص این دو تا رو بهم چسبوند !! نگفت سرسختانه تلاش کن چون میدونه سعیمو میکنم, گفت پررو باش !!!!
احسان ..
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۱۱
اگر هر کسی یه مدلیه و بنا نیست همدیگه رو درست کنیم چرا بهتون گفتن پر رو باش؟
پاسخ:
به نظرم طرف تا خودش به این نتیجه نرسه که نیاز به تغییر داره هیچ اتفاقی نمی افته, حالا هزاری هم بهش بگن بکن نکن اینجوری اونجوری
حامد سپهر
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۰:۲۵
بنظرم بهترین نصیحت رو بهت کرده چون تجربه نشون داده پرروها موفق تر هستن من کلی آدم کاربلد و کاردرست میشناسم که بخاطر کم رویی همیشه به چیزی که حقشونه نرسیدن
منم تقریبا تو شرایط شما بودم بقول شما یه چیزی مثل غرور یا عزت نفس همیشه جلو راهم رو میگرفت ولی از یه دوره ایی به تصمیم گرفتم عوض بشم الان نمیگم صددرصد ولی خیلی بهتر شدم
پاسخ:
به نظرم هر کسی چهارچوب های رفتاری خودشو داره, شخصا برام سخته که پررو بازی در بیارم, هم نمیتونم هم نمیخوام, حس بدی به این مدل رفتارها دارم ... واقعا نمیدونم شاید یه روزی نظرم عوض شه و پررو ترین بشم ! 
خاتون ..
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۱:۵۳
من خودمم آدم خجالتى هستم اما فکر میکنم بعضى وقت ها واقعا پرو بودن لازمه چون هیچکس اونقدرى براش مهم نیست که تو چقدر برای خواسته هات تلاش کردى و چیزى که اهمیت داره نتیجست . وقتى نتونى حقتو بگیرى و تلاشت رو به نتیجه برسونیش فقط چون آدم خجالتى هستى و به اصطلاح پرو بودن رو بلد نیستى و بقیه هم اینو میدونن، درواقع در حق خودت ظلم کردى،
پاسخ:
قبول دارم اون چیزی که نمود داره و بقیه میبینن و باهاش قضاوت میکنن فقط نتیجه کار هست و کسی به قبلش توجه نمیکنه. 
خجالتی نیستم,حقمم میگیرم ولی یه جاهایی واسه پررو بودن باید از خط قرمزهایی عبور کنی تا کارت پیش بره که اینجور موقع ها من برعکس حواسمو جمع میکنم و ملاحظه کار میشم, شاید واقعا یه روزی بهش برسم که اشتباه میکردم ... نمیدونم. ..
صبا مهدوی
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۳:۱۵
هوم...
پاسخ:
اوهوممم ...
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۴:۰۱
پررو بودن هم سخته-_-
پاسخ:
برای منکه هست, تو تیپ شخصیتی من جا نمیشه !
رهگذر
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۲
سلام

با احترام ، به نظرم این چیزها ربطی به خاکی و با معرفت بودن نداره! تقریبا همــــه مردها اگه یک دختر ناز و خوشگل و خوش صدا بهشون پیشنهاد مشورت بده با کمال میل قبول میکنند!! جدی میگم! باور نداری برو تنتیجه تحقیقات رو برسی کن و ببین!!!

پرروئی یعنی چه؟ اگر منظورش از پررو بودن ، سعی و تلاش کردن هست ؛ به نظر من تو به اندازه کافی پررو بودی و هستی ؛ و در و پنجربه که سهل هست ، شاید اگر شرایطش پیش بیاد از دیوار هم داخل بشی!(نه فقط تو ، بلکه خیلی های دیگه هم.) از دختری با شرایط تو چه پرروئی انتظار میرفت که نداشتی؟ به موقع در دانشگاه دولتی قبول شدی ، به موقع هم ارشد دولتی قبول شدی و به اتمام رساندیش، سربازیت رو رفتی! اهل هیچ برنامه خلاف عرفی نبودی! دیگه از این پررو تر؟؟ به نظرم پررو بودن هم حدی داره. یا من درک نمیکنم. معمولا همیشه یه عیب بنی اسرائیلی روی انسان میذارند که عیب از تو هست و.... نه از اونها.
توی این چند سال آشنائی که باهات داشتم ؛ به نظر من تو نه تنها انسان پرروئی هستی بلکه به موقع ش رودار هم هستی!! دیدم که میگم!!!(سوء تفاهم پیش نیاد ، دارم از حرف های خودت استفاده میکنم و قصد بی احترامی ندارم.)

بازهم میگم به نظر من پررو و رودار بودن هم حدی داره.


حرف آخر.
یه سری حرفها هست که راستش بنا به دلایلی ، دیگه نه حوصله ش رو دارم که در موردش حرف بزنم و نه شرایطش رو دیدم و دارم! به نظرم زندگی در عین ساده بودن ، پیچ و خم های خیلی خیلی خیلی زیادی داره. به نظرم یکی از بهترین راه های آگاهی از این موارد هم صحبتی با انسانهای خوب گذشته هست(از طریق نوشته ها و کتابهاشون.) مثلا اون جمله مولانا در چند پست قبلت که میگه: چون راه رفتنی است توقف هلاکست. در عین اینکه کاملا درست و به جا هست اما به معنی این نیست که در زندگی همیشه در حال حرکت و تکاپو باشی ، بلکه گاهی اوقات نه تنها نباید رفت و حرکت کرد بلکه باید ایستاد و ساکن بود. چون گاهی اوقات خود همون حرکت کردن باعث هلاکت انسان میشه.(به نظرم مولانا در جاهای دیگه به این مورد هم اشاره کرده.) منتهی به مرور یاد میگیری و متوجه میشی که کجا محل و موقع رفتن هست و کجا محل ایستادن و ساکن بودن. توی پست قبل میخواستم اینو بهت بگم اما حوصله و شرایطش نبود.

احساس میکنم اونچه که در دوستی و برادری میدونستم و احساس کردم لازم هست رو بهت گفتم.(فکر کنم قبلا هم اینو بهت گفتم!!) بقیه ش دیگه به خودت برمیگرده ، اینکه بخوای برای دانستن و آگاهی بیشتر به سمت انسانهای بزرگ و الهی گذشته بری یا نه. اینکه بخوای به ثروت درونی و آرامش برسی یا نه. و خیلی چیزهای دیگه. نه تنها برای تو ، بلکه برای همه ما.


این احتمالا جزو آخرین نظرات بلند بالای من باشه. احتمالا.
پاسخ:
ممنون ...
تیردخت :)
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۸:۳۰
سلام یکتای جان :*
پررو بودن رو اگه یاد گرفتی به ما هم یاد بده ... منم لازم دارم :(
پاسخ:
سلام تیردخت عزیز

حس میکنم اصلا پتانسیلشو ندارم !
رهگذر
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۲۱:۴۳
خواهش میکنم ، بزرگواری :)
پاسخ:
:)
هیده ...
۱۳ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۳۷
یه سری اخلاق ها هست که آدم هر چه قدر هم تلاش کنه احتمال اینکه یادش بگیره کمه بازم . یعنی به قول ِ تو یه چیز غالب تری هست که نذاره اون خودشو نشون بده . حالا برای هر کسی یه اسمی داره اون نیروی غالب .
ولی حس می کنم اگرم اون اخلاق رو یاد بگیریم هر بار استفاده ازش ما رو به چالش تعارض طور می کشه .
پاسخ:
انگار که دیفالت سر جاشون نباشن !
عباس زاده
۱۴ ارديبهشت ۹۷، ۱۹:۴۴
سلام
هر چیزی به اندازش خوبه
پاسخ:
حرف حساب جواب نداره :)
عباس زاده
۱۴ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۳۳
حرف حساب عمل دارد (لبخند)
پاسخ:
:)
بهار ..
۱۶ ارديبهشت ۹۷، ۰۸:۳۷
سلام خاله جان
راست میگه پررو باش ولی فکرکنم منظورش از پررو بودن اون چیزی نبوده که برداشت شده تو اکثر نظرات دیدم
من حس کردم بیشتر منظورش اینه نا امید نشو اگه دیدی دری بسته ست نا امید نشی و غصه بخوری یا بشینی و کنار بیای چون هدفت برات مهمه مطمین باش که بهش میرسی و لیاقتش رو داری پس راههای دیگه رو امتحان کن از در و پنجره و... :) بیشتر بحث روی نا امید نشدن بوده فکرکنم البته
دوستت دارم دوست جونم
پاسخ:
سلام بهار عزیز

نمیدونم والا ... یه چیزی گفت جماعتی رو درگیر کرد :))

خوش باشی دوست قدیمی خوب من :)
آسـوکـآ آآ
۱۶ ارديبهشت ۹۷، ۱۳:۱۱
پررو بودن خیلی سخته
خیلی...
پاسخ:
شخصا حس میکنم با پررو بودن یه چیز با ارزش برام از دست میره ... این برام سخت ترش میکنه.
رهگذر
۵ خرداد ۹۷، ۲۳:۱۰
سلام
خوبی؟
نیستی؟؟


خدایا ، دوستان من ارمغانی از رحمت بی انتهای تواند ؛
خرسندشان دار به شادی ، سلامتی ، سعادت و سربلندی.
پاسخ:
سلام

خوبم ممنونم.
هستم کم و بیش :)
سانا پرداز نارین
۱۶ بهمن ۹۷، ۱۸:۱۷
سلام
پررو بودن خیلی سخته ولی بعضی ها هم استاد این کار هستن
پاسخ:
واسه من که خیلی سخته !!! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">