با اینا تابستون ُ سر بکنید ...

کتاب : 

دو کتاب دو جلدی قطوری که بعد از سالها همچنان برای من جز بهترین‌ها هستند و خواهند بود :

کلیدر (محمود دولت آبادی ) بر باد رفته (مارگارت میچل)

مجله : 

از بهترین خواندنی‌های روزگار که همه جور سلیقه‌ای را شامل میشود، مجله همشهری داستان هست. یک چرخی در سایتش بزنید حتماً مشتری می‌شوید.

 شعر : 

حافظ و مثنوی معنوی مولانا را نخوانید به خودتان بدجوری ستم کرده‌اید! اصلاً بی حد و اندازه دلبرانه ست. | اشعار سید علی صالحی هم به عنوان سبک و سیاق جدید و امروزی دوست داشتنی‌ست.

آهنگ : 

هر چند جدید نیستند ولی هنوز هم برای من جذاب اند و محبوب :

 پرستش + تصویر رویا + سراب رد‌پای تو  (داریوش) | بی‌اعتنا + دنیای آرزو (ابی) | برای با تو بودن (ستار) | دکلمه‌های علیرضا آذر 

فیلم : 

my way | the impossible | the imatation game | grudge | the conjuring | the  witch 

whiplash | coherence | room | her

بازی : 

بازی Loop اعصابتان را آرام می‌کند.


ミントブルー のデコメ絵文字 با تشکر از دعوت  هولدن خان و این بازی وبلاگی خوب ، همه‌ی مجازستانی‌ها به ادامه‌ی این بازی ِ حال خوب کن دعوت هستند و من به طور خاص دعوت میکنم از : جیرجیرک - هیده - آووکادو - رامین


かわいい のデコメ絵文字 بلاگرهایی که پیشنهاد های جذابی برای تابستون دارن [اینجا]

دوشنبه ۱۱ مرداد ۹۵
نظرات (۳۴)
الی ...
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۶:۵۵
چه پست خوبی :)
پاسخ:
اگه واقعنی خوب بود ادامه ش بده الی :)
گم نام
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۰۱
تو فیلمایی که معرفی کردید فقط whiplash رو دیدم خیلی خوبه این فیلم:)
پاسخ:
آره ه ه ه منم دوستش داشتم :)
فیلم خوب میشناسید معرفی کنید ببینیم تو این تابستونی :)
رامین :)
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۰۲
من هم قدیما همشهری داستان میخریدم . هر دفعه 500 میکشید روش دیگه نخریدم :|

+ فیلم بازی تقلیدو دیدم عالیییییه. روم هم معرکه ست . پر از تعلیق

++ ممنون بایت دعوت ^_^
پاسخ:
آره دقیقاً :)) اوایل 4 تومن بود الان 7 تومن شده :|

+ به نظر من فیلمی خوبه که بتونه یه جور حسی در آدم ایجاد کنه یا مجبورت کنه فکر کنی و یا یه طرز نگاه متفاوت رو نشونت بده که این فیلمها برای من اینطور بود :)

+ منتظریم [آیکون دست زیر چونه]
گم نام
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۱۶
سه شنبه هفته پیش سینما ایستاده در غبار رو دیدم بهتون پیشنهاد میکنم
فقط چون تو گروه هنر و تجربه اکران میشه حتما یه سرچ بزنید ببینید که کدوم سینماها اکرانش میکنن که مثل من در به در دنبال سینما نگردین:)))
پاسخ:
آزه اتفاقاً تعریفشو زیاد شنیدم و خوندم ، باید جالب باشه ، مرسی ی ی :)
نگین ...
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۲۸
مرسی یکتا مرسیییییییی
پاسخ:
:)
چندتا پیشنهاد خوب خوب رو کن ببینم دختر جان ؛)
رامین :)
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۲۸
باور میکنین دفعه اولی ک من خریدم 1000 تومن بود ؟؟ :|

آفرین . فیلمی ک آدم مجبور ب فک کردن نکنه اصن فیلم نیست :)

+ انجام شد :))
پاسخ:
ماهی هزار تومن :)) چه خوووووووووووب !

+ ماشالله به سرعت شما 0_O
ممنون :)
آقاگل ‌‌‌‌
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۳۰
اصلا این هولدن کاری کرد کارستون :))))
از دیروز همینجور داره یشنهادهای خوب خوب میرسه:دی
البته بدی داستان جاییه که برا ما پیرمردها پیشنهادها خیلی هاشون تکراری اند. خوش به حال جوونای بلاگر :)
پاسخ:
والاع همه رو چالشوند :))
فکر کنم به تابستون بعدی بکشه :))
نفرمایید جناب آدم پیر باشه که با این چیزا ذوق نمیکنه ؛)
مرد غربی
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۳۳
چه خوب و جالب :)
سری به این پیشنهادات بزنیم
پاسخ:
منتظر پیشنهادات جالب شما هم هستیماااا :)
مترسک ‌‌
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۳۳
همین اول کامنت تا یادم نرفته باید بگم که اون Whiplash نقش پررنگی در زندگی من داشته، بهله ^_^ تأثیرشم به نظرم معلومه در چه زمینه‌ای بوده...
و اما کتابا... چقدر سلایقمون به هم منطبقه :)) منم این دو عنوان رو خیلی می‌پسندم؛
اون «دلبرانه» رو که گفتی بی‌اختیار یاد بیژن مرتضوی افتادم D:
همه آهنگا یه طرف و ابی جان هم یه طرف ^_^
حس بازی هم ندارم، به همین سوی چراغ مانیتورم قسم :|
پاسخ:
یعنی همون جوری تمرین میکنی یا استادت انقدر خشن ؟ :))
کتاب خوب ، خوبه ، همه دوسش دارن چون ذات آدم دنبالشه :)
اصلا هر چی گوش بدم بازم میرم سراغ ابی ... هیشکی ابی نمیشه :)
منم زیاد اهلش نیستم ولی واسه یه وقتا که باید یه جوری وقت بگذره خوبه :))
مترسک ‌‌
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۴۴
استادم که بنده خدا از بس مهربونه گاهی از شدت عذاب وجدان دلم می‌خواد بهش بگم استاد جان بیا یه خورده دعوام کن، من راضی‌ام! :))
خودم هم طبیعتاً به اون حد خون‌آور (!) تمرین نمی‌کنم چون ذاتاً گیتار ساز ویران‌گری نیست :))
اما یه چیزی رو خوب بهم یاد داد که وقتی هدف داری باید براش بجنگی، بــــــــاید! و منم دارم می‌جنگم...
پاسخ:
بله بله ازشون تعریف کرده بودین :)
آدمایی که دیوانه وار یه چیز ُ میخوان و براش تلاش میکنن خیلی جذابن :)

جنگ جنگ تا پیروزی :))
Mr. Moradi
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۴۵
مجله داستان رو چند وقتی هست که میشناسم و دو ماهه که میخونم ... خیلی خیلی خوبه :))
پاسخ:
من از سال 92 میخونمش و یه آرشیو گنده ازش دارم که توی کتابخونه می درخشه :)
اتفاقا همین امروز واسه مرداد ـش رو پست چی آورد :))
آوو کادو
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۷:۵۰
ممنون از دعوت شما... سعی میکنم انجامش بدم :-)
پاسخ:
خیلی سپاس :)
نگار :)
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۸:۱۱
برباد رفته رو خیلی دوس دارم..فیلمش هم دیدم خیلی خوبه :))

یادش بخیر یه زمانی عاشق دکلمه های علیرضا آذر بودم...
پاسخ:
فیلمش به شرطی خوبه که اول کتابشو خونده باشی :)
دگ چه فیلمی نگار ؟؟
رها مشق سکوت
۱۱ مرداد ۹۵، ۱۸:۱۳
با دیدن اسم کلید به شدت ذوق زده شدم
هرچقدر از عشق و علاقم به محمود جان دولت آبادی بگم کم گفتم ^_^
وقتی کتاباش رو میخونم انگار دقیقا وسط اتفاقا و آدمها و تصویرهاییم که اون ساخته و موقعی که سرم رو از کتاب بلند میکنم چندثانیه طول میکشه به حالت عادی برگردم، با هیچ نویسنده ی دیگه ای این احساس رو تجربه نکردم
پاسخ:
من تنها کتابی که ازشون خوندم کلیدر بود که خیلی دوسش داشتم رمان آبکی نبود توش حرف داشت ، به دل می نشست :)
دیگه چه کتابایی از محمود دولت آبادی رو دوست داشتی ؟؟
هولدن کالفیلد
۱۱ مرداد ۹۵، ۲۰:۳۲
اینکه فیلم جادوگر رو معرفی کردی، یاعث شد از شدت شوق به پهنای صورت اشک بریزم :|
ممنون بابت شرکت در این بازی، برم ببین توی پیشنهادات چیا رو برمیدارم برای خودم :دی
پاسخ:
جنس مرموز بودن این فیلمو دوست داشتم ...
الان حس کردم دارم با کارگردان فیلم حرف میزنم :))

بردار ببر ! فکر کنم از room , her , my way ، the imatation game بدت نیاد ؛)

هولدن کالفیلد
۱۱ مرداد ۹۵، ۲۱:۰۳
روم رو که خودم قبلا معرفی کردم، بازی تقلید رو هم دیدم، her رو هم برنامه دارم ببینم، my way رو در جریان نیستم!
پاسخ:
زیاد از فیلم های بزن بکش جنگی خوشم نمیاد ولی my way رو دوست داشتم ، جز فیلم هایی بود که تحت تاثیر قرار گرفتم :)
.: جیرجیرک :.
۱۱ مرداد ۹۵، ۲۱:۳۱
بنده از همین تریبون شگفت زده شدنم رو اعلام می کنم چون اصلن فکر نمی کردم دعوت بشم به این بازی :دی ذوق و هیجان و استرس توأمان :))

ممنون یکتای جّان :)
پاسخ:
نتسی نتسی :))
من مطمینم پیشنهادات عالین دختر :*
مترسک ‌‌
۱۱ مرداد ۹۵، ۲۱:۳۶
جنگ جنگ تا اجرای کنسرت برج میلاد، حتی! :))
پاسخ:
بلیط هاشم پیش فروش میکنید دگ ؟ ؛)
هیده ...
۱۱ مرداد ۹۵، ۲۲:۱۴
^_^ .
من وقتی می بینم که منو دعوت کردی (: .
مرسی بابت معرفی های قشنگت و دعوتت (:.
پاسخ:
همیشه سلیقه ات رو دوست داشتم هیده :)
بدووو که منتظرماااا :*
.: جیرجیرک :.
۱۲ مرداد ۹۵، ۰۰:۰۳
امیدوارم که خوب باشن واقعن :)

+ از پست خودت بگم. خب خب خب
بر باد رفته رو خوندم و دیدم و خیـــــــلی خوب بود. واقعن مارگارت میچل پیشروی عصر خودش بوده و چه جسارت خوبی به خرج داده برای این رمان.

حافظ که جانا و این حرفا، اعتراف می کنم مثنوی رو یه مدت شروع کردم اما نتونستم ادامه بدم و گذاشتم کنار که مایه ی تاسفه واسه خودمم، باید حتمن خونده بشه. از صالحی جان تک تک خوندم و باید بگم لذت بخشه بسی.

پیش تر توی یکی از پست های خودت ارادتم به علیرضا آذر رو ابراز کردم ^_^ از موزیک ها چندتایی رو نشنیدم که حالا حتمن گوش خواهم سپرد.

و نهایتن بخش جذاب فیلم ^_^
the imitation game خیلی خوب بود و در کل از فیلم های Benedict Cumberbatch و Keira Knightley لذت می برم.

هنوز دلهره ی تماشای grudge و استایل نشستنم یادمه :)) دوره ی راهنمایی دیدم و قشنگ سکته کردم.
whiplash و room هم که تضمینین اصن، عالی.
پاسخ:
+ شخصیت اسکارلت هنوزم برام دوست داشتنی ِ ، کتابشو خیلی بیشتر از فیلمش دوست داشتم :)
+ حافظ رو چند بار خوندم بیشتر از مولانا خوندم ، تیکه تیکه مولانا رو خوندم منم باید بشینم از اول تا آخر یه دور بخونم خیالم راحت شه :)
+ نه می بینم اهل فیلمم هستیااا دم شما گررررررررررررم :)
من کینه رو تو خوابگاه دیدم :)) یکی از هم اتاقیامم به شدت ترسو هر 5 دقه میگفت یا ابرفض ! یا امام حسین ! یا علی ! :)) شپلق شپلق هم میزد رو پاش :)) انگار مجبور بودیم لامپ هم خاموش کرده بودیم :)) خودآزاری رسما :)) ولی خیلی حال داد !

++ ممنون که وقت گذاشتی رفیق جانم :)
هیده ...
۱۲ مرداد ۹۵، ۰۰:۰۷
تو همیشه لطف داری (: .
نوشتم ... فکر نمی کردم این قدر وقت ببره نوشتنش((((: .
پاسخ:
دستت مرسی هیده جانم :)
آره خیلی وقت برد هی باید لینک میدادی :))
رها مشق سکوت
۱۲ مرداد ۹۵، ۰۲:۴۶
سلوک هم خیلی دوست داشتم، ولی متفاوت با کلیدر بود برام، سلوک نه خود روند داستانش، بلکه بعضی حرفها و افکار ثبت شده توش جوری بود که احساس میکردم دارم توی کلماتش ذوب میشم!
جای خالی سلوچ هم عاالی بود، شاید سبکش بیشترربه کلیدر نزدیک بود، جای خالی سلوچ اگه بخوام با یه کلمه توصیفش کنم میشه این: درررد

حالا اگه کارای پایان نامم بذاره میخوام روزگار سپری شده مردم سالخورده رو بخونم از جناب دولت ابادی
پاسخ:
جای خالی سلوچ رو دوست دارم بخونم :) مرسی از پیشنهادت بانو :)


ناصریا .
۱۲ مرداد ۹۵، ۱۳:۱۵
چند وقتی پیش تو جواب یکی از نظراتم گفته بودی یه نگاه به همشهری داستان بندازم، خوندمش ولی اونجور که انتظار داشتم حال نکردم باهاش، چرا!؟ خیلی کژ سلیقه ام ینی؟

loop رو دانلود کردم خیلی خوبه. عالیه ینی :))
پاسخ:
من از سال 92 همیشه دم دستمه ، خب خیلی طبیعی که سلایق متفاوته :)

آره خیلی باحال ِ :))
رهگذر
۱۲ مرداد ۹۵، ۱۵:۴۸
سلام


همه آهنگ های انتخابیت زیبا بودند.. ممنون.... من دوست دارم دوستای وبلاگیم توی پست هاشون آهنگ بذارن یا معرفی کنن ، مخصوصا چنین آهنگ های زیبائی. چهارتای اولی جزو آهنگ های مورد علاقه م بودند و هستند(مخصوصا آهنگ سراب رد پای تو - تا حالا موقع گوش دادنش ، پرودگار عالم رو مخاطب خودت قرار دادی؟) اما دوتای آخری رو تا حالا نشنیده بودم.. از آهنگ ستار خوشم آمد :) ، زیباست.. ممنون.


فکر کنم هیچ کدام از این فیلم هارو تا حالا ندیدم.. لطفا دوتاش رو خودت به صورت اختصاصی به من معرفی کن... تا بعدا در اولین فرصت نگاه شون کنم.

من چندی پیش فیلم "نقش نگار" رو نگاه کردم(به خاطر ناصر ملک مطیعی - ازش خوشم میآد) به نظر من خیلی فیلم زیبائی هست ، توی دو ماه گذشته من سه بار نگاه ش کردم ، شرایطش پیش بیاد حاضرم یه بار دیگه نگاه ش کنم :) ، پیشنهاد میکنم فیلمش رو نگاه کنی - توی فیلم های خارجی هم "افسانه 1900" رو بهت معرفی میکنم... اگر از اینها خوشت آمد ، بهم بگو تا دوباره بهت معرفی کنم.




خدا یار و نگهدارتون
پاسخ:
خب سلیقه فیلمی آدما متفاوته ! با این حال فکر میکنم از my way - the imatation game - whiplash بدتون نیاد :)

تعریف افسانه 1900 رو شنیدم ولی ندیمش ! میذارم تو لیست ، ممنون :)
مترسک ‌‌
۱۳ مرداد ۹۵، ۰۹:۲۷
برای شما که بلیت VIP داریم، فقط بگو چند نفرید تا به همون تعداد بلیت تقدیم کنم ;)
پاسخ:
:))
من تنها
۱۳ مرداد ۹۵، ۱۲:۱۳
ممنون از پیشنهادای جذابتون
مولانا بی وقفه بی نظیره...
پاسخ:
شما هم پیشنهادی داشتین خوشحال میشم :)
واقعاً اشعارش دلبره ^_^
علی . ج
۱۳ مرداد ۹۵، ۱۲:۱۸
داستان همشهری :) دقیقا هرکی یه بار بخره مشتریش میشه :) منم اولین بار همین ماه گرفتم چقدر جذابه انصافا :)
پاسخ:
اوهوم ... ^_^ 
خیلی دوست داشتنی ِ
رهگذر
۱۳ مرداد ۹۵، ۲۲:۲۴
سلام

برای معرفی فیلم ها ممنون :) اتفاقا مدتی بود که میخواستم توی وبلاگم از دوستان وبلاگی درخواست کنم چند تا فیلم بهم معرفی کنند که.....


در جواب آقای صالحی ، قسمت هائی از شعر سهراب رو میذارم!



هر کجا هستم باشم ، آسمان مال من است
پنجره ، فکر ، هوا ، عشق ، زمین مال من است

چشم‌ها را باید شست ، جور دیگر باید دید..

واژه‌ها را باید شست
واژه باید خود باد ،
واژه باید خود باران باشد..

چترها را باید بست
زیر باران باید رفت
فکر را ، خاطره را ، زیر باران باید برد..

با همه مردم شهر ، زیر باران باید رفت..

دوست را زیر باران باید دید
عشق را ، زیر باران باید جست..

زیر باران باید بازی کرد
زیر باران باید چیز نوشت ، حرف زد ، نیلوفر کاشت..

زندگی تر شدن پی در پی ،
زندگی آب تنی کردن در حوضچه «اکنون» است

رخت‌ها را بکنیم:
آب در یک قدمی است.(سهراب سپهری)


و..

هان ، مشو نومید! ، چون واقف نه‌ای از سّر غیب ؛
باشد اندر پرده بازیهای پنهان ، غم مخور.(حافظ)
پاسخ:
امیدوارم از فیلم ها خوشتون بیاد :)
رامین :)
۱۴ مرداد ۹۵، ۱۱:۳۹
روز دختررر خیلی مبارک :)
پاسخ:
خیلی ی ی ی ی ممنونم ^_^
در مسیر شدن
۱۵ مرداد ۹۵، ۱۳:۱۶
روم - ایمیتیشن گیم- هر(Her)
هر سه تاشون عالیه ... اصن وقتی اسکار 2014 رو به بردمن دادن ناراحت شدم. گفتم حق the imatation game بودش . داورای بد ...
"روم و هر" هم ایده و سوژه شون عالیه .
حافظ و مولانا که جانن (^_^)
سید علی صالحی رو هم سه سالی هست میشناسم... بعضی شعراشو واسه عشقم میخونم :))
پاسخ:
این روزا خیلی از فیلم های ایرانی و خارجی سوژه های تکراری دارن که دیگه به دل نمی شینه ! یه سوژه ی خوب از مهم ترین پارامترهای فیلم :)

+ عشقتون برقرار ^_^
ستاره باران
۱۷ مرداد ۹۵، ۰۱:۰۷
conjuring :-s
فقط یه بار به زور و پیشنهاد دوستان فیلم ترسناک که این باشه نگاه کردم یعنی تا عمر دارم صحنه هاش تو ذهنم می مونه !! مخصوصا اون لحظه ای که یه نفر بالای کمد هست و اونجایی که یه نفرو دار زدن :-$
وااآی :-$
پاسخ:
آره اون لحظه که بالا کمد یه جونوری هست خیلی خوبه :))
اصلا کلا دیدن فیلم ترسناک وقتی حال میده که با یکی که میترسه بشینی ببینی :)) بدجنس طور :))
ستاره باران
۱۷ مرداد ۹۵، ۰۱:۲۱
بر باد رفته رو خوندم :)
کلیدر و مجله رو هم ثبت کردم تا بخونمشون :)
پاسخ:
امیدوارم دوست داشته باشید :)
ویار تکلم
۱۷ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۷
کلیدر! کار هرکسی نیست تموم کردنش :)

همشهری داستان+ همشهری جوان از مجلاتی هستند که سرشان به تنشان می ارزد!

پاسخ:
آره خیلی کتاب گنده ایه :))

+ و دانستنی ها :)
خرید اینترنتی
۱۹ مرداد ۹۵، ۰۷:۴۲
سلام من عاشق مولانا هستم ولی هسچ وقت نتونستم دقیق معانی شعر های حافظ رو بدونم یا جایی بعنوان شیرینی کلامم استفاده کنم ..
پاسخ:
شاید یکی از دلایلی که فال حافظ داریم این باشه که هر کسی میتونه یه جوری که میخواد اونو برداشت کنه ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">