خیلی چیزها ادامه دارد هنوز ...

| خوب که به آدم‌های اطرافمان و جنس روابط دوست‌گونه‌ای که با آنها داریم فکر کنیم تهش می‌رسیم به اینکه یکی می‌خواهد پایه درس خواندنش بشوی، یکی فقط مواقع غم و غصه که سنگ صبور لازم است سراغت را می‌گیرد، آن یکی هم برای تعریف کردن چیزهایی که نمی‌تواند به کسی بگوید یک جفت گوش مفت می‌خواهد و دیگری تو را یوزر و پسورد اکانت اینترنت دانشگاه می‌بیند ! یکی هم‌پایه‌ی خرید می‌خواهد برای این مغازه و آن مغازه رفتن، یکی برای کشف کافه‌های جدید، دیگری برای این که مسیر هر روز ِ را تنها نباشد و آن یکی هم آخر هر ترم جزوه‌ای می‌گیرد و از صحنه روزگار محو می‌شود و حتماً دیده‌اید یک عده هم فقط لایک می‌کنند که لایک کنید! و این سیکل استفاده ابزاری از هم ادامه دارد ... ولی کمتر خسته و دلزده می‌شویم اگر وسط این همه آدم‌های دور و بر و این همه دوست و رفیقِ قربان صدقه برو یکی باشد که گه‌گاه به جای حاشیه بودن خودمان را اصل جریان ببیند ، یکی که وسط تمام آهستگی‌های ارزان زمانه بی‌دلیل حال ـمان را بپرسد ، اصلاً یکهو دلش برای صدایمان تنگ بشود و هیچی هیچی نخواهد و هیچ درخواستی هم نداشته باشد جز ریتم خنده‌هایمان پشت تلفن ... این دوست‌جان‌ها را ستاره‌دار کنید بچسبانید کنج دلتان ، لبخندشان را قاب بگیرید برای روز مبادا و هی دوست‌تر داشته باشیدشان که کَم‌اند و قیمتی ... |

[1]

با من مدارا کن ، بعدها دلت برایم تنگ خواهد شد ...

(タイトルなし) のデコメ絵文字سید علی صالحی

چهارشنبه ۳۰ تیر ۹۵
نظرات (۳۰)
مهدی
۳۰ تیر ۹۵، ۱۳:۴۱
قدر این دوست جان ها وقتی بیشتر مشخص می شود که در روزهای تنهایی و روزمرگی های پیاپی و مشکلات جاری در کنار خود ان ها را ببینید.
سید علی جان، جدا از این مطلب شما می تونید پست های وبلاگ خودتون رو در دسته وبلاگ سایت (پیوندهای امروز) با دیگران به اشتراک بگذارید و یک فید بک نیز از کاربرهای اونجا دریافت کنید.
پاسخ:
اووومممم ... "تنهایی" خوبه به شرطی که یه دوستی باشه گاهی در موردش حرف بزنیم ...

+ بقیه اش ؟؟؟ 0_O
.: جیرجیرک :.
۳۰ تیر ۹۵، ۱۳:۵۴
شاید همین هاست که باعث می شود در جواب کسی که می پرسد با که آمدی؟ بگویم تنها! و چرای متعجبانه اش را به لبخندی پاسخ دهم.

روراست که نگاه کنم می دانم که من هم یک جاهایی کم گذاشته ام توی رفاقت هایم. من هم گاهی حالِ خودم را ارجح دانسته و غافل شده ام از آدم ها. و شاید همین کم بودن های دوسویه آدم را دلزده می کند. ترجیح می دهی نباشی و نباشند تا گلایه هایت را سبک کنی و دنیای خودت را بچسبی...
پاسخ:
به نظرم نمیشه انکار کرد که "همه" "اغلب" خودشون و منافع خودشون براشون مهمه ! و من و شما هم جز این "همه" هستیم ! 
ولی این وسط مسط ها یه چیزای ارزشمندی هست که اگه اونا رو هم فدای خواسته های خودمون کنیم دیگه چیزی از مفهوم دوستی نمی مونه ... 
به قول شما نباشه و نباشیم بهتره !
مترسک ‌‌
۳۰ تیر ۹۵، ۱۳:۵۹
در ادامه باید بگم که این یه نفر همونیه که پیشش خودِ خودتی و اگه اشتباه کنی صاف می‌زنه تو برجکت چون دلش برات می‌سوزه و نمی‌خواد بدبختی‌ات رو ببینه و اگه هم کار درستی انجام بدی اندازه خودت و اید هم بیش‌تر کِیف می‌کنه... این رفقا غیرقابل قیمت‌گذاری هستن ^_^
پاسخ:
آخ خ خ خ آره ! 
هوپ ...
۳۰ تیر ۹۵، ۱۴:۱۲
فرندز ویت بنفیت!
یک سری از دوستی هایی که نام بردی به خود خود بد نیستن، وقتی غیرقابل تحمل میشن که فقط و فقط با همون هدف دنبال بشن.
+ به قول نفس نقره ای جان، اون مداد صورتی کوچولو، منو مرد !
پاسخ:
درسته ... وقتی همیشه یه چیزی باشه که توی رابطه دوستی ازت مهم تره باشه دلتو میزنه :(

+ :)))
آقاگل ‌‌‌‌
۳۰ تیر ۹۵، ۱۴:۲۷
بده که برا خیلی ها مثل جعبه ابزار شدیم.
پاسخ:
بابتش به شدت حس بدی دارم :(
نگار :)
۳۰ تیر ۹۵، ۱۴:۳۱
آخ که چقدر داشتن این دوست جان ها خوبه..خدا زیادشون کنه اصن :)))
پاسخ:
ایشالله ایشالله :))
زهرا یگانه
۳۰ تیر ۹۵، ۱۴:۴۱
قربون صدقه رفتنشون بیشتر از همه روی اعصابه! :))

چه خوب میشه اگر همچین رابطه ای میخوایم از خودمون شروع کنیم. سعی کنیم فردی/افرادی رو اینطور خالص دوست داشته باشیم. اون وقت این عمل، عکس العملش چند برابر به سمت ِ خودمون برمیگرده. [به شرط ِ اینکه چشم ِ دل باز کنیم و افراد درستی رو انتخاب کنیم.]
پاسخ:
یه وقتا خیلی لوس میشه خدایی :))

درسته ... به نظرم همه ـمون خواسته یا ناخواسته اهمال کاری داریم تو رفاقت ... نمیشه که فقط یه کوه توقع باشیم از بقیه ! باید خودمونم یه قدمی برداریم :)
. زیزیگلو
۳۰ تیر ۹۵، ۱۶:۱۷
این پی نوشت آخر چه غمی داشت.... :(
پاسخ:
اوهوم ... 
حالات غصه ت نشه هاااا ؛)
صبا مهدوی
۳۰ تیر ۹۵، ۱۶:۲۴
دوستی های بی ما به ازا فوق العاده است...فوق العاده..

http://saba-mahdavi.blog.ir/1395/04/19/%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%85
پاسخ:
من بودم فقط اسم این مدلا رو میذاستم "دوست"

+ پس ستاره نشونی صبا :)
ح.آ :)
۳۰ تیر ۹۵، ۱۷:۱۶
داریم همچین دوستی ؟؟!
:)))
پاسخ:
به ندرت ... تک و  توک ... ولی هستن :)
آناهــیــ ـــتا
۳۰ تیر ۹۵، ۱۸:۱۶
بعد من اون اوایل در جریان نبودم، چند وقت بعد مثلا جزوه گرفتن طرف زنگ میزدم حالشو میپرسیدم. دیگه به برخوردی ک باهام میشد اشاره ای نمیکنم :|

آخ ازین جواهر جان های عزیز دل :)
پاسخ:
آها ! از اونایی بودی که جزوه ات گارانتی هم داشته :))
بعضی هام هستند که خرشون از پل بگذره کلاً اصلاً به جا نمیارن !!
هیده ...
۳۰ تیر ۹۵، ۲۲:۳۵
کاش بعضیا به خاطر به دست اوردن اون چیزی که می خوان ؛ دوستی رو بهونه نکنن .

اصلا هیچی رابطه ای دیگه به اسم ِ اصلیش نیست . نه عشق و عاشقی نه کاری نه اجتماعی نه دوستی ...
پیدا کردن ستاره دار ها برای همین سخته .
پاسخ:
خب راستش منم جدیداً به این مفاهیم رسیدم ... 
ستاره دار چند نفریم که توقع داشتن همچین دوستایی رو داریم ؟ به اینجاشم باید فکر کرد ...

Amir Hossein
۳۱ تیر ۹۵، ۰۱:۴۰
از "جنس روابط دوست‌گونه‌" به "روابط دوستانه ی جنس گونه‌" رسیدم. مایه تاسف بود :(
و از اینجا به بعد " یکی باشد که گه‌گاه به جای حاشیه بودن خودمان را اصل جریان ببیند ، یکی که وسط تمام آهستگی‌های ارزان زمانه بی‌دلیل حال ـمان را بپرسد ..... " هرجمله منو یاد کلمه "مادر" انداخت. مادر . مادر . مادر ... رفیق بی کلک مادر
پاسخ:
نمیشه که فقط از بقیه توقع داشت خودمون همچین دوست و رفیقی واسه بقیه هستیم که انتظار داریم بقیه باشن ؟
به نظرم همه چیز جای خودش ... هم خانواده هم دوست ...
سید ظهیر
۳۱ تیر ۹۵، ۱۱:۲۹
خاصیت دوستی و دوست داشتن منفعت متقابله! هر رابطه‌ی دوستی برای یک چیزی شکل میگیره، کافه‌گردی، فرار از تنهایی، درس خواندن و ... بعضی دوستی ها هم منفعتشون ارضای محبت و علاقه‌خواهیِ ! یادتان میکنم، چراکه خواهان خرج و خرید محبت هستم!
روابط دوستی برای پرکردن خلأهای زندگی شکل میگره، نمیشه این دوستی ها رو منکر شد و یا ملامتشون کرد.
مهمترین چیز اینه که به دوستی ها (یا به بیان بهتر دوستان) وابسته نشیم!
پاسخ:
قبول دارم که همگی منفعت طلبیم و اغلب خواسته های خودمون الویت داره ولی این وسط باید یه چیزی باشه که یه رابطه دوستانه بتونه ادامه پیدا کنه ! نه فقط اینکه هی از همدیگه استفاده ابزاری کنیم ... 
آره موافقم ... وابستگی و دل بستگی این وسط میتونه خیلی ترسناک باشه !
ماهے !!
۳۱ تیر ۹۵، ۱۲:۴۹
با من مدارا کن ، بعدها دلت برایم تنگ خواهد شد ...
با من مدارا کن
با من مدارا
با من ..
پاسخ:
دلم میخواست اینو واسه یکی بفرستم غرورم نذاشت !
ح.آ :)
۳۱ تیر ۹۵، ۱۵:۳۴
احساس منم اینروزها خی لی تغییر کرده ..خی لی!!
قبلا دختر بی پروا تری بودم نسبت به الان حتی!:))
پاسخ:
هر چی بگذره آدم محتاط تر میشه ...
رهگذر
۳۱ تیر ۹۵، ۱۹:۳۸
سلام
وقتتون به خیر و شادی.
با اینکه چند باری به وبلاگت آمدم اما هر کاری کردم نتونستم برای پست قبلت نظر بدم....


و اینکه حرفای پست جدیدت منو یاد چند تا جمله انداخت!
اولیش:
وقتی انسان دوست واقعی دارد که خودش هم دوست واقعی باشد.(امرسون)


و این متن خانم مارگوت بیکل که میگه:

پیش از آن که به تنهائی خود پناه برم
از دیگران ،
شِکوه آغاز می کنم ،
فریاد می کشم ، که ترکم گفته اند..
چرا از خود نمی پرسم؟
کسی را دارم ، که احساسم را ؛
اندیشه و رویایم را ،
و زندگیم را با او قسمت کنم..

آغاز جدا سری ،
شاید ،
از دیگران نبود.(مارگوت بیکل)


از این نوع نگاه کردن به زندگی خوشم میاد ، اینکه دلیل ریشه مشکلات و رنج هارو در خودت جستجو کنی نه در بیرون و دیگران.... ای بسا دلیل همه اینها خودمون باشیم.


و..
میگن یکی از خصوصیات پرودگار عالم و انسان(جانشین او) خلاقیت هست.. میتونی چیزی که فکر یا احساس میکنی وجود نداره رو خودت خلق کنی... مثلا اونکاری که دوست داری دیگران برات انجام بدن(و فکر میکنی کسی نیست که انجام بده) رو خودت برای کسی انجام بده.




خدانگهدار
پاسخ:
شما همیشه یه سری جمله از بزرگان توی جیبت داری که حرفای من رو تایید کنه یا حتی رد کنه !
ممنون :)
هیده ...
۳۱ تیر ۹۵، ۲۲:۲۲
دقیقا ... من موافقم . اول باید ببینیم خودمون ستاره دار هستیم که دنبال ِ ستاره دار باشیم ؟!
پاسخ:
اوهوم ... :)
مهندس دانیال
۱ مرداد ۹۵، ۱۲:۱۸
:)
پاسخ:
:)
سوگند نصیری
۱ مرداد ۹۵، ۱۸:۴۸
عاالی بود ...
پاسخ:
عالی نگاهِ شماست :)
ریش قرمز (میلاد)
۱ مرداد ۹۵، ۱۹:۴۹
باز خدارو شکر که در حد سوء استفاده هم، گاهی به کار کسی بیاییم و به ما سری بزنند، وگرنه چه می کردیم با تنهایی بی سود و استفادبمان؟! :D
پاسخ:
اینم حرفیه :))
افشین ..
۲ مرداد ۹۵، ۰۳:۰۹
داشتم پرید و رفت که رفت :/
رابطه یه معامله ست که سود بده...
پاسخ:
چه جمله سنگینی ...
ناصریا .
۴ مرداد ۹۵، ۱۵:۲۵
یه رفیق دارم الان خدمته. هر دو سه هفته در میون از پادگان زنگ می زنه جواب که میدم غش غش میزنه زیر خنده.... خیلی باحاله ینی :)))) یاد اون افتادم
پاسخ:
حتماً شما یه جوری جواب میدی که غش غش بزنه زیر خنده دیگه :)
پارلا روشن
۴ مرداد ۹۵، ۲۰:۰۶
وای که با این پستت یادم انداختی هیچ دوستی ندارم من ... چقدر تنها بودم و بیخبر سرم گرم زندگی شده بود...
پاسخ:
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد ...
مهدیه
۴ مرداد ۹۵، ۲۳:۲۴
دوست عزیز❤....من چندی پیش یه عزیزی رو یه جور ناب و خالص و خوشگل دوس داشتم ،یکی از همین رفقا💖....نه برای پر کردن تنهاییم و‌نه برای هییییچ استفاده ی ابزاری ای 💎
یه جور خاص بی دلیل بهش محبت میکردم!
اما اخرش....بازم خسته شد و رفت و رفت و رفت!
برای همیشه :)
اونجا بود که به یه سری نتایجی رسیدم که بعضی از جملات این نوشته رو نقض میکنه متاسفانه :(
پاسخ:
به نظرم تو این دنیا هیچ قطعیتی وجود نداره ... که این متن هم شاملش میشه :)
عباس زاده
۵ مرداد ۹۵، ۱۲:۱۶
سلام علیکم مومن
یه نوشته دیده بودم که نوشته بود
آدمها را بدون این که به وجودشان نیاز داشته باشی دوست بدار
کاری که خدا باتو می کند ...
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
درود

راحت میشه نوشت مهم اینه که عمل کنیم :)
نرگس هستم
۵ مرداد ۹۵، ۲۱:۴۰
اینکه دل دوستم برام تنگ بشه رو هم نیاز اون میبینم. مث نیاز دوست دیگ برای قدم شدن با من. حتی مثل اینک لایک میکنن تا لایک بشن. کنار بقیه. فقط یذره قشنگ تره فرقی نداره ولی
پاسخ:
به نظرم جنسش کمی فرق داره ،به قول شما شاید فقط قشنگتره :)
مَرد غَربی
۵ مرداد ۹۵، ۲۲:۵۷
چه قشنگ نوشتید :)
و موافقم با حرفاتون فقط نمیدونم چرا نمیتونم باور کنم که کسی بی هیچ طمعی در کنار آدم باشه...
پاسخ:
شما قشنگ خوندین :)
شاید واقعا کسی «مطلق» بدون طمع کنار آدم نباشه ، فقط یه وقتا هم طمعو بذاره کنار قبوله :)
رامین :)
۱۱ شهریور ۹۵، ۰۱:۴۰
چقدر شعر پی نوشت خوب بود و البته غم انگیز ...
پاسخ:
اوهوم ... یه غم عمیقی داشت ...
مناقصه
۵ مهر ۹۶، ۰۶:۴۳
خیلی خوب بود ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">