پشت هیچستانم (2)

وسط مرتب کردن وسایلم، مقدار قابل توجهی پول پیدا کردم! (مقدار قابل توجه برای یک عدد دانشجوی ارشد بیکار یعنی 600 هزار تومن!) بعد یادم اومدم قبلاًترها پس‌انداز خود جوشی داشتم و هر چند وقت یک بار با ذوق و شوق برای خودم هدیه می‌خریدم. دنبالِ چیزایی بودم که دوستشون داشتم و می‌خواستم که داشته باشمشون، یادمه هر از گاهی پولامو می‌شمردم و دل تو دلم نبود که زودتر به هدفم برسم. خوبه که اسکناس‌ها تاریخ انقضا ندارن اینجوری دلم بیشترتر می‌سوخت! از کِـی معجزه خرید درمانی رو یادم رفت ؟ از کِـی دیگه پس‌انداز نکردم ؟ از کِـی دیگه چیزی رو برای داشتن و خریدن پیدا نکردم ؟ از کِـی خودمو خسته‌ی هدف‌های بلند مدت ِ خیلی دور کردم و غصه‌شونو خوردم و هدف‌های کوتاه‌مدتِ دلبر رو جدی نگرفتم ؟ از کِـی از ذوق و شوق افتادم ؟ از کِـی یادم رفت خودم ُ خوشحال کنم ؟

[1]

انسان وقتی دلش گرفت از پی تدبیر می‌رود، من هم رفتم ...

(タイトルなし) のデコメ絵文字سهراب سپهری

شنبه ۱۹ تیر ۹۵
نظرات (۳۵)
اقا مهندس
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۲۹
سلام
جمله اخر بسیار زیبا بود
پاسخ:
از سهراب جان سپری :)
ساکن طبقه 40
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۳۴
ای لایک به این حافظه که پوله به این خفنی رو فراموش میکنه و بعد از پیدا کردنش آیا شما هنوز سالمید و سکته نکردید ؟!
یا با دستانی کج و معوج این پسته رو نوشتین ؟!
خب آدم باید جوری زندگی کنه که به هر دویه هدف ها برسه ، هم کوتاه مدت و هم بلند مدت که خب نمیشه :))
پاسخ:
خب باید سالم می موندم که بتونم خرجش کنم :))
هیده ...
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۴۱
پیدا کردن پول ؛ هر چند خیلی کم خیلی لذت بخش ِ . دیگه مقدار قابل توجه هم باشه که هیچی .

خسته شدن از هدف های بلند مدت خیلی ناراحت کننده است .
پاسخ:
واقعنی کلا یادم رفته بود هیده :))

و البته واقعیت داره !!
آقاگل ‌‌‌‌
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۴۵
الان 600تومن منظورتون 600تومن بود یا شش صد هزار تومن آیا؟
:)
معجزه خرید درمانی! چه اسم جالبی.
پاسخ:
۶۰۰ هزار تومن :)
عجب شک و شبه ای بوجود اومده :)) توی پست درستش کردم ؛)

ا‌وووممم .... معجزه خرید درمانی واسه خانوما همیشه جواب میده شما آقایونو نمیدونم :))
سید ظهیر
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۵۰
پس انداز کردن واقعا کار سختیه! به شخصه هیچ وقت نتونستم :)
پاسخ:
لذت جمع کردن پول و خرج کردنش خیلی می چسبه ، خیلیاااا خیلی :) چیزی که من فراموشش کرده بودم ...
نگین ...
۱۹ تیر ۹۵، ۲۱:۵۵
600 هزار تمن ؟؟ :)))))
اخجون !!!

خب من همچنان این کار رو ادامه دادم چون تنها دلخوشیمه تو این زندگی !!
پاسخ:
بلی :))
دلخوشی ات برقرار رفیق :*
نگین ؟ ۶۰۰ تومن داشتی چی میخریدی؟
ریحانه. الف :)
۱۹ تیر ۹۵، ۲۲:۲۱
از وقتی که وارد یه دوره ی جدید زندگیت شدی ...شاید دانشگاه ..؟
پاسخ:
فکر کنم وقتی کارشناسیم تموم شد و دیدم چقدر بیخود الکی همه عمرم پای درس گذشت و تهشم هیچی بابتش منتظرم نیس .... 
ریحانه. الف :)
۱۹ تیر ۹۵، ۲۲:۲۲
البته این فقط برای اونهایی بود که عشقی دارن و خی لی دوسش دارن :/
ما که از زندگی مجردی مون لذت می بریم و چه به این حرفا :دی
پاسخ:
والاع :)))))
یه بی لیاقتی هم نیس این پولا رو خرجش کنیم رو دستمون باد نکنه ، بعد کات کنیم همه رو از حلقومش بکشیم بیرون شاد شیم :)))
فاطیما کیان
۱۹ تیر ۹۵، ۲۳:۳۳
اینقدر خوشم میاد از پیدا کردن پول های قایم شده توسط خودم :))
یک اتفاق بسیار فرخنده ایست :)
خرید درمانی واقعا عالیه , اون وقت ها که افسردگی داشتم خیلی امتحانش میکردم و تا دو روز قشنگ حالم خوب بود
پاسخ:
پول قایم میکنی فاطیما ؟ زیر فرش مثلا :))
خب اونجوری آدم یادشه که :|

اووومممم ، خیلی کیف میده ، خیلی ^_^
ریش قرمز (میلاد)
۱۹ تیر ۹۵، ۲۳:۴۸
این مقدار که شما پیدا کردی برای شاغل هم قابل توجه است، چه رسد به دانشجو :D

ان شا الله به خیر و خوشی تدبیر کنید :)
پاسخ:
:)))

فعلا نظری در مورد چطور خرج کردنش ندارم :|
مستر آکولاد
۲۰ تیر ۹۵، ۰۰:۰۵
شِش صَد هزار تومان
عجب حسِ خوبی بوده اون لحظه البته اگه من پیداش میکردم :)
پاسخ:
قابل نداره ، والاع :))
آقاگل ‌‌‌‌
۲۰ تیر ۹۵، ۰۰:۲۶
من صبح پنج هزارتومن داخل جیب شلواری که به تازگی شسته شده بود پیدا کردم! تا نیم ساعت از سرخوشی داشتم بال در می آوردم! 0_()
یا ما دانشجوی ارشد نیستیم یا شما پس:دی
یادمه دوران کارشناسی که بودم هر ماه می رفتم خرید کتاب درمانی! ولی خب خیلی وقته دیگه نرفتم :)
پاسخ:
پنج تومنی هم یحتمل شسته شده بوده دگ :))
آقااااا چرا دانشجو بودن منو می برین زیر سوال خب :))
کلا وجودیت پول رو یادم رفته بود !
امیدوارم زودتر بازم برید خرید کتاب درمانی :) به نظرم نباید کارایی که بهمون حس خوبی میدن رو فراموش کنیم !
بهار پاتریکیان D:
۲۰ تیر ۹۵، ۰۳:۰۹
من پول جمع میکنم ولی هدف ندارم :)))
پاسخ:
خوش به حال آقاتون پس :)))
مترسک ‌‌
۲۰ تیر ۹۵، ۰۸:۲۲
من هزار تومان توی شلوارم پیدا می‌کنم ذوق‌مرگ میشم، حالا فکر کن اگه 600 تومان پیدا کنم یحتمل سکته می‌زنم! D:
جدای از شوخی و حس خوبی که این پس‌انداز کردن و پیدا کردن پول به همراه داره، واقعاً خریددرمانی معجزه است، این‌که تا یه مدتی دلت به خرید جدیدت خوشه و ذوق می‌کنی، غیرقابل وصفه...
پاسخ:
امیدوارم هیش وخ قرعه کشی پولی ، ماشینی ، چیزی برنده نشین ! از بین میری خب :)))

خیلی ی ی ی ی خوبه ه ه ه ه :)
Mr. Moradi
۲۰ تیر ۹۵، ۰۸:۲۲
چه روش جالبی داشتین :))
امیدوارم باز هم ادامه اش بدین :)
پاسخ:
سعی میکنم ادامه بدم :)
گمـــــــشده :)
۲۰ تیر ۹۵، ۱۱:۳۷
دلم سفر می خواد
بندرانزلی
کنار دریا
به نظرت می تونم تا شهریور همچین مبلغی جمع کنم؟
برای یه خونواده 5 نفره که با هم بریم
:|
خیلی دور از ذهنه
پاسخ:
آخ خ‌خ خ خ ..... منم ببرین ! شدیدا دریا میخوام ...
بندرانزلی یکی از بهترین مسافرت های عمرم بود :)

دور از ذهنش اینه که با این مقدار بریم سفر :| پول غذای یه روزه فقط
آوو کادو
۲۰ تیر ۹۵، ۱۳:۵۹
احتمالا خیلی وقته...
پاسخ:
درست نمیدونم چند سال ولی حتما برای من خیلی طول کشیده که یادم رفته ...
b lue
۲۰ تیر ۹۵، ۱۵:۲۵
لذتش زیاده خیلی زیاد :)) عیدی های چند سال گذشته ام رو بین اسباب اثاثیه تو زیرزمین پیدا کردم چند مدت پیش :)
پاسخ:
برای امثال ما جداً خیلی خوبه که اسکناس ها تاریخ انقضا ندارن :))
فاطیما کیان
۲۰ تیر ۹۵، ۱۶:۴۲
لای کتاب , توی جیب پالتوم که توی کمده , یا حتی توی یک جعبه ی فلزی :))
به حساب بانکیم زیاد اعتباری نیست , بیرون برم سر سه سوت ممکنه خالیش کنم :))

زیر فرش چیه دختر ؟:))
اینجا شماله ها ! رطوبت پول رو خراب میکنه اگر جای بد بذاریش بیچاره میشی :))
پاسخ:
فکر کنم باید یه چند جایی که گفتی پول قایم کنم واسه روز مبادا ! ( طرح خود شاد کُن ) :))

اینجام کویره ! رطوبت زیر خط فقر :))
پوالاتو بده من بذارم زیر فرش :))
ریحانه. الف :)
۲۰ تیر ۹۵، ۱۶:۵۲
وآآآی ^.^
به هوای دیدن تو پر می گیریم از تو لونه..
باز میاییم که مثل هر روز برامون دونه بپاشی..
من و گنجشکا می میریم تو اگه خونه نباشی:)))
# چقدر خوبه یکی توی حرفاش اسم تو بگه همش عا :)) مرسی ک این حس و بهم دادی یکتـآ جان :*
پاسخ:
یادش به خیر قبلا تو زمان بلاگفا جواب کامنتت رو میومدن تو وب خودت میدادن ! الان من یادم نیس کجا کامنت گذاشتم که برم جوابشو ببینم ، اصلا تایید شد ، تایید نشد :)))
کلا این مدل رو یادم رفته بود ریحانه ؛)
+ از تلفظ اسمت خوشم میاد ^_^
مترسک ‌‌
۲۰ تیر ۹۵، ۱۷:۰۸
چه دعای خیری :))
پاسخ:
خب واسه خودتون میگم :))
gift astam
۲۰ تیر ۹۵، ۲۱:۱۶
واقعا ها فک کن پول تاریخ انقضا داشت :/ میگن خدا همیشه جای شکرش رو باقی میزاره . با اینکه پول زیادی نداریم ولی یکاری کرده که شکر کنیم واس اینکه همین یذره ام تاریخ انقضا نداره
پاسخ:
والا ما خیلی شکرگزاریم دگ :))
رها مشق سکوت
۲۰ تیر ۹۵، ۲۲:۲۶
من یه ده هزار تومن یه جا میذارم، تا چندماه بعدشم، یادم نمیره که فلان جا یه ده هزارتومنی گذاشتم، اونوقت شما مرفهین بی درد ششصد تومن ششصد تومن پیدامیکنین تو وسایلتون :))))
پاسخ:
:)))
دختری از دیار فرزانگان
۲۰ تیر ۹۵، ۲۲:۴۶
عجبا !!!
من 600 تا تک تومنی گم میکنم تا 600 روز دنبالش میگردم ! تازه اگه پیداش نکنم تا 600 روز عزاداری میکنم! اونوقت شما 600 هزاااااااااااااااااااااااار تومن!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی سلام!
پاسخ:
دنبالش نگردی خودش یهو پیدا بشه بیشتر کیف میدن :)) 

سلام :)
مصطفی موسوی
۲۱ تیر ۹۵، ۰۰:۲۹
اون پرندهه که غذا ذخیره می‌کرد بعد یادش می‌رفت کجا ذخیره کرده اسمش چی بود؟ :|
پاسخ:
واااای :))))))))
اسکول :)))))))
آبان دخت ...
۲۱ تیر ۹۵، ۱۲:۳۲
حرف سهراب بسی عالی بود مثل همیشه :)

+ اووو 600 که خیلیه! من اگه صدتومنم پیدا می کردم قابل توجه بود :)))))))

+ خیلی بده تو لحظه زندگی نکردن و هدف های کوچولوی لذت بخش رو کنار گذاشتن...خیلی وقتا خودمونو فدای آینده می کنیم...این اصلا خوب نیست...شاید فردا نباشیم! از کجا معلوم؟ اون وقت نه زندگی کردیم و نه به اون هدف رسیدیم!
پاسخ:
الان احساس پولداری میکنم :)))
+ میدونی مثه چیه ؟
سفر رفتن صرفا به خاطر مقصد !
باید از مناظر اطرافم لذت برد تا بهت بچسبه :)
آبان دخت ...
۲۱ تیر ۹۵، ۱۵:۰۷
احساس پولداری هم داره والا :)))

+ دقیقا! دقیقا همینی که شما گفتی :)
پاسخ:
دیگه اینجوریا :))

آناهــیــ ـــتا
۲۱ تیر ۹۵، ۱۸:۲۲
خوشبحالت من اصن پول نگهدار نیستم :|
مثلا تو راه خونه ببینم پول ته کیفمه میرم همه شو تبدیل به بیسکویت می کنم :|
پاسخ:
پولاتو بده من نگه دارم ، البته قول نمیدم یادم بمونه کجا گذاشتمشون :))
N.K :)
۲۲ تیر ۹۵، ۱۲:۱۲
600پیدا کردن واقعا عالیه... تبریک بابت این موفقیت :))
منم گاهی میرم توی کیفام یا جیب پالتو یا مانتو دنبال چیزی میگردم و پول پیدا میکنم عجیب حس خوبی بم میده... :)
خیلی وقتا با خرید کردن حالِ دلم خوب میشه امیدوارم برای تو هم همین طور باشه یکتای عزیز
پاسخ:
من تو جیبام فقط آدامس پیدا میکنم ! عادت ندارم پول بذارم تو جیبم :))

مستر نیمــا
۲۲ تیر ۹۵، ۱۸:۰۳
یعنی میشه آدم 600 هزار تومنو یه جا بذاره یادش بره؟ :|||||||||
اونم از نوع دانشجو
پاسخ:
شده دیگه :))
فاطمه نظری
۲۴ تیر ۹۵، ۱۷:۵۳
:)
پاسخ:
:)
ریحانه. الف :)
۲۵ تیر ۹۵، ۱۸:۰۲
کجایی یکتا جان ؟:))
پاسخ:
تو لباسام :))
رادیو بلاگی ها
۲۵ تیر ۹۵، ۲۲:۲۳
سلام
از سوژه های خبری ما بودین این هفته
امیدوارم خوشتون بیاد :)
پاسخ:
من ؟ :))
تنهای او
۲۸ تیر ۹۵، ۱۸:۳۰
خیرشووو ببینی
و
کیفور شی
پاسخ:
ممنان :)
افشین ..
۲ مرداد ۹۵، ۰۳:۱۲
چه فراموشکار میشویم گاهی...
پاسخ:
متاسفانه ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">