آنچه گذشت ...

نمی‌دونم چندین سال پیش توی هیجده نوزده سالگی، وقتی که اشعار دکتر شریعتی یا حمید مصدق رو از روی کتاب واسه پست جدیدم تایپ می‌کردم و سر جمع با خودم سه نفر هم نبود که صفحه‌ی لُخت وبلاگم رو بخونه و سالی یه بار یه رفرش بزنه؛ چرا این همه برای انتخاب قالب وقت صرف می‌کردم و کل پیچک دات کام رو ساعت‌ها با دایال آپ زیر و رو می‌کردم و حتی از دیدن اسپم هم ذوق می‌کردم !

مثل حالا که نمی‌دونم جواب این صد و شصت و هفت نفر رو چی بدم؟! از چی براشون بگم؟! اصلاً نمی‌دونم باید برای خودم بگم یا این صد و شصت و هفت نفر؟! راستش دیگه مطمئن نیستم نیمه سیب سقراطی فقط مال من باشه که راحت بتونم بگم چهار دیواری اختیاری، وقتی کوچکترین اشتباهات نگارشی از طرف شما بهم گوشزد میشه، وقتی اگه خوب ننویسم و قابل قبول نباشم پسرفتم رو بهم یادآوری می‌کنید، وقتی مخاطب این همه با دقت نیمه سیب سقراطی رو رصد می‌کنه ... وسط همه‌ی این ندونستن‌‌ها خوب می‌دونم یه چیزی تا ابد منو به اینجا وصل می‌کنه، به این وبلاگ، به این نیمه سیب سقراطی، به همه‌ی صد و شصت و هفت نفرتون :) حسِ لذت بخشِ کلیک روی "انتشار" که همه ـمون رو اسیر این مجازستان کرده، اصلاً همین شروع نقطه‌‌ی شش سالگی نیمه سیب سقراطی یعنی خیلی دوستتون دارم رفقای جان :)


[1]

90 - 91 - 92 - 93 - 94

سه شنبه ۱۷ فروردين ۹۵
نظرات (۴۳)
فاطیما کیان
۱۷ فروردين ۹۵، ۲۳:۴۱
گاهی برای دل خودت بنویس گاهی هم برای دل مخاطب هات , وبلاگ نویسی یه چیز دو طرفه است که نمیشه از این حقیقتش شونه خالی کرد ...
+شش سالگیش مبارکه :)
+چقدر کم پیدایی یکتا !
پاسخ:
چه خوب گفتی فاطیما،  آره دو طرفه ست :)
+ مرسی رفیق جان :*
+ بگم حرفم نمیاد باور میکنی؟!
Mr. Moradi
۱۷ فروردين ۹۵، ۲۳:۴۷
تبریک میگم :)
قلمتون مستدام :)
پاسخ:
من تبریک میگم نفر اول بیان ؛)
بوف ولگرد
۱۷ فروردين ۹۵، ۲۳:۵۱
شیش سال وبلاگ نویسید عالیه :/
پاسخ:
6 سال نیمه سیب سقراطی رو دارم ؛)
اگه عالیه چرا :/ شدین؟؟؟  0_o
هیده ...
۱۷ فروردين ۹۵، ۲۳:۵۲
چه قدر این طور وقتا نوشتن سخت می شه ((: .
ماهایی که حرفامون رو می نویسم به کنار ؛ اونایی که تو وبلاگ هاشون میان کپی پیست می کنن و میرن به چی دلبسته می شن ؟!
پاسخ:
مگه هنوزم وجود دارن؟؟؟  :))
Mr. Moradi
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۰:۱۱
شرمنده نکنید دیگه :)
حالا سیستماشون یه هنگی کردن شما دیگه چرا میگید :))
پاسخ:
دشمنتون شرمنده :)
آخ خ خ من اسیر این شکسته نفسیم یعنی :))
.: آدرینا :.
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۰:۱۳
فکر میکنم تنها جایی که نظر دیگران واقعا واسه آدم مهمه، توی وبلاگ نویسیه. که اون شماره، اون رقمی که میگه چندتا نظر خوانده نشده دارید، خیلی کِیف میده. من که ذوق میکنم همچنان...

پاینده باشی یکتا جان :)
پاسخ:
اصلا کمیت رقمش ذوق آوره بددددد ؛)
دروغ چرا؟!  منم همچنان مثه روزای اول از دیدنش ذوق میکنم :)

سلامت باشی آدرینای خوب من :)
آوو کادو
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۰:۳۳
تبریک عرض میکنم بابت این استمرارِ دلنشین :-)

+واقعا کمتر بلاگری میتونه اینقدر خاص و مستمر باشه...
پاسخ:
ممنون آووکادوی خوب :)

+ در واقع موهتادی بیش نیستم :))
saied davoodi
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۰:۳۹
:)))
شش سالگیتون مبارک
پاسخ:
ممنون بزرگوار :)
بوف ولگرد
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۰:۴۴
:/ واسه خودم شدم که تازه کارم :/
پاسخ:
پس حسابی موفق باشید :)
بالاخره همگی از یه جایی شروع کردیم دگ... 

شقایق رمضان پور
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۱:۱۲
مبارک باشه شش ساله شدن وبلاگت:))
پاسخ:
ممنون شقایق :)
یه حسی بهم میگه شما یکی از اون 44 نفری ؛)
... آبو ...
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۱:۲۱
تبریک :)
پاسخ:
مرسی آقا مجتبی :)
نگار :)
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۲:۱۱
6 ساله شدن این سیب خوب و خوشگل مبارک :)))

ایشالا همیشه باشی و بنویسی یکتا جان ؛ ))
پاسخ:
مدیونی به گاز زدن سیبم فکر کنیاااااا،  داری بد نیگاش میکنی :))
خیلی مرسی نگار جان خوب من :)
کروکودیل پیر
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۲:۱۸
منم یکی از اون 44 نفرم:))
مستدام باد قلمت:)
پاسخ:
دم شما گرررم :))
ممنون از لطفت رفیق 
شقایق رمضان پور
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۳:۱۹
نه والا...چند روز پیش جزء شون بودم ولی الان نیستم:))
پاسخ:
خیلی هم عالی ^_^
افشین ..
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۴:۳۱
خب نمیشه همیشه از خود گفت من یه مدت این کار رو کردم دیدم همه چیز کسل کننده شد و نباید هم فراموش کرد که خواننده از روی همین نوشته ها آدم رو جمع بندی میکنه و تمام. اما اون چه که از شما بیشتر دیدم نوشتن از دغدغه های مشترکه و این باعث شده این آدم ها دور وبلاگ شما جمع شوند و یک لذت دو طرفه ست هم از جانب شما و هم از جانب خواننده. شاد باش میگم و قلمت مانا.
:)
پاسخ:
منظورم از خودم گفتن نبود،  برای خودم گفتن بود :)
میگم مخاطب نکته سنجی دارم من،  بفرما، آره حق با شملست اغلب از دغدغه هام میگم :)
ممنون از لطف شما بزرگوار :)

خانومی ...
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۶:۴۱
شش سالگی تون مبارک :)
پاسخ:
سپاس بانو :)
مترسک ‌‌
۱۸ فروردين ۹۵، ۰۹:۳۴
به به نیمه جان سیب جان سقراطی جان یکتا جان نشان، تولد تولد تولدش مبارک، مبارک مبارک، تولدش مبارک... لیلیلیلیلی...!
پس شیرینی ما کو؟ D:
منم یکی از اون 44 نفرم! :))
پاسخ:
چقدر جان در جان شد :)) مرسی از لطف شما :)
اول کادو میدناااااا،  والاع :))
ای بابا، شما دگ چرا :|
sara samayi
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۱:۰۱
مبارک باشه شش سالگی نیمه سیب سقراطی :)
تبریک به تو تیریک به خودم تیریک به همه...به خاطر داشتن این وبلاگ خیلی خوب :) امیدوارم همین طور رو به خوبی ها پیش بری :)
پاسخ:
ممنون سارا جان خوب ^_^
امیدوارم اینطور باشه،  من سعیمو میکنم :)
مداد کوچک
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۲:۰۴
کسی که منظره می‌آفریند از هر چیز
برابر افقش
تمام پنجره‌های جهان، تماشایی است!


مبارک است میلادش . همیشه بنویسید که نوشتن مقدس است
دوستدارتان / مینایِ مدادِ کوچک
پاسخ:
سپاس مینای عزیز ^_^
مترسک ‌‌
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۴:۳۹
ما اول شام می‌خوریم بعدش کادو میدیم D:
پاسخ:
چه عجیب غریب :))
مترسک ‌‌
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۴:۴۲
مخفی شدم ریا نشه! D:
پاسخ:
الان شما خودت گفتی ریا شد دگ :))
گمـــــــشده :)
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۶:۰۰
اوووه 6 سال..خیلی سبا سابقه ای ها...وبلاک نویسیت مستدام.
^_^
پاسخ:
آره خلاصه 4 تا پیرهن بیشتر از جوونا پاره کردم :))
ممنون دوست جان ^_^
مترسک ‌‌
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۶:۵۲
الان جزو استثنائات اون مبحث ریاست :))
پاسخ:
آها :))
N.K :)
۱۸ فروردين ۹۵، ۱۸:۵۲
کامنت اولم فک میکنم باشه چون همیشه خاموش خوندمت...
تولد شش سالگی وب خوشگلتو تبریک میگم عزیز :)
ان شاالله همیشه باشی بنویسی بخونیم و لذت ببریم :)
پاسخ:
از لطفت خیلی ممنونم بانو :)
روشن بشید اینجا منور میشه ؛)
خاتون .
۱۸ فروردين ۹۵، ۲۰:۴۷
یکتا جانم فک کنم من 3 ساله میخونمت. تبریک میگم و اینکه تو جزو اون دسته بلاگرایی که دوسشون دارم خیلی . بی اغراق
نیمه سیب رو هم دوس میدارم ^_^
پاسخ:
مرسی خاتون عزیز و خوب :)
نیمه سیب سقراطی هم شما رو میدوسته زیااااااااااااااااااد :*
ناشناس
۱۸ فروردين ۹۵، ۲۳:۳۱
دوست قدیمی من :))
پاسخ:
[ آیکون یعنی کی میتونه باشه؟! ] 
هولدن کالفیلد
۱۹ فروردين ۹۵، ۰۰:۲۱
ما سلبریتی ها!!! متعلق به همه ایم! :))
پاسخ:
معرفی میکنم بلاگر سومین وبلاگ برتر بیان :)) 
ماهی سیاه کوچولو
۱۹ فروردين ۹۵، ۱۳:۳۸
عه پس الان با من شد 168 تا
تبریکات فراوان :)
پاسخ:
لابد دگ  ^_^
سپاس بیکران :)
نرگس ...
۲۱ فروردين ۹۵، ۰۹:۲۵
میدوستمت ...
هم خودتُ هم نوشته هاتُ ..

پاینده باشین ...
هم خودت و هم وب دوست داشتنیت ...
پاسخ:
یه دنیا ممنون نرگس خاتون خوب :)
ریش قرمز (میلاد)
۲۱ فروردين ۹۵، ۱۲:۰۷
:)
[گل]
پاسخ:
:)
نگین ...
۲۱ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۵
تبریک میگم یکتا جانم :)
پاسخ:
مرسی نگین جان خوب من :)
اقای روانی
۲۱ فروردين ۹۵، ۲۰:۳۳
ممنونم از کامنتت شما و حس هفتم ترکوندین دیگه تو سه تاش هستین :) دمت گرم :)
پاسخ:
دم شما گرم مهندس جان ، خسته نباشی :)
یک آشنا
۲۲ فروردين ۹۵، ۱۳:۴۱
دو طور میشه فرض کرد
طور اول که شما فرض کردی
طور دوم که فکر کنم اینطور باید فرض کنی ، این بلاگ تویی و ما شخصیت بلاگ تو رو دوست داریم که در تعقیبتیم :)
پاسخ:
این طرز دیدگاه رو دوست داشتم ^_^
لی لی (لیلی نامه)
۲۳ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۲
نیمه سیب سقراطی یه عطر خوش سیب داره:)
همینه که ما صد و شصت و هفت نفر رو پیگیر اینجا می کنه:)
مستدام باشی...
شش سالگیش مبارک:)
شصت سالگیشو جشن بگیری:)
پاسخ:
تنها میوه ای که زیاد دوسش ندارم سیب :))

نمیدونم خودم به 60 سالگی میرسم یا نه ! چه برسه نیمه سیب سقراطی ! بهش فکر نکردم راستش ؛)
آرزوهای نجیب (:
۲۳ فروردين ۹۵، ۲۱:۵۹
آدم وقتی نوشته های این سالهاش رو می زاره کنار هم می بینه، چقدر نوع نوشتنش تغییر کرده، چقدر دغدغه هاش فرق کرده، چقدر نگاهش به زندگی تغییر کرده. اصلا چقدر تغییر کرده و خودش متوجه نبوده!( البته این متوجه نبودن رو برای خودم میگم حالا شاید بقیه متوجه تغییراشون بودن :D )
یکی از خوبی نوشتن وبلاگ همین احساس کردن تغییرات هست(:
پاسخ:
شدیداً موافقم :) 
احساس کردن این حجم تغییر بعد چند سال بدجوری می چسبه ^_^
بنت الرضا
۲۴ فروردين ۹۵، ۰۱:۰۵
آخی..... قطعاً حس خوبی داره که وبلاگ آدم برا خیلیا مفید باشه
کلاً حس مفید بودن خیلی حس خوبیه
پاسخ:
درست که حس خیلی خوبیه ولی از طرفی هم مسئولیت میاره :)
فروهر فرداد
۲۴ فروردين ۹۵، ۱۴:۳۲
باریکلا
پاسخ:
آ ماشالله :))
فآطمهـ تنهآ
۲۴ فروردين ۹۵، ۲۱:۰۹
چه خوبه که وبت این همه طرفدار داره!
پاسخ:
دوستان که لطف دارن :)
ولی خب مسئولیت هم میاره دگ... 
محمد
۲۷ فروردين ۹۵، ۲۳:۵۶
امان از این مولانا و اشعارش..
پاسخ:
امان امان امان ...
Soran
۲۸ فروردين ۹۵، ۲۰:۳۸
Hi
If possible, visit our blog
Latest sites online money

I'm waiting for you

Bye
پاسخ:
اوکی اوکی :))
گل بهار ..
۵ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۴۷
بین دل خودت نوشتن و برای مخاطب یه مرز کوچیکیه ...
که گاهی برای دل خودت می نویسی و گاهی برای مخاطب
شش ساله شدنتون هم مبارک :)
پاسخ:
مدتیه مرزشو گم کردم :(

ممنون گل بهار جان :)
جهیزیه عروس
۱۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۲۱
مرسی عالی بود
پاسخ:
عالی نگاه شماست  :)
محمد حسین
۱۶ تیر ۹۵، ۰۰:۴۵
پست جذابی بود و یه نوستالژی برای خیلی ها از جمله من به وجود آورد...!
پاسخ:
چه خوب :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">