مقصد ِ مقدر ِ من ...


هنوز هم وقتی  بابا از بیست و سه سال پیش حرف می‌زند ، صدایش می‌لرزد . حتی فکر به احتمال از دست دادن زن و بچه و زندگی برای هر مَردی رعب آور است چه برسد به اینکه در راهروی بیمارستان بگویند اولین بچه‌ی به دنیا نیامده ـتان بالای هفتاد هشتاد درصد از دنیا خواهد رفت . همیشه بابا به اینجاها که می‌رسد بحث را یک جوری عوض می‌کند و من ستاره‌ی چشم‌هایش را درخشان می‌بینم . بیست و سه سال پیش شب قدر نبود که مثل فیلم‌های هر شب ِ قدر همه بروند گلوله گلوله اشک بریزند و بسط در نمازخانه‌ی بیمارستان بنشینند و تا خود صبح تسبیح بچرخانند و خدا فوری اجابتشان کند و معجزه‌ای رخ بدهد و تمام ! کار به دادگاه و شکایت می‌رسد از پزشک بی‌مسئولیتی که من را تک و تنها میان کلی آب و مواد غذایی غوطه‌ور نگه داشته و من حتماً نفسم بند آمده بوده ...

بارها از خودم پرسیده‌ام ارزشش را داشت؟! این زندگی ارزش این همه سمج بودن بیست و سه سال پیش‌م برای زنده ماندن را داشت ؟! نمیدانم ! ولی شاید بابت‌ش یک جایی ، یک جوری ، مسئولیتی ، رسالتی ، یک چیزی به این دنیا بدهکار باشم !

[1]

امان از این ماه‌های قمری ... شما هم مثل من حس میکنید ماه‌های قمری دور تند تری دارند ؟!

[2]

در اولین دقایق بیست و سه سالگی ، فکر کردم چقدر از بیست و چهارسالگی می‌ترسم ! 

يكشنبه ۱۴ تیر ۹۴
نظرات (۴۵)
فاطمه .ح
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۲۹
ارزشش رُ نداشت.
پاسخ:
وقتی هم سن و سالهای شما از این حرفها می زنند ، من حسابی میترسم !
هنوز خیلی چیزا رو تجربه نکردین و ... 
ایزابلا ایزابلایی
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۳۶
24 باشکوهه . فصل رسیدن میوه های جوانی.
پاسخ:
به نظرم پیک دهه ی بیست ِ 
دردانه خدا ..
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۵۰
سلام
ممنون که راجع به بازیابی اطلاعات بلاگفا نوشتید.امیدوارم برگردن!!
وبلاگ خوبی دارید.اگر موافق به لینک باشید،بفرمایید.
پاسخ:
سلام
امیدوارم برگردن !
سین میم ر
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۵۲
سوال ترسناکی که من تو 24سالگی هم جوابی براش پیدا نکردم
پاسخ:
از سالها پیش این حس رو به 24 سالگی داشتم و دارم :|
آی دا
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۵۵
نازییییی:**
تولدت مبارک باشه عزیزم:*
پاسخ:
خیلی ممنونم آیدا جان ^_^
آناهیتا طـــ
۱۴ تیر ۹۴، ۰۰:۵۶
بودنت مبارک دخترک ^_^

برات بهترین چیزا رو می خوام.. شادی و سلامتی خودت و خانواده ت .. :)

+همه ی ما توی این دنیا میایم ک یه کاری رو انجام بدیم.
منتها باید دنبالش بگردیم و پیداش کنیم..
پاسخ:
خیلی ممنونم ^_^
اسقف اعظم
۱۴ تیر ۹۴، ۰۱:۰۰
آخی
تولدتون بسی به میمنت و خجستگی بانو:)
ان شاالله که سفیر خیر و رسول خوبی هستین
منم ی چیزی تو همین مایه ها منتها من با یک اتفاق خلاصه نشده،روزی مینویسمش
پاسخ:
خیلی ممنونم ^_^
خانم انـــــار
۱۴ تیر ۹۴، ۰۱:۰۵
سلام خااانوممم :) تولدت مبارک ! ایشالا 124 هزار سالگیت :)))))))
پاسخ:
سلام انارک 

اوه اوه 124 سال دیگه خیلی خیلی ترسناک میشه :))
مرسی انارک ^_^
نگین ...
۱۴ تیر ۹۴، ۰۱:۰۹
تولدت مبارک عزیزم :)
پاسخ:
خیلی ممنون ^_^

نسیم (بانو.ن)
۱۴ تیر ۹۴، ۰۱:۴۰
تولدت مبارک یکتا جون :*
مهر 23 سالم تموم میشه
باورت میشه از الان دارم به اون روزِ شوم فکر میکنم و میترسم از وارد شدن به 24 سالگی؟؟ احساس میکنم اگه 24 سالم شه یدفعه پیر میشم!!
تو الان خوبی؟ جوون و سرحالی؟ :))
پاسخ:
اوووو ببین کی اینجاست :*
کاملاً درک میکنم چی میگی ! انگار 24 سالگی خیلی زیادی بزرگه :|

یک مردِ جدّی
۱۴ تیر ۹۴، ۰۲:۰۷
زاد روزت مبارک دختر تابستان :-)))
پاسخ:
خیلی ممنون ^_^
ف میم
۱۴ تیر ۹۴، ۰۳:۳۶
تولدت مبارک یکتای عزیزم :)

پاسخ:
خیلی ممنون فاطمه جان ^_^
هولدن کالفیلد
۱۴ تیر ۹۴، ۰۴:۱۱
حماسیش نکن! منم اولاش نفس نمیکشیدم! بعدا یادم افتاد لازمه نفس بکشم :|
بنابراین، خوش اومدی! :دی
پاسخ:
آب شـُش که نداشتم ؟! :))

مرسی :)
محمد علی
۱۴ تیر ۹۴، ۰۵:۲۵
تولدتون ، خیلی ساده ، مبارک :)
پاسخ:
خیلی ممنونم ^_^
مترسک ‌‌
۱۴ تیر ۹۴، ۰۷:۲۴
مبارکه یکتاجان، ایشالا 124 سالگیت ;)
آره به نظر منم ماهای قمری سریع‌السیرترین :/
پاسخ:
خیلی ممنونم ^_^
فاطیما کیان
۱۴ تیر ۹۴، ۰۸:۴۰
گاهی از خودم میپرسم ارزش بودن توی این دنیا رو داشت که بیام ببینم چه خبره ؟ فکر میکنم نداشت
پاسخ:
[تلخند]
ریش قرمز
۱۴ تیر ۹۴، ۱۰:۲۱
سال روز پرت شدنتون به دیار فانی مبارک [لبخند][گل]
پاسخ:
خیلی ممنونم ^_^
رضا
۱۴ تیر ۹۴، ۱۱:۰۶
سلام سرکار خانم
سال روز تولدتون مبارک باشه. از لحظه لحظه های دوران جوانی استفاده کنید و لذت ببرید. این دوران تکرار نشدنیست
پاسخ:
درود

خیلی ممنونم ، سعی خودمو میکنم :)
نبات ...
۱۴ تیر ۹۴، ۱۱:۲۳
میلادت مبارک باشه دخترک...
23 یکی از بهترین سال های عمرم بود....من از بزرگ شدن ترسیدم
بیست و چهار سالگی به اندازه تمام عمرم بزرگ شدم .....بیست و چهار سالگی تلخه.....تنده....عاقله....بیست و چهاربرای خودش یه عمره
پاسخ:
ممنونم نبات جان :)

چقدر 24 سالگی رو خوب توصیف کردی ، همونجوری که بهش فکر میکنم ...
سَ مـی را
۱۴ تیر ۹۴، ۱۳:۴۱
تولدت مبارک...
من حس میکنم 24 سالگی باید هم ترسناک باشه هم دوست داشتنی...
پاسخ:
مرسی ازت :)
آره اصلا انگار سن خیلی خاصی باشه!!! 
دیوانه ی نارنجی صفت ... !
۱۴ تیر ۹۴، ۱۴:۰۱
معلومه که ارزشش رو داشت

زندگی خیلی قشنگه به شرطی که طندگی کردنو بلد باشیم :))
پاسخ:
امیدوارم بلد باشیم :)
Bluish
۱۴ تیر ۹۴، ۱۴:۱۹
مبارک باشه :)
انشالله امسال اتفاقای خوبی برات بیفته که همیشه ازش خاطرات خوب توی ذهنت باشه :)
پاسخ:
مرسی از مهربونیت :)
مترسک ‌‌
۱۴ تیر ۹۴، ۱۴:۳۸
اصن شوما این موخترع ماهای قمری رو نیشان بیدی به من، یک بشر از اون روزی که من اومدم این‌جا دل خوشی از این تقویم قمری نداشته
(با لهجه حضرت دوشواری بخون!) :D
پاسخ:
:))))) خیلی باحال بود 
**راضیه **
۱۴ تیر ۹۴، ۱۴:۴۵
تولدت مبارک دوست خوبم
امیدوارم تو 24 سالگی به این نتیجه برسی که خیییلی هم ارزشش رو داشت : )
پاسخ:
ممنونتم راضیه جان :)

**راضیه **
۱۴ تیر ۹۴، ۱۵:۱۲
راستی این حسی که می گی رو من از 20 سالگی به بعد دارم : (
درست یک سال و دو ماه و 11 روزه...
پاسخ:
ای جان... 
خزنده
۱۴ تیر ۹۴، ۱۶:۵۷
هیچ خبری نیست 24 سالگی D: مثل همیشه زود می گذره، خوب می گذره. تولدت مبارک نیمه سیب سقراطی!

جواب سوالت هم 40 سالگی پیدا می کنی. وقتی چرتکه بندازی ببینی تا الان چیکارا کردی. امیدوارم جوابش خوشحالت کنه
پاسخ:
مرسی از لطفت :)

من فکر میکنم از 24 به بعد زندگی میره روی دور تند :|
mehrzad
۱۴ تیر ۹۴، ۱۶:۵۹
حتما ارزشش رو داشته:)
+تولد مبارک:*
پاسخ:
امیدوارم...
+ ممنونتم :)
آبی خانوم
۱۴ تیر ۹۴، ۱۷:۲۱
تولدت مبارک :)
اوهوم . شاید رسالتی چیزی ...
پاسخ:
مرسی آبی خانم جان :)
پژمان
۱۴ تیر ۹۴، ۱۷:۲۳
سلام دوست عزیز
تولد 24 سالگی شما مبارک باشه. برای شما بهترین آرزوها رو از خداوند رحمان آرزو میکنم.
پاسخ:
درود
خیلی ممنونم :)
م. ج.
۱۴ تیر ۹۴، ۱۷:۳۳
سلام...چند نکته...
اولا که تبریک میگم تولدتون رو...24 سالگی قله زندگیه، بهترین فرم فیزیکی و روحی یه انسان..
دوما دور تند ماه های قمری از هر لحاظی صحت داره... پس حستون باید درست باشه..
سوما..حتما ارزشش رو داشته..ناامید نباشید..اگه بخاید دنیا هم میخاد..
پاسخ:
ممنونم از لطف شما :)
حرفهای امیدوارکننده ای بود :)
خاتون .
۱۴ تیر ۹۴، ۱۸:۵۷
تولدت مبارک یکتا جون ، از اولشم روحیه ی جنگنده ای داشتیا :))))
دختر لحظات سخت :))))
پاسخ:
آره می بینی؟! من یه مبارزم :))))
ترمه طلا
۱۴ تیر ۹۴، ۲۰:۰۴
عه الان تولد قمریه یعنی؟ :)) چه باحال! تولدت موبارک! چه جالب به دنیا اومدی ولی!
پاسخ:
:|
نه دگ جانم!  14 تیر تولدمه!!! 
آدم ارغوانی
۱۴ تیر ۹۴، ۲۱:۰۸
سلوووم...تولدت مباااارک باشد ... :))))
پاسخ:
مرسی ی ی ی ی :)
رهگذر
۱۴ تیر ۹۴، ۲۲:۲۴
سلام
تولدتون مبارک ، انشالله سال و سالهای خوبی رو پیش رو داشته باشید. به همراه خانواده محترم و همه.
خاطره ناراحت کننده ای بوده.


همچنین یاد این حرف خانم مارگوت بیکل افتادم که میگه:

دوبـاره سال روز تولد ،
و یک سال پیر شدن ،
یا یک سال جوان تر شدن در دل ؟

سال ها اهمّیتی ندارند!
آن چه ارزش دارد وسعت روح است
و صراحت ،
و آزادی.(مارگوت بیکل)


و این حرف حافظ که به خدا میگه:

از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار
صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد.


به این معنا که ای کاش خدا بهمون میگفت که تو در پناه امن منی و لازم نیست نگران چیزی باشی!


و...
مولانا میگه:
روزها گر رفت / گو رو ، باک نیست
تو بمان ای آنکِ چون تو پاک نیست.



امیدمون به خدای مهربان :)




روزگارتون شاد
پاسخ:
خیلی ممنونم :)
و چه شعرهای زیبایی انتخاب کردین. مرسی
ayda
۱۵ تیر ۹۴، ۰۷:۵۸
تولدت مبارک عشششششششششششق:****
پاسخ:
مرسی نازنین :* :*
نرگس
۱۵ تیر ۹۴، ۱۰:۴۲
یکتای جون تولد مبارک ...

۲۳ شیرین از اون شیرین تر ۲۴ ، روز به روزش ثبت کن که تکرار نشدنی ترین روزها رو در پیش داری....
پاسخ:
چه امیدوارکننده.... ممنونم مربی نرگس :)
سورئالیست
۱۵ تیر ۹۴، ۱۳:۰۰
اول از همه اینکه تولدت مبارک باشه
دوم از همه اینکه امان ازین ماههای قمری.
پاسخ:
سپاس از لطف شما :)

امان.... 
فاطمه ..
۱۵ تیر ۹۴، ۱۴:۳۱
به قول یک دوستی :
به
امید
بزرگتر
شدن ِ
روحت (:
تولدت مبارک ^ـ^
پاسخ:
مرسی ازت فاطمه جان :*
آرامیس بانوی هزار فصل
۱۵ تیر ۹۴، ۱۵:۰۵
دنیا افتاده رو دور تند،هر چی میدویم بهش نمی رسیم.
پاسخ:
اوووووف... :|
محمد
۱۵ تیر ۹۴، ۱۵:۰۸
آری ارزشش را داشت.
ارزشش را داشته که حتی به خاطر تو نظم دنیا به هم ریخته شود. و این یعنی ارزش.
بیستت و چهار هم مانند بیست و سه و بیست و دو مگر چه فرقی دارند.
مگر آنکه خود آدم بخواهد فرقی کند و مطمینن فرق می کند.
ضمنا تولدتون مبارک:)))
شبا قدر مارم دعا کنید بلکه یه معجزه ای بشه البته نه مثل تو فیلما:)))))))))
پاسخ:
ممنونم آقا معلم :)

شیمیست خط خطی
۱۵ تیر ۹۴، ۱۸:۲۳
تولدت مبارک :))) امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی :)
چه جالب ورود به 24سالگی واسه منم خیلی خاص بود آخه بچه که بودم فکر میکردم سنی هست که به همه خواسته هام رسیدم و از بعدش شروع می کنم به پیر شدن :| البته 24 سالگی گذشت و ذهنیت های من راجع به 90درصد زندگیم عوض شد :)
یادش بخیر ولی اون سال دوستان بهترین جشن تولد عمرم رو برام گرفتن :))
پاسخ:
ممنونتم شمیست جان :)
آفرین دقیقا منم همینجوری فکر میکنم:| 
رها مشق سکوت
۱۵ تیر ۹۴، ۲۱:۱۰
اول از همه تولدتون مبارک
موقعی که هنوز به بیست سالگی نرسیده بودم، فکر میکردم 25 سالگی بهترین زمان زندگیمه و به همه ی اهدافم رسیدم، خودم رو تو خوشحال ترین شرایط زندگیم تصور میکردم، اما تو 23-24 سالگی دیدم هیچ کدوم از اون چیزایی که میخوام اتفاق نمیفته و تو اون لحظه ها، اگه این سوالو کسی ازم میپرسید، میگفتم نه، اصلا ارزشش رو نداشت

اما حالا، در آستانه ورود به سی سالگی، میدونم و ایمان دارم، قطعا ارزشش رو داشته، شاید از یه سنی به بعد، که زندگی برامون از حالت آرمانی خارج میشه و بیشتر رنگ واقعی به خودش میگیره و سعی میکنیم تو همه ی لحظه هاش، تو اوج ناامیدی ها، میون خوشحالی ها، با کم و زیادش، ازش امید بسازیم و هدایتش کنیم به سمتی که میخوایم، به ارزشش پی میبریم
پاسخ:
مرسی از شما :)

این حرفها زیادی شبیه افکار من بود ، به قول شما آرمانی ِ ...

اقای روانی
۱۵ تیر ۹۴، ۲۲:۱۶
به به تولدت مبارک :)
پاسخ:
خیلی ممنونم :)
خانوم ِ لبخند :)
۱۷ تیر ۹۴، ۰۹:۲۲
میلادت مبارک بانو : ) هرچند با تاخیر...

حالا که بیشتر فکر میکنم میبینم تا رسیدن به بیست و چهار سالگی راه زیادی ندارم..انگار یه سربالایی رو بالا اومدی و دلت میخواد قبل از اینکه یک ربع قرن از عمرت بگذره، به یک نقطه ی روشن و قابل اتکا تو زندگی رسیده باشی..
من اون نقطه ی روشن رو برات آرزو می کنم از صمیم قلبم : )
پاسخ:
خیلی ی ی ممنونم :)

بیا تا 24 سالگی  یه نقطه روشن پیدا کنیم :)
بدمست .
۱۹ تیر ۹۴، ۱۰:۱۸
تولدت مبارک.
امیدوارم جنس رسالتت از جنس رسالت پیامبرا نباشه فقط!
پاسخ:
خیلی ممنونم:)

این ادعای بزرگیه... 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">