به بزرگیِ خوشبختی‌های کوچک ...

| صرفا جهت اینکه بادی به کله م بخوره و دم غروبی طفلکی طور، تنها توی خونه نباشم، با مامان و بابا رفتم دور دور. اغلب زن و شوهری تنها میرن خرید روزمرگیجات ولی این بار منم با خودشون بردن. در راه برگشت به جای مسیر همیشگی صرفا جهت تنوع، بابا طرف خونه‌های مسکن مهر پیچید، استقبال نکردم چون توقع کلی آپارتمان تیره و تار داشتم که نمیشه توی کوچه های تنگش نفس کشید. تموم تصوراتم با چیزهایی که می‌دیدم متفاوت بود و کی این حجم جمعیت و ماشین رو  باورش میشد؟ این همه جریان داشتن زندگی رو؟ اون پارک شلوغ پر از بچه قد و نیم قد رو؟ انقدر همه چی برام پررنگ شده بود که از مامان خواستم بریم توی بازارچه‌ش یه دوری بزنیم. اصلا بطور عجیب و غیر قابل باوری همه خوشحال بودن. دلم میخواست برم یقه اون بابایی که فارغ از همه چی داشت قربون صدقه بچه‌ش میرفت رو بگیرم و بگم تو اصلا میدونی قیمت دلار چنده؟ هوای تهران آلوده‌س؟ بحران بی آبی داریم؟ یا من چقدر احساس پوچی داره بهم چیره میشه؟ خبر داری فردا نوبت دکتر دارم؟ یا اینکه ... اون خانومه رو بگو! داشت لباس عید میخرید! خدای من عید! من اصلا بهش فکر هم نکردم. یعنی واقعنی 96 داره تموم میشه؟ یعنی هنوزم میشه واسه خرید عید از حالا این همه ذوق داشت؟ با هر قدم، با دیدن هر چهره بشاش یه چیزی  توی سرم پتک میشد و یهویی چقدر دلم خواست یه خونه کوچیک نقلی هر چند بی‌کیفیت و بی‌اسکلتِ مسکن مهری می‌داشتم که بعد از ظهر‌هاش میومدم یه دوری توی این بازارچه‌ای که خبری از فیس و افاده نبود می‌زدم و با همه وجودم حس می‌کردم خوشبخت‌ترینم ... カントリー のデコメ絵文字

[1]

یه استادی داشتم که میگفت : قشر متوسط جامعه از همه خوشبخت‌ترن چون با خریدن یه چیز کوچولو هم خوشحال میشن، نه انقدر بی‌پول که حسرت به دل بمونن، نه اونقدر پولدار که به چشمشون نیاد ...

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶
نظرات (۲۲)
خانومی ...
۱۹ بهمن ۹۶، ۱۴:۲۲
ما هم از همین متوسط هاییم. منتها شم آینده داره میکشتمون :/
پاسخ:
به نظرم هدف صرفا رسیدن به مقصد نیست ، خوبه که آدم از مسیر هم لذت ببره ...
الهی که یه مسیر پر از خوشی و خاطرات خوب رو طی کنی تا به هدف برسی :)
Faber The Great
۱۹ بهمن ۹۶، ۱۴:۲۷
سال جدیدم داره میاد
هنوزم باورش برام سخته :)
پاسخ:
اوووووممممممم ... فکر کن تاریخ بزنیم باید بنویسیم 97 ! اوووووووف ... !
آسـوکـآ آآ
۱۹ بهمن ۹۶، ۱۴:۳۳
حرف استادتون کاملا درسته
کاملا!
ولی مسکن مهر
شاید تو شهر ما خوب نساختنش
نمیدونم
به من حس مرگ میده
هرچقدر هم بزرگ
ولی زندگی توش راکده!
پاسخ:
تصور منم همین بود واسه همین دیدن این حجم جزیان داشتن زندگی برام جالب اومد :)
حامد سپهر
۱۹ بهمن ۹۶، ۱۴:۵۴
یه جور کنار اومدن یا یه جور قبول کردنه و لزوما احساس خوشبختی نیست
پاسخ:
شاید آدم ها به همه چی عادت کنن 
ولی
از همه چی در هر شرایطی لذت نمیبرن 
مترسک ‌‌
۱۹ بهمن ۹۶، ۱۶:۱۴
چقدر این پست بوی عید و استقبال از تازگی می‌داد ^_^
پاسخ:
^_^
بنو لوژیست
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۰:۱۷
وای. گفتی عید دلم گرفت. چقد زود 96 تموم شد
پاسخ:
آره ! 
یهو اسم عید میاد انگار پتک میشه تو سرم !!! 
صبا مهدوی
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۰:۲۵
به خاطر همین صفای باطنت یکتا شدی دیگه:-)
پاسخ:
اوووووو ^_^
تشکرات وافر صبا :*
خانومی ...
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۱:۴۸
ممنوووووووونم تو هم همینطور ^_^
پاسخ:
خوش باشی خانومی جان :)
بَلـ ـوط
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۲:۰۲
باید یه راه گریزی بذاری این وسط تا بتونی رو پا وایسی. حتا اگه خریدن چیزای کوچیک باشه یا دور زدن تو خیابونای شهر و همخونیِ ترانه‌ها :)
پاسخ:
یه راه گریز ... یه راه گریز ... یه راه گریز ... 
نگین ...
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۲:۱۱
VAGHTESHE HALE MANAM KHOB SHE ....
پاسخ:
وقتشه ... پاشو خودتو جمع و جور کن اینطوری پنچر هیچ بهت نمیاد دختر جون ...
مهرداد
۱۹ بهمن ۹۶، ۲۳:۱۰
این قدراین سال ها سریع میگذره که من گاهی وقتها تاریخ گزارش های کاری رو جابجا میزنم هم شمسی هم میلادی.۹۶ رو ۸۹ میزنم، ۲۰۱۸ رو میزنم ۲۰۱۴ ...همکارم میگه ..کجایی ؟ خدا شفات بده...............
طبقه ی وسط به نظر جای خوبی می آد.
پاسخ:
منم دیفالت میزنم 94 ! باید قبلش فکر کنم که ع الان 96 !
محمود دوم
۲۰ بهمن ۹۶، ۰۰:۱۱
چه غمیه ولی، اینکه تعجب میکنیم وقتی دوتا ادم شاد میبینیم ...
پاسخ:
دقیقا ... 
رهگذر
۲۰ بهمن ۹۶، ۱۴:۴۴
سلام

یاد این ضرب المثل افتادم که میگه: آواز دُهُل شنیدن از دور خوش است.(خیام)
من و تو و ما بهش میگیم مسکن مهر ؛ اما مثل اینکه مردمی که نسبت بهش شناخت بیشتری دارند اسم دیگه ای روش گذاشند. به احترام انسان های محترمی که از روی ناچاری اونجا زندگی میکنند اون اسم رو بیان نمیکنم.

و...

ما به ندرت درباره آنچه که داریم فکر میکنیم ،
در حالی که پیوسته در انیدشه چیزهایی هستیم که نداریم.(شوپهناور)
پاسخ:
"دلخوشی" 
داشتم از این میگفتم شاید ، نه از ...
جو لیک
۲۰ بهمن ۹۶، ۱۷:۴۹
البته ما از همه خوشبخت تر نیستیم، صرفا از همه راحت تر خوشحال میشیم. با تشکر. :دی
پاسخ:
دگ همین دلخوشی های کوچولو کوچولو هم نداشته باشیم که بریم بمیریم جولیک !
تی رکس
۲۰ بهمن ۹۶، ۲۱:۰۵
خیلی الکی داره میگذره :| من هنوز حس سوم دبیرستان دارما اما سال چار دانشگاهم :| چطور ممکنه واقعا
پاسخ:
و بطور غیر قابل باوری منم همین حس رو دارم ولی ارشدم هم تموم شد ! فاجعه س ! میدونی ؟
احسان ..
۲۰ بهمن ۹۶، ۲۱:۳۸
سیاه نمائی فضای مجازی جوری امید رو از آدم میگیره که آدم امیدی بفرداش نداره
پاسخ:
امید ؟ 
بانوچـ ـه
۲۰ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۶
وسط این روزای پر از غم و غصه و خبرای بد و اتفاقات بدتر... چقدر دیدن خوشحالی بقیه حال ادمو خوب میکنه
پاسخ:
آره ... آره ... دیدنش واسه بقیه هم حال آدمو خوب میکنه ...
פـریـر بانو
۲۱ بهمن ۹۶، ۰۰:۵۷
هرسال دم عیدی تمام غم و غصه‌ها آوار میشه رو سرم. تمام بدبختی‌ها رخ نشون میدن. تمام حقیقت‌های تلخ راه زندگیمو پیدا می‌کنن. ولی. خیلی پوست کلفتم! :)) با همه‌ی این چیزها بیشتر از ذوق اون خانوم ذوق عید و سال نو رو دارم. ذوق چیدن سفره‌ی هفت سین و گفتن عیدتون مبارک. ذوق خرید چیزای کوچولو کوچولوی قبل عید... به نظرم اگه اینطور نباشیم حالمون خیلی بد میشه‌ و بد می‌مونه...واسه همین جریان زندگی و تازگی این پست و حال اون آدم‌ها ‌رو خوب درک می‌کنم...

چه خوب که‌ ستاره‌ات رو هی روشن می‌بینم یکتا...❤
پاسخ:
همینطوری خوب بمون حریر ...
سنجاب کوچولو
۲۲ بهمن ۹۶، ۱۲:۰۹
امسال خیلی زود گذشت ... !
پاسخ:
آررررره ... 
ریش قرمز (میلاد)
۲۳ بهمن ۹۶، ۲۰:۰۵
ماه‌ها و روزها و ساعت‌ها و دقیقه‌ها بود و هست که می پرسیدم و می پرسم: این سال 96 کی قراره تموم شه؟ و هنوز مانند تابعی که به مجانب خود نزدیک می شود و هیچگاه به آن نمی رسد رخ نشان می دهد، گویی قرار نیست حالا حالاها تمام شود ...

روزگارتان پر از شادی های کوچک و ساده، که هر چیز بزرگ و پیچیده هم از کنار هم آمدن کوچک های دیده نشده بوجود می آیند ...

[گل]
پاسخ:
تموم میشه ... انقدر زود که حتی باورت هم نمیشه ... 

ممنون ممنون :)
تنهای او
۷ اسفند ۹۶، ۰۲:۳۶
میدونم
مراقب خودت هستی
پاسخ:
هستم هستم :) 
آقای رایمون
۹ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۸
خوب ...
پاسخ:
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">