که با جمع و بی جمع و تنها تویی ...

پرسید تا حالا چقدر تنها شدی؟ حاضری پول بگیری تنها باشی؟ اصلاً به تنهایی فکر کردی؟ و من در جواب همه سوالاتش گفتم از کجا می‌دونی نیستم ؟

من تنهایی رو دوست دارم، همون قدر که آدم‌های تنها رو دوست دارم. یه مدل تنهاییِ خاص، یه مدل تنهایی که نیاز نیست هوارش بزنی! یه مدل تنهایی که از ظاهر بگو بخندی و کلی دوست و آشنا و روابط اجتماعی وسیعی که داری بیرون نمی پاشه و توی ذوق نمی‌زنه. یه مدل تنهاییِ خاصِ درونی فقط برای خودت و خودت. از این مدل تنهایی که کلی حرف واسه خودت داری، یه عالمه دلیل برای خودت داری، فقط و فقط برای خودت. فقط و فقط برای خودت چون توضیحش به بقیه سخت که نه؛ خیلی سخته، که توضیح و توجیه کردنش واسه کسی ممکن نیست، که کسی درک نمی‌کنه، که به واژه کشیدنش ازت کم می‌کنه. توی این مدل تنهایی خودت می‌دونی که درست‌ترین راه و روش رو انتخاب کردی، اونقدر که هزار بار هم برگردی عقب؛ باز هم همین راه رو میری، آخه خودت خوب می‌دونی داری در جهت آرامش خودت حرکت می‌کنی و همه اینها توضیح دادنش به بقیه خیلی درد و رنج داره ... توی این جنس تنهایی؛ فداکاری‌ها و گذشت‌ها و از خود گذشتگی‌هات دیده نمیشه و به چشم نمیاد، خیلی وقت‌ها هیچ کس حتی متوجه نمیشه که چقدر براش گذاشتی، که چقدر برات می ارزیده، که چقدر برای خودت سخت بوده و راه سختی رو تا اینجا بودن یه تنه گز کردی. همه‌ی ارزش و جذابیت این مدل تنهاییِ خاص به اینه که تنهایی‌ات رو با احد الناسی شریک نشی، که از این با خودت بودن لذت ببری، که انقدری خودت رو دوست داشته باشی و به قدری حریص ِ خودت باشی که حاضر نباشی از حال خوبت خرج کنی، که با حرف زدن و بروز دادنش ازش کم نکنی ... اصلاً ته تهش همون که اول گفتم، من تنهایی رو دوست دارم، همون قدر که آدم های تنها رو دوست دارم.

عنوان : از مولانای جان 

[1]

تنهایی، از معدود لذت هایی است که نمی‌توانی با دیگری قسمتش کنی ...

(タイトルなし) のデコメ絵文字ساموئل بکت

[2]

و من 9 بهمن دفاع کردم ... و پایان کارشناسی ارشد ... آدم وقتی بعد از اون همه بدو بدو به تهش می‌رسه از خودش می‌پرسه، همین؟ همین بود؟ انقدر این چند روزه خسته ام و در حال خستگی در کردنم که حتی یادم رفته یه نفس عمیق بلند کشدار بکشم و بگم آخیش، تموم شد ... 

[3]

دلم واسه یکتای نیمه سیب سقراطی بودن خیلی تنگ شده بود، خیلی ... 凛音 リクエストありがとう のデコメ絵文字

نظرات (۲۴)
دست نویس
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۰:۳۵
تنهایی، خوب و بد داره
مثل بارون می مونه، زیادش سیل میشه و ...
در کل هرکس طبیب خود است :)
بهتون بابت پایان کارشناسی ارشد تبریک میگم، مثل این می مونه که از جنگ برگشتید :)
موفق باشید
پاسخ:
آره موافقم که هر کسی طبیب خود است ... کی بهتر از خودمون میتونه حالمونو خوب کنه واقعا :)

+ ممنونم ... جنگ من تازه داره شروع میشه ... 
آوو کادو
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۱:۱۲
همیشه گفتم و میگم که تنهایی خیلی خوبه اما تا حالا جای من نبودی! خیلی وقتا اینقدر با کسی حرف نمیزنم که دهنم میچسبه و باز نمیشه!

+تبریک عرض میکنم :-) حالا وقتی پایان نامه رو صحافی میکنی و میذاری گوشه کتابخونه و یک سانتی متر خاک روش میشینه بیشتر افسوس میخوری...
پاسخ:
نمیدونم چی بگم ... نمیشه جای کسی بود و قضاوتی کرد ... 
یه جا خوندم که " تنهایی خوبه ، به شرطی که هر از چند گاهی در موردش با دوستی حرف بزنیم " 

+ هعی ی ی ی ... 
Faber The Great
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۱:۲۴
تنهاییِ محض رو تجربه کردم؛
بیشتر از اینکه لذت بخش باشه، جنون آور بود! :)
پاسخ:
شاید چون اجباری بوده ... 
به نظرم به زور و جبر بهشت هم که ببرنمون بازم برامون لذت بخش نیست ...
آقاگل ‌‌
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۱:۲۴
یه رفیقی داشتم می‌گفت تنهایی‌هایم با هیچکس قابل قسمت نیست. دیگران هم تنهایی‌های خودشان را دارند.
پاسخ:
راست گفته دوستتون ... 
هیده ...
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۱:۳۹
اوهوم . اصلا این مدل تنهایی رو همه باید تجربه کنند . داشته باشن .


+ تبریک و تبریک و صد تبریک :دی. خسته نباشی ((: .

++ ما هم دلمون تنگ شده بود ها . صداشو در نیوردیم :دی.
پاسخ:
اومممم ... به نظرم به خودشناسی کمک میکنه ... حداقل به من که خیلی کمک کرد ...

+ ممنون هیده جانم :)
+ جان جان ... ؛)
تیردخت :)
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۱:۴۵
جانا سخن از زبان ما میگویی...
سلام بر یکتای جان
پایان کارشناسی ارشد مبارکت باشه :*
پاسخ:
ممنونم تیردخت بانو جان :)
♫ شباهنگ
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۲:۳۹
مبارکه :)
کارشناس ارشد شدی الان :دی
پاسخ:
ممنون  شباهنگ جان ...
معلوم نیس یعنی ؟ :))
آنالیز ..
۱۴ بهمن ۹۶، ۲۲:۵۳
تبریک میگم یکتا جان
مبارک باشه
انشالله در همه ی مراحل زندگیت سلامت و موفق باشی، پیش به سوی دکترا
پاسخ:
خیلی ممنون، مرسی از لطفت :)
تنهای او
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۰:۲۷
یکتا؟؟
میدونم خریدنی نیست تنهاییت
اما خریداریم بخدا این احوال رو

با خوندن پستت احساس گریه و خنده همزمان دارم
اما بازم میخونمش
هروقت تنها شدم
هروقت تنها بودم
هر وقت تنها نبودم و بودم

مرسی که درباره حریم تنهاییت نوشتی

تبریک بابت دفاع ....به امید روزهای نو ...کارها و هدف های نو...به امید روزهای روشن و پر شور

پاسخ:
میشه انقدر خوب نباشی تو ؟ میشه دل نبری این همه ؟ هوووومممم ؟ :)

مرسی مهربون ، مرسی ... 
صبا مهدوی
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۲:۰۹
ما هم دلمون تنگ شده بود یکتا جان!
فوق کارشناس شدنت هم خیلی مبارک باشه یعنی واسه ات برکت داشته باشه...
بیا بیا که شدم در غم تو سودایی
درا درا که به جان امدم ز تنهایی...
بده بده که چه اورده ای به تحفه مرا
بنه بنه بنشین تا دمی براسایی:-)
پاسخ:
ممنونم صبا جان خوب :)

عجب عجب که برون آمدی به پرسش من
ببین ببین که چه بی طاقتم ز شیدایی
مترسک ‌‌
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۵:۵۷
خسته نباشی دلاور، خدا قوت قهرمان ;)
تنهایی از اون دست لذت‌هاست که حتی نمی‌شه شبیهش رو مثال زد، چه رسد که پیدا کرد :)
پاسخ:
مرسی ازت :)


تی رکس
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۸:۳۸
اول اینکه تبریک :)
دوم اینکه اوهوم تنهایی خیلی دلچسب و اعتیاد آوره!
پاسخ:
ممنونم :)
موهتادم شدیم :دی
جناب دچار
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۸:۴۵
موبارک باشه فارغ التحصیلی :)
پاسخ:
سپاس :)
پـــــر ی
۱۵ بهمن ۹۶، ۰۹:۳۸
تنهایی تا وقتی خوبه که اجباری نباشه. همین که اختیارش از دست آدم دربیاد بزرگترین و وحشتناک ترین مشکل زندگی آدم میشه
پاسخ:
آره آره ... راست میگی ...
دکتر سین
۱۵ بهمن ۹۶، ۱۰:۱۸
آل پاچینو در همین راستا می‌فرماید که: اگه دیدی کسی از تنهاییش لذت می‌بره، بدون راز قشنگی تو دلش داره و اگه تونستی حریم این تنهایی رو بشکنی، بدون تو از رازش قشنگ‌تری... همین‌جوری بی‌دلیل یادم اومد. گفتم بگم. :دی
پاسخ:
چه خوب گفته :)
ممنون که گفتی ...
الی ...
۱۵ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۵
به سلامتی و مبارکی :)
پاسخ:
خیلی مرسی الی جان :)
آوو کادو
۱۵ بهمن ۹۶، ۱۳:۴۸
جمله ی جالبی خوندی...
پاسخ:
اووممممم به دل منم نشست :)
Faber The Great
۱۵ بهمن ۹۶، ۱۳:۵۸
راستشو بخوای اجباری در کار نبود،
فقط شرایطی بود که پیش اومد و رقم خورده بود؛
وقتی توی محیطی قرار می گیری که تا ۵۰ فرسخیت هیچ‌کس نمی‌شناستت،
وقتی حتی دیگه کسی نیست که بهت زنگ بزنه و حالتو بپرسه،
وقتی که شرایط جوری رقم می خوره که فقط خودت هستی و خودت،
شاید اوایلش لذت بخش به نظر بیاد، ولی این آرامش هر چی که می گذره جنون آور تر میشه برات! لااقل برای من که اینطوری بود!
تنهایی که دور ورت هستن و نیستن، با تنهایی که هیچ‌کس دور و ورت نیست زمین تا آسمون فرق داره؛ من هر دوتاشو تجربه کردم ولی این مورد دومیه خیلی وحشتناکه! :)
پاسخ:
فقط جمله آخرت ... 
رامین :)
۱۵ بهمن ۹۶، ۱۹:۳۴
تبریک میگم :)
یادتونه می‌گفتم بعد دفاع حس می‌کنم یکی قراره بیاد بگه دوربین مخفیه. یه سال دیگه هم باید کار کنی؟ الان حس تون این شکلیه؟
پاسخ:
ممنون رامین :)
آره آره یادمه ... منم حس تموم شدنشو ندارم ! انگار مونده هنوز به قول شما ... 
del nia
۱۵ بهمن ۹۶، ۲۲:۲۴
من واقعا حسودیم میشه یکی بتونه انقد حرفایی که خیلی وقت بود نمیدونستم چجوری بیارمشون رو کاغذ وبه واقع مانیتور:دی رو اننننننقد خوب بنویسه

+متن رو کپی کردم
نری گزارش بدیمون دزدیدن متنمو:))من بودم آقا.فک کنم دو سه بار هم کپی شد



نشینی دکترا بخونیا!
لب جوی بنشین الان فقط
پاسخ:
دلنیا ... دلنیا ... دلنیا ...

+ مال خودت اصن ؛)
+ ممنون که وسط این همه آدم که منو هل میدن سمت دکتری بهم میگی دکتری نخون ! اصن خیلی مرسی :*
مهرداد
۱۵ بهمن ۹۶، ۲۲:۳۴
مبارک باشه ،مدتی بعد خاطره میشه ....😊😊
تنهایی هم خوبه بد نیست.
خوب وصف کردی تنهایی رو😐😐
پاسخ:
از همین حالاشم خاطره شده :)
بانوچـ ـه
۱۶ بهمن ۹۶، ۱۳:۲۳
میشه همیشه یکتای نیمه سیب سقراطی بمونی؟ ما نوشته هاتونو دوست داریم خانوووم
پاسخ:
چش چش ^_^

منم دوستتون دارم 3>
رهگذر
۱۷ بهمن ۹۶، ۱۴:۳۴
سلام
وقتت به خیر و شادی.
بابت به پایان رساندن مقطع کارشناسی ارشد بهت تبریک میگم و....


اریک فروم می گوید:‬ " ‫تنهائی زائیده عشق است و بیگانگی ".
راست است!‬ ،
‫کسی که به یک معبود ، به یک معشوق عشق میورزد ؛ با همه چهره‌های دیگر بیگانه میشود و جز در آرزوی او نیست ؛ خود به خود وقتی که او نیست ‫تنها می‌ماند.

و کسی که با افراد و اشیاء و اجزاءِ پیرامونش بیگانه است ، مُتجانِس نیست و با آنها تفاهمی ندارد ؛
تنها می‌ماند ، احساس تنهایی میکند.‬


‫انسان به میزانی که به مرحله انسان بودن نزدیک‌تر میشود ، احساس تنهایی بیشتری می‌کند.‬

‫می‌بینیم اشخاصی که عمیق‌ترند ، اشخاصی که دارای روح برجسته‌تر و ممتازتر هستند ،
از آنچه که توده مردم هوس روزمرّه‌شان است و لذت عمومی‌شان ،‬ ‫بیشتر رنج میبرند ؛
و یا میبینیم کسانی را که به میزانی که روح در آنها اوج میگیرد و اندیشه متعالی پیدا میکنند ،
از جامعه و زمان فاصله می‌گیرند‬ ‫و در زمان تنها می مانند.‬

‫شرح حال نوابغ را اگر بخوانیم می بینیم که یکی از صفات مشخص این نوابغ تنهایی‌شان در زمان خودِ آنها است. در زمان خودشان مجهول‌اند ،‬ ‫غریب‌اند و در وطن خویش بیگانه‌اند ؛
و آنها را ، اثرشان را ، سخنانشان را و سطح اندیشه و هنرشان را ، آیندگان بهتر می‌توانند بفهمند.

در همه فلسفه‌ها و مکتب‌ها انسان موجودی است تنها و از تنهایی رنج میبرد ،
و به میزانی که انسان‌تر میشود و تکامل پیدا میکند ، از اشتراک در‬ عواطف و احساسات و ابتذال روزمره‌ای که بر جمع و بر عام حکومت میکند فاصله می‌گیرد و مجهول‌تر میشود.‬

احساس تنهایی و احساس عشق در یک روح به میزانی که این روح رشد میکند ، قویتر و شدیدتر و رنج‌آورتر میشود.‬
‫دردِ انسان ، دردِ انسان مُتعالی ، تنهایی و عشق است.‬((علی شریعتی))



پیشنهاد میکنم متن کامل ترش رو توی سایت دکتر شریعتی بخوانی. زیاد نیست.
پاسخ:
سلام
خیلی ممنونم ازت :)

حتما میرم متن کاملشو میخونم ... 
פـریـر بانو
۲۱ بهمن ۹۶، ۰۰:۵۹
تبریک میگم عزیزجان ^_^

:: تنهایی... از اوناست که خوبه. اما یه وقتایی هم رفتنش حال خوب‌کن تره :)
پاسخ:
ممنون حریر بانو :)

اگه رفتنش به بودنش بیارزه که معرکه س ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">