این رنج دلپذیر همین است زندگی ...

من اشتباه فکر کردم، راه رو اشتباه رفتم، تصورم از زندگی اشتباه بود. اینا رو همین پاییز فهمیدم،همین پاییزی که تا اینجاش تا دلت بخواد تن‌خستگی داشتم و تن‌خستگی. روحم ولی از خوشی روی ابراست، اصلا عجیب آرومم، آرومه آروم... دغدغه نه که نباشه، هست، زیادم هست ولی با همه دغدغه‌ها و تن‌خستگی‌ها و سر شلوغی‌ها حال دلم خوبه. من اشتباهی همه عمرمو دویدم تا به سکون و آرامش برسم ولی تازه فهمیدم آرامش وسط بدو بدو های زندگی معنی میده، آرامش رو وقتی میفهمی که  6 صبح تا 6 عصر بدویی، آرامش یعنی با یه دنیا تن‌خستگی سر شب خوابت ببره و از خوابیدن هم لذت ببری، آرامش یعنی خسته بشی ولی هنوز روحت شارژ باشه، آرامش یعنی اونقدر وقت غذا خوردن نداشته باشی که یه روز دلت هوس نون سنگک با پنیر و گردو کنه و همه زل بزنن به این با ولع صبحونه خوردنت، آخه آرامش یعنی از غذا خوردنت هم حظ ببری، آرامش یعنی وسط خستگی‌هات هم بلند بلند بخندی. کی گفته آدم در سکون به آرامش میرسه؟ من که نرسیدم! منو باید پرت کنن وسط پیک سینوسی زندگی، باید هزار تا کار روی سرم هوار شه تا راندمانم بالا بره و بتونم با کیفیت زندگی کنم. من واسه خوب زندگی کردن به یه انرژی فعال سازی نیاز دارم، به یه نیرویی که منو هل بده وسط بالا پایینای زندگی. شاید دیر باشه ولی بالاخره این پاییز فهمیدم من آدم جنگیدنم، آدم دویدن، منو باید بندازن وسط رینگ زندگی. آدم از سکون به مرداب میرسه، بو میگیره، میگنده، باید جاری بود وسط تمام حجم زندگی ...

عنوان از : فاضل نظری

[1]

از پی این همه زندگی که ارزان گذشت، ما چه گران زیسته‌ایم دوست من !

(タイトルなし) のデコメ絵文字سید علی صالحی

[2]

دانلودانه...
من همین یک نفس از جرعه جانم باقی ست / آخرین جرعه این جام تهی را تو بنوش ...

[3]

خوب میدونم یه روزی دلم واسه همه‌ی این تن‌خستگی‌ها و سرشلوغی‌ها و خوشی‌ها و آدم‌های معرکه‌ای که دور و برم دارم تنگ میشه 凛音 リクエストありがとう のデコメ絵文字

دوشنبه ۱ آبان ۹۶
نظرات (۳۲)
رامین :)
۱ آبان ۹۶، ۲۲:۲۳
"باید هزار تا کار روی سرم هوار بشه تا راندمانم بالا بره"

چقدر با این جمله ارتباط برقرار کردم
پاسخ:
در گوشی میگم اصلا جنبه بیکاری ندارم :دی
هر چی سر شلوغ تر باشم به طور عجیب غریبی حالم بهتره !
شایدم چون وقتای بیکاری می افتم به جون خودم ! راسته میگن دشمن ترین دشمن آدم خودشه !
خانومی ...
۱ آبان ۹۶، ۲۲:۲۷
من اما انگار روحم خسته ست ، خستگیم در نمیره نمیدونم چرا ...
پاسخ:
حیفت نمیاد از این هوا که اینهمه خسته باشی ؟
پاشو یه کاری کن ... جز خودت کی میدونه چی حالتو خوب میکنه ؟
هیده ...
۱ آبان ۹۶، ۲۲:۵۶
خستگی از بیکاری ؛ با خستگی از دغدغه ها و مشغله ها خیلی فرق داره ...خیلی .که حتی دومی گاهی لذت بخش هم هست .
پاسخ:
همیشه میگفتم کاش به خستگی های شیرین تری برسیم !
الان میگم کاش بمونه این مدل خستگی ها کاش تموم نشه ... 
خانومی ...
۱ آبان ۹۶، ۲۳:۰۹
اتفاقا عاشق این هوام ولی ...
پاسخ:
ولی نداره خانوووووووم ؛)
آوو کادو
۱ آبان ۹۶، ۲۳:۴۲
درک میکنم
من اگر دو روز پشت سر هم بیکار باشم، میگرنم شروع میشه! ;-)
پاسخ:
سرشلوغی و بدو بدو ها می ارزه به بیکاری و مشتقات بعدش :)
.: جیرجیرک :.
۲ آبان ۹۶، ۰۰:۰۵
طنین آب وقتی زیباست که خروشانه. کسی به تماشای سد نمی ره، همه شیفته ی موج های دریان و هیاهوی آبشار...

+ دقیقن همینم: ^_^ خوشحال و ذوق زده ازین پست. کلمه هات سیال ان یکتا، جاریِ جاری...
پاسخ:
آقااااا این مثالت منو مُرد ^_^

+ موج های خروشان نبرنت دختر ؛)
ماهی قرمز
۲ آبان ۹۶، ۰۱:۴۲
حال خوشت چسبید به منم ؛)
درست میگی تازه وسط شلوغی ها وخستگی ها میفهمی چه خوبه که خسته ای و همون یعنی زندگی کردی :)
پاسخ:
جان جان ^_^
خودم شخصا تو اوج سرشلوغی ها از خودم راضی ترم ، حس میکنم با کیفیت زندگی کردم :)
مترسک ‌‌
۲ آبان ۹۶، ۰۴:۳۸
منم خیلی وقتا فکر می‌کنم که چی می‌شد فقط یه روز بی‌کار بشم اما عمیق‌تر که فکر می‌کنم، می‌بینم پرکار بودن یه حال دیگه‌ای داره...
پاسخ:
کاش همیشه خستگیامون شیرین باشه :)
آقاگل ‌‌
۲ آبان ۹۶، ۰۶:۰۲
حالا اینقدرم نرو تو دل طوفان زندگی. به قول شاعر گفتنی دو استکان بنشین رفع خستگی خوب است :)
ولی دقیقا هم عقیده ام باهات. آدما تلاش نکنن میگندن.
پاسخ:
چای هم میخوریم ، خستگی هم در میکنیم ، اصن میریم وسط طوفان که چای بعدش بچسبه ؛)
صخره .
۲ آبان ۹۶، ۰۷:۳۳
همیشه به ارامش :)
همیشه به حظ نون سنگک
پاسخ:
جان جان ^_^
اون روی سگ من نوستالژیک ...
۲ آبان ۹۶، ۱۰:۲۶
خوب میفهمم چی میگی رفیق، چون منم فقط وسط شلوغی وبدوبدوهاست که راندمانم بالا میره، به ارامش میرسم، وقتی که فرصت سرخاروندنم نداری تازه پراارامش و لذت اززندگی میشی
این ارامش و دلخوشیات مستدام:**********
پاسخ:
شاید زندگی یعنی همین :)

ممنون عزیز دلم :*
خوش باشی
شاهزاده شب
۲ آبان ۹۶، ۱۶:۱۷
منم دقیقا موافقم
اصلا دویدن و هیجان و خستگی و تنش نباشه آرامش مفهوم نداره
مرداب آرومه ولی متعفن...
پاسخ:
منم دو تاشو در کنار هم دوست دارم :)
حامد سپهر
۲ آبان ۹۶، ۱۶:۴۵
همین شلوغی ها و بالا و پایین ها یعنی زندگی
پاسخ:
آررره خودشه :)
آبان ...
۲ آبان ۹۶، ۱۹:۳۱
نمی دونم ادم وقتی دورش شلوع باشه تو هیجان زندگی کم تر غصه می خوره ولی من دلم یه سکون و ارامش می خواهد ..یه جایی که همه چی اروم باشه
پاسخ:
کمتر غصه میخوره ، کمتر غصه میخوره ، کنتر غصه میخوره ...

روزگارت آروم رفیق :)
ریش قرمز (میلاد)
۲ آبان ۹۶، ۲۰:۱۷
دوران های پر فشار جسمی و روحی در زمانشان بسیار هوس تمام شدنش هست و پس از پایانش چه شوق و دلتنگی بازگشتنش ...
پاسخ:
دیگه با تجربه شدم ! دلم نمیخوان زود تموم بشن ... 
Faber Castel
۲ آبان ۹۶، ۲۱:۴۳
همین که خوبی، خوبه :)
پاسخ:
ممنون فابر عزیز :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۳ آبان ۹۶، ۰۹:۲۲
موجیم که آسودگی ما عدم ماست:-)
آدم باید اونقدر خسته بشه که صبح که بیدار میشه نفهمه شب کِی چراغ خاموش کرده و اومده خوابیده!!
پاسخ:
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...

اصن خیلی می پسبه این مدل خواااااااااااااب ، لذت بخشه :)
سه ‌شنبه
۳ آبان ۹۶، ۱۲:۰۲
این پست ترجمه شعری بود که قبلا خوندم و الان یادم نیست! im thinking ..
خیر یادم نیومد ولی به آسمان قسم اگه این نوشته استشهاد محلی بود حاضر بودم در تک تک خونه هارو بزنم براش امضا جمع کنم:)

+ برای ما از 6 صبح تا دهه شبه. و بعد از ده شب علی رغم خستگی تمایل زیادی نداریم به خوابیدن..داریم به زندگی به سبک خودمون.
پاسخ:
+ میبینی ؟ توی همین شرایط آدم جسمش خسته س ولی روحش هنوز شارژه !
حالا توی بیکاری مطلق هم روحت خسته س هم جسمت ! 
سه ‌شنبه
۳ آبان ۹۶، ۱۲:۰۵
هان یادم اومد اسمش شعره رو گذاشته بودم کرم خاکی!

"زندگی یعنی غم نو ، حسرت نو ، پیشه نو.
زندگی بایست سرشار از تکان و تازگی باشد
زندگی بایست در پیچ و خم راهش ز الوان حوادث رنگ بردارد
زندگی بایست یک دم ، یک نفس حتی زجنبش وانماند ،
گرچه این جنبش برای مقصدی بیهوده باشد.
زندگانی همچو آب است ،
آب اگر راکد بماند چهره اش افسرده خواهد گشت
و بوی گند میگیرد.
در هلال آبگیرش غنچه لبخند میمیرد
آهوان عشق از آب گل آلودش نمی نوشند
مرغکان شوق در آیینه تارش نمی جوشند
من سرودی تازه می خواهم،
افتخاری آسمان گیر و بلند آوازه می خواهم.
کرم خاکی نیستم من تا بمانم در مغاک خویشتن خاموش
نیستم شب کور کز خورشید روشن گر بدوزم چشم،
آفتابم من که یکجا ، یک زمان ساکت نمی مانم
من هوای تازه میخواهم! "
پاسخ:
نخونده بودم این شعر رو ! سرچ زدم اسم شعر "یاغی" از "هوشنگ شفا"
انقدر حرف من بود ، انقدر حرف من بود ، انقدر حرف من بود که دلم میخواد برم شاعرشو بغل کنم :)

ممنون از اینکه یادتون اومد ^_^
مهنـ دس
۳ آبان ۹۶، ۱۳:۲۰
الان روی نقطه سینوس پی دوم ام :))
پاسخ:
همون بالا بمون یه کم خستگی در کن ؛)
مهنـ دس
۳ آبان ۹۶، ۱۸:۳۸
سینوس پی دوم = صفر:))
شکر که منفی نیست :دی
پاسخ:
قدرت خدا ! قدیما سینوس 90 درجه 1 بود که :دی
مینو
۴ آبان ۹۶، ۱۲:۳۷
مرسی عالی بود
پاسخ:
عالی نگاه شماست :)
پـــــر ی
۴ آبان ۹۶، ۱۳:۱۹
باهات موافقم. منم باید کلی کار سرم بریزه که ... نه که آورم باشم. فقط واسه اینکه به مشکلاتم فکر نکنم.
پاسخ:
یه وقتا باید جا خالی داد دگ ... 
شبگیر ‌‌‌
۶ آبان ۹۶، ۱۸:۴۵
چه خوبه از بقیه بشنوی چیزی رو که امیدوارت بکنه به زندگی. گرچه هنوز شک هست، هنوز خستگی هست، هنوز نگاه بد به خودت هست، ولی یه چیزایی هم هست که آدم رو نگه می داره.
دعا کنید ما هم مثل شما روحمون شارژ باشه.
ان شاالله همیشه روحتون شاداب باشه. :)
پاسخ:
خستگی همیشه هست خدا کنه به خستگیای شیرین برسیم :)

حال دلت خوووووووووووب :)
ایمان
۸ آبان ۹۶، ۲۰:۴۶
کار ِ دل، دلتنگیه ..
پاسخ:
اوممم ...

حال دلت خوب :)
free bird
۱۰ آبان ۹۶، ۱۸:۵۶
اگر برای رسیدن به خدا بدوم من در آرامشم
نمی دانم چرا هر جا دویدن ها در جاده ی دنیا بوده قلبم آرامش ندیده!
پاسخ:
همیشه در آرامش باشی :)
گندم بانو
۱۲ آبان ۹۶، ۰۹:۲۰
بی کار شدی پاشو بیا خونه ما!!! یه عالمه کار دارم برات :))
:**
پاسخ:
چش چش :))
...
۱۴ آبان ۹۶، ۰۰:۰۸
در سکون انسان تمام آرزو ها بیات میشوند....! :)
پاسخ:
جاری باید بود ...
قاسم صفایی نژاد
۱۴ آبان ۹۶، ۰۶:۵۳
در همین رابطه بخوانید:
زندگی بی مبارزه ممکن نیست
http://safaeinejad.ir/1395/07/23
پاسخ:
:)
divane !!
۱۸ آبان ۹۶، ۱۷:۵۸
وقت بیکاری...فکرها میوفتن به جون ادم تکه تکه اش میکنن...باید مشغول باشیم باید این تن رو خسته کنیم که مجالی واسه فکر ها نباشه...تن خستگی ها!
پاسخ:
امان از خود خوری . خود درگیری ...
خانم کریمی
۲۳ آبان ۹۶، ۱۲:۳۱
بایدجاری بود...زیبا.
پاسخ:
سپاس :)
عاطفه(خنده های کاغذی)
۸ آذر ۹۶، ۱۸:۴۴
یکتا چطوره؟😍💓🌸
پاسخ:
عالی خوب سر حال سر شلوغ :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">