آن سوی هر چه حرف و حدیث ِ امروزست ...

نه اینکه من تغییری کرده باشم یا شرایط عوض شده باشد و یا از ترس‌ها و دغدغه‌هایم پشیزی کم شده باشد ولی این روزها در جواب هر "خوبی؟" یک جور دیگری می‌گویم "خوبـــــــم". یک جور احساس رضایت درونی از خودم در من قُل می‌زند که آرام ـترم کرده. دقیق که فکر می‌کنم این حجم حالِ خوبِ من می‌تواند به خاطر بازخورد‌های خوبی باشد که این مدت از اطرافیانم دریافت کردم، که این تایید شدن باعث شده با اطمینان بیشتری به همین مسلک ادامه بدهم. بعد مدام با خودم می‌گویم خوشبختی مگر چیزی جز این است که آدم از خودش راضی باشد و می‌رسم به این سوال که رضایت از خود چطور بدست می‌آید؟ به نظرم برای جواب این سوال فاعلی جز "خودت" لازم است. انگار باید کسانی باشند که تاییدت کنند، دلگرمت کنند، که بهت نشان بدهند راه و روش ـت درست است، شاید لازم باشد هر از گاهی از بقیه بازخورد بگیری و خودت را از نگاه آنها بسنجی. انگار باید از دیدی بیرون از خودت به باور برسی تا با خاطر جمعی ادامه بدهی و از خودِ خودت راضی بشوی. ( البته که در این میان باید تعادل بین "دهن بین" بودن و روال "به تو چه"وار را حفظ کرد. ) 

شنبه ۲۷ خرداد ۹۶
نظرات (۱۹)
هیده ...
۲۷ خرداد ۹۶، ۰۱:۳۱
واکنش من وقتی داشتم پستت رو می خوندم ؛ یه اوهوم بلند و کشیده ....

+ حال ِ دلت همیشه خوب (: .
پاسخ:
ممنون هیده جان خوب من :)
صبا مهدوی
۲۷ خرداد ۹۶، ۰۲:۱۶
آره، اینطوری هم میشه دل آدم خوش باشه..
به عنوان یک بلاگر تاییدت میکنم یکتای دلنشینِ جان :)
پاسخ:
واژه دلخوشی که میاد انگار الکی باشه مثلا :))
ولی برای من الکی نیس صبا، من روی ارتباطات اجتماعیم و مشتقاتش زیادی دقیقم و کمال گرا :)

تیردخت :)
۲۷ خرداد ۹۶، ۰۲:۴۲
سلام یکتای جان
جالبه من فکر میکردم باید برعکس باشه ، یعنی تا جایی که میشه از تایید شدن و بازخورد گرفتن فرار کنی ... اما انگار تو راست میگی ...
پاسخ:
سلام تیردخت ( چه اسم دلبری )

به نظرم این تعادل مهمه که بدونی نه قرار دهن بین باشی و واسه نظر مردم زندگی کنی و نه اینکه انقدر جامعه گریز باشی که کلا بگی به بقیه هیچ ربطی نداره !
ضمن اینکه اصلا منظورم نیس دنبال تایید گرفتن از بقیه هم باشی ... 
یه کم دقیق بشی روی بازخوردهای اطرافیانت ، اغلب همونجوری که ما با مردم رفتار میکنیم با ما هم رفتار میشه ... 
مترسک ‌‌
۲۷ خرداد ۹۶، ۰۷:۲۴
ایشالا همیشه همین جوری سرحال و راضی و خوشبخت و اینا، ببینیمت ^_^
پاسخ:
تنکیوووو :)
فاطمه نظری
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۱:۲۶
چقدر قشنگ..
احساس رضایت درونی
پاسخ:
:)
Faber Castel
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۱:۲۶
همین که حالت خوبه یعنی همه چیز
اگر بخوای با سلیقه مردم خودتو خوب نشون بدی
تو می مونی هشتاد میلیون ملت با سلیقه های مختلف
هر کسی یه چیزی می گه و در نهایت دیگری ازت ناراضیه
پس درستش اینه دقیقا چیزی بشی که هستی
یعنی خودت :)
پاسخ:
کاملاً درسته :) اصن مگه آدم واسه بقیه زندگی میکنه ؟
ولی یه مثال میزنم : من میرم؛ میام؛ کار خودمو میکنم و منتظر تایید یا نقد کسی نیستم ولی وقتی میبینم استاد راهنمام با اینهمه دانشجویی که داره فقط موقع سلام علیک کردن با من از روی صندلیش بلند میشه ، بهم حق بده که حس خوبی بهم دست بده و با خودم بگم خب این یعنی من رفتارم درست بوده که احترام گذاشتم و دارم احترام می گیرم ... 

میدونی خب شاید اینا واقعاً واسه اغلب مردم پیش پا افتاده باشه و بهش توجه نکنن ولی من زیادی روی روابط اجتماعیم دقت میکنم :)
مَـهدی (میرزای قدیم)
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۲:۰۵
به تو چه وار؟ یاد چلوار افتادم....
پاسخ:
خب اعتراف میکنم چلوار رو رفتم سرچ کردم ببینم چیه :))
.: جیرجیرک :.
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۲:۱۶
این بازخورد گرفتن از دیگران مهمه چون ما بیش از حد زیر ذره بین خودمون قرار گرفتیم اما دیگران، از بیرون، یه کلیت می بینن و همین باعث می شه نظر و دیدگاهشون متفاوت از ما باشه اغلب. و واقعنم مهمه چیزی که خودت می دونی رو کس دیگه ای هم تایید کنه و بهت اطمینان خاطر بیشتری بده.
پاسخ:
درسته :) یعنی عشق میکنم باهات که اینقدر همیشه منو میفهمی :) بیا بغلم ^_^

به نظر من انسان یه موجود اجتماعیه و داره با مردم زندگی میکنه، آدم هر چقدرم از خودش رضایت داشته باشه بالاخره توی جامعه یه سری استانداردهایی هست که اگه اونا رو نداشته باشه یعنی میتونه به این فکر کنه که راه و روش شاید اشتباهه ...
gandom baanoo
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۳:۱۳
اصلا این تایید کردنه یه جور خوبیه!!! یه جوری که قند تو دل آدم آب میشه! ^__^
منم دوست دارم این تاییدو :)
پاسخ:
به من می چسبه گندم، این حس ها، این حال خوبها :)
ســا یــه
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۵:۵۹
همین خوبه که آرومی و فک میکنی که آزادی :)
پاسخ:
همین خوبه ... همین خوبه ... همین خوبه ... 

:)
آلبرت کبیر
۲۷ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹
اصن درستشم اینه که آدم انرژی‌های خوب و مثبث رو توی خودش نگه داره !!!
حاضرم با فرمولم ثابتش کنم :دی
پاسخ:
دست از سر کچل این فرامول بردار آلبرت :))
علی شر
۲۸ خرداد ۹۶، ۰۳:۵۹
سلام و عرض ادب
وبلاگ زیبایی دارین
من شما رو فالو کردم
لطفا شماهم منو فالو کنین
سپاس فراوان
پاسخ:
سلام 

نمیخوام ! 

با تشکر 
هانیه شالباف
۲۹ خرداد ۹۶، ۰۳:۴۵
حس و حال این روزهای منو، که نمی‌تونستم با کلمات بیانش کنم؛ شما نوشتی :)
آرزوم اینه همیشه همین‌قدر راضی و خوش‌بخت و خـــــوب باشین :)
پاسخ:
واقعنی؟ چه‌خوووووب :)

حال دلت خوب هانیه جان :*
ستاره برفی
۲۹ خرداد ۹۶، ۰۵:۳۷
دقیقا درسته
حال دل که خوب باشه همراه با رضایت درونی، آدم حس می کنه دیگه هیچی نمی خواد :)
پاسخ:
حال دلت خوب عزیزم :* 
نگین ...
۳۰ خرداد ۹۶، ۰۱:۵۱
جانا :)
پاسخ:
^_^
فِ. شین.
۳۰ خرداد ۹۶، ۱۵:۰۵
حال خوب از خود آدم ناشی میشه دیگه (:
یعنی خیلی احساس راحتی پیدا میکنی وقتی واسه بقیه زندگی نمیکنی (:
پاسخ:
یه جورایی انگار معلوم باشه با خودت چند چندی حله همه چی :)
رهگذر
۳۱ خرداد ۹۶، ۱۵:۵۱
سلام
خدارو شکر که خوبی و....
رضایت درونی خیلی خوبه ، من فکر میکنم باید یاد بگیریم این رضایت درونی رو خودمون برای خودمون ایجاد کنیم و وابستگی به دیگران رو هرچه بیشتر کم و کمتر کنیم. من از این نگاه و طرز برخورد وین دایر خوشم میآد: اینکه از بازخوردهای خوب دیگران خوشحال بشی اما در کل در بندش نباشی. اما با حرف تو هم موافقم ، اینکه گاهی نیاز هست کسانی از بیرون باشند تا راهی که انسان در پیش گرفته رو تائید ، و به اون دلگرمی و آرامش ببخشند ، مخصوصا برای کسانی مثل ما.(من فکر میکنم کسانی مثل رسول اکرم ، مولانا و ، اشو و.... از یه جائی به بعد احتیاجی به تائید و دلگرمی دیگران نداشتند. و اون رضایت درونی از جای دیگه ای براشون حاصل میشد. من فکر میکنم ماهم باید یه روز مثل اونها بشیم ، اگر میخوایم به اون آرامش و خوشبختی واقعی برسیم.) همچنین به نظر من مهم هست که کی یا چه کسانی تورو تائید یا رد میکنند ، پشت تائید یا رد کردن های خیلی از مردم هیچ حقیقت یا دانائی نیست ، و مثل آب خوردن مدام تغییر میکنه.(مثل آب خوردن.) و نباید روی اونها حساب کرد.

از این حرفا گذشته ، میخوام یه بازخورد خیلی خوب بهت منتقل کنم! تا پر از انرژی بشی!!

اگر از من بپرسند: بهترین ، زیباترین ، شجاع ترین ، محبوب ترین ، مهربان ترین ، داناترین ، و عاقل ترین انسان کیه ؟ انگشتمو به طرفت تو دراز می کنم و می گم: این نمی تونه باشه.(الان در چه حالی هست؟)

پاسخ:
سلام 

تقریبا باهاتون موافقم ... یه جورایی مرز بین این دو تا رو باید حفظ کرد.

در حال خوابم :))
رهگذر
۳۱ خرداد ۹۶، ۱۵:۵۳
خدایا ،
دوستان من ارمغانی از رحمت بی انتهای تو اند ؛
خرسندشان دار به شادی ، سلامتی ، سعادت و سربلندی.
پاسخ:
سپاس :)
مهر2خت 69
۳۱ خرداد ۹۶، ۱۶:۲۹
تایید چیز خوبی است:دی
شادیت برقرار
پاسخ:
ممنون‌از تایید خوبت :))

حال دلت خوووووب 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">