شبانگه به سر فکر تاراج داشت ...

جدا از هر دین و مذهبی آدم‌ها به سمت و سوی انسانیت جذب می‌شوند و یکی از جملاتی که به نظرم انسانیت را در حد خودش تمام کرده، این است که «هر چه را که برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم مپسند» ولی نمی‌دانم چرا هیچ کسی هیچ کجا نگفته است که آن چیزی را که برای دیگران می‌پسندی برای خودت بپسند یا نپسند؟! و دغدغه‌ی این روزهای من پاسخ به جواب همین سوال است. نیمه‌ی سقراطی وجودم بعد از کلی آنالیز و تحلیل و یادآوری سه ماه قبل که جایگاه فردی را تایید کرده و به نظرش خیلی هم خوب آمده بود، نهیب می‌زند که بپسند چون قبلاً بدون هیچ پیش فرضی آن جایگاه را تایید کردی! اما امان از نیمه‌ی سیبی وجودم که این روزها حسابی سرکش شده و برای هر دلیلِ سقراطی یک جور بهانه‌ی نیمه سیبی می‌تراشد و تا می‌تواند می‌تازاند و راستش را بخواهید معتقد است آن جایگاه برایش زیادی کم است. نمی‌دانم توقعش بالا رفته یا غرورش سر ریز شده. سال‌هاست سعی کردم بین カラフル のデコメ絵文字 و سقراط وجودم صلح برقرار کنم و این بار درست یا غلط، زور نیمه‌ی سیبی بیشتر بود، حالا من مانده‌ام و جواب دادن به نیمه‌ی سقراطی که قانع بشو نیست که نیست!

 

カラフル のデコメ絵文字 [یه پیشنهاد دخترونه‌ی عالی و تست شده かわいい のデコメ絵文字: اینجا

پنجشنبه ۴ خرداد ۹۶
نظرات (۸)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۵ خرداد ۹۶، ۰۰:۵۷
راستش هیچ وقت سعی نکردم برای دیگران چیزی بپسندم!
آدم کمال گرا هست و به این راحتی ها قانع نمیشه!
پاسخ:
یه وقتا یکی توی یه جایگاه یا شرایطی قرار میگیره و تو توی دلت میگی واااو چه خوب ! چه بهش میاد ! خوش به حالش !
ولی وقتی من میتونستم همون جایگاه رو بدست بیارم یهو نظرم عوض شد ! 
شاید آدم واسه خودش کمال کرا تره مثلا :)
آوو کادو
۵ خرداد ۹۶، ۰۱:۰۲

+باز هم از خواص جادویی من! ;-)
پاسخ:
:))
آقاگل ‌‌
۵ خرداد ۹۶، ۱۰:۴۰
نیمه سیب تون عاقله؟ یا نیم سقراط؟ :)
برا اینکه مورد دوم ممکنه صدق نکنه. مثلا من برا خودم دیدن فوتبال رو میپسندم ولی آیا میتونم برا بقیه هم بپسندم؟ زور که نیست. :d
.
ولی جدای از شوخی میفهمم چی میگید. اون عکس هم خیلی جالب بود.
پاسخ:
سیب نماد احساس گرایی و سقراط نماد عقل گرایی هست :)

اگه شما توی دبیرستان " اگر ... آنگاه ... " میخوندین الان همچین مثلالی نمیزدین و که جاهاشو عوض کنین :))

آقاگل ‌‌
۵ خرداد ۹۶، ۱۰:۵۷
نیمه سیب تون عاقله؟ یا نیم سقراط؟ :)
برا اینکه مورد دوم ممکنه صدق نکنه. مثلا من برا خودم دیدن فوتبال رو میپسندم ولی آیا میتونم برا بقیه هم بپسندم؟ زور که نیست. :d
.
ولی جدای از شوخی میفهمم چی میگید. اون عکس هم خیلی جالب بود.
پاسخ:
دوبار دوبار ؟ ؛)
رهگذر
۵ خرداد ۹۶، ۱۲:۱۷
سلام

به نظر من ما یک دین یا مذهب بیشتر نداریم. البته اگر سیاست مدارها و کشیش های به ظاهر مذهبی اجازه بدند ، که معمولا اون میل قدرت طلبی و خودخواهی که دارند این اجازه رو بهشون نمیده.

یهودیان گفتند: مسیحیان هیچ جایگاهی نزد خدا ندارند
و مسیحیان نیز گفتند: یهودیان هیچ موقعیتی ندارند و بر باطلند

*در حالیکه* هر دو دسته کتاب آسمانی را می‌خوانند
افراد نادان (همچون مشرکان) نیز ، سخنی همانند سخن آنها داشتند.

خداوند روز قیامت در باره آنچه در آن اختلاف داشتند داوری می‌کند.(البقرة/113)


و...

بگویید: ما به خدا ایمان آورده‌ایم و به آنچه بر ما نازل شده ؛
و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و پیامبران از فرزندان او نازل گردید ،
و (همچنین) آنچه به موسی و عیسی و پیامبران (دیگر) از طرف پروردگار داده شده است،
در میان هیــــــــــچ یک از آنهــا جدائـی قائل نمی‌شویم ؛
و در برابر فرمان خدا تسلیم هستیم (و تعصبات نژادی و اغراض شخصی ، سبب نمی‌شود که بعضی را بپذیریم و بعضی را رها کنیم).(البقرة/136)


همونطور که میبینی از نظر قرآن هیچ فرقی بین پیامبران خدا نیست و همشون فرستاده خدا هستند. و اینطور نیست که مثل سیاستمدارها و کشیش های به ظاهر مذهبی هر کدام(به خاطر منافع شخصی) به دنبال این باشند که به صورت های مختلف به دیگری ثابت کنند که دین من از تو بهتر و کاملتر هست و تو داری راه رو اشتباه میری. و در نهایت به دنبال این باشند که ثابت کنند که من از تو بهتر و کاملترم! و چون من از تو بهتر و کاملترم ، باید تابع من باشی و از دستورات من پیروی کنی تا به راه راست هدایت بشی.(قدرت طلبی و نفس پرستی.)

من فکر میکنم دین آخر انسانیت هست ، به اون معنائی که مد نظر تو هست.
پاسخ:
موافقم ...
رهگذر
۵ خرداد ۹۶، ۱۲:۳۷
ولی نمی‌دانم چرا هیچ کسی هیچ کجا نگفته است که آن چیزی را که برای دیگران می‌پسندی برای خودت بپسند یا نپسند؟!..((شاید به این دلیل که اکثرا انسانها زمانیکه پای منافع شخصیشون در میان باشه خیلی خیلی خوبتر نگاه و قضاوت میکنند تا زمانیکه پای منافع دیگران در میان هست. همه دوست دارند دیگران با اونها بر پایه عدالت و انسان دوستی رفتار کنند اما اگر خودشون با دیگران چنین رفتاری رو نداشتند اشکالی نداره و خیرش در این بوده! و باید بزنی تو سرش تا آدم بشه!! میپسنده که خودش تو سر دیگری بزنه و به دیگری ظلم کنه اما برای خودش به هیچ عنوان حاضر نیست چنین چیزی رو بپذیره. شاید به این دلیل.
پاسخ:
شاید ذاتاً آدم واسه خودش حریصه ... 
مترسک ‌‌
۵ خرداد ۹۶، ۱۵:۲۷
هر بار کسی ازم برای خرید چیزی (تکنولوژی‌جات یا حیوون یا چیزای دیگه) مشورت خواسته دقیقاً چیزی رو بهش پیشنهاد دادم که یا خودم همین الان دارمش یا قبلاً داشتمش (و به دلیلی خارج از اراده‌ام دیگه ندارمش) یا دوست داشتم که داشته باشمش!
تا امروز بهش فکر نکرده بودم که ممکنه ابن حالتم معکوس اون ضرب‌المثله باشه!
پاسخ:
شمام‌مثه آقاگل «اگر...آنگاه...»جای گزاره ها رو تغییر دادی :))
ببین : اگر (یه‌چیزی رو واسه بقیه میپسندی) آنگاه ( برای خودت هم میپسندی) ؟؟؟
مترسک ‌‌
۶ خرداد ۹۶، ۰۵:۴۱
لابد برای خودم می‌پسندیدم که پیشنهادش رو هم دادم دیگه :))
پاسخ:
به نظرم خیلی بدیهی نیستاااا ؛)
حداقل واسه من که نبود !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">