به قیمتِ چایی نبات ...

[ساعاتی پیش]

مامان : یکتا الان شام بیارم ؟

من در حال درس خوندن : مامان من میل ندارم، شماها بخورید.

مامان : ع ! ناهارم نخوردی که !

من : آره ! معده‌ام درد گرفته. سنگینم اصلاً. چیزی نخورم بهتره.

مامان : خب پس بیا شام !

من : مامانم من میل ندارم ، نوش جان.

مامان : عدس پلوی ظهر هم برات کنار گذاشتم با ته دیگ سیب زمینی، پاشو بیا...

من : الان نمیخورم، باشه حالا آخر شب گشنه‌ام شد میخورم، ممنون.

مامان اشاره به برادرم : پاشو برو خواهرتو صدا کن بیاد شام !

من : :|

مامان اشاره به بابام : پاشو برو دخترتو صدا کن بیاد شام !

من : :|

مامان : یکتاااااااااا بیااااااااااااا شااااااااااااااااااااام ! سرد شدااااااااااا !

من : [ خیره شدن به دوربین]


カラフル のデコメ絵文字 جولیک

چون اگه شام نمی‌خوردم مامانم کلی غصه می‌خورد که وای این دختره ناهارم نخورده، شامم نخورده، لاغر میشه زشت میشه، گشنه تشنه داره درس می‌خونه، سرش درد می‌گیره، درس رو نمی‌فهمه، امتحانشو بد میده، می‌افته، مشروط میشه، درسش طول می‌کشه، دیر‌تر شاغل میشه، دیرتر ازدواج می‌کنه، کلاً بدبخت میشه، نابود میشه :)) دیدین که ؟ مامانا بلدن تا ته همه چیز غصه بخورن. به همین دلیل منم به زور رفتم شام خوردم. هر چند الان گلاب به روتون دارم بالا میارم ولی مامانم غصه‌مو نمی‌خوره.

[آیکون چایی نبات بخورم بشوره ببره カラフル のデコメ絵文字]

[1] 

درسته ته تغاری‌های خونه رو همه بیشتر دوست دارن ولی مامانا با حضورِ اولین بچه‌هاشون مامان شدن و حسشو تجربه کردن :) پرچم بچه اولا همیشه بالاست!

سه شنبه ۲۸ دی ۹۵
نظرات (۲۲)
هوپ ...
۲۸ دی ۹۵، ۲۳:۴۱
مامانا از همون نوزادی غصه ی شیر خوردن بچه رو میخورن، بعد غصه غذای کمکی، بعد غذای اصلی و بگیر برو بالا!
پی نوشتت هم عالی 20! قبول دارم :)))
پاسخ:
به‌خاطر فرزند ارشد بودنت give me five ؛)
پرتقالِ دیوانه
۲۸ دی ۹۵، ۲۳:۴۵
عاشق اینی که تو دستته شدم :دی
واقعا ترکوندیا :دی
ایشالا زودی خوب بشی :)))
پاسخ:
وا دست من انقدر کلفته ؟ :/

فدات ، دعام کن زنده بمونم‌ :دی
Mr. Moradi
۲۸ دی ۹۵، ۲۳:۴۹
بچه اولی بودن بهتره کلا :دی [بچه اولی نیستم البته:دی]
چجوری هیچی نمیخورین درس هم میخونین:))من که نمیتونم :|
پاسخ:
از چه لحاظ بهتره ؟ ؛)

آخه با شکم سیر که نمیشه درس خوند ! در حدی میخورم که گشنه نباشم فقط :)
نی لو
۲۹ دی ۹۵، ۰۰:۰۹

این که مامان منه :)))))
تازه این داستانو سر ناهار صبحانه، شام، میوه و همین جوری بگیر برو تا آخر داریم :دی
پاسخ:
۲۴ ساله حواسش به خورد و‌خوراک من هست ^_^
.: جیرجیرک :.
۲۹ دی ۹۵، ۰۰:۱۶
نخیرم، ته تغاری ها پرچمشون بالاتره، بهله :دی
بعد میدونی بچه ی اول چون واسش بی تجربه ان یه جورایی حکم آزمون و خطاس :)) واسه بچه ی دوم و اینا قشنگ دیگه دستشون میاد باید چه کنن فلذا ما خوبیم ^_^
پاسخ:
نه خیرم نه خیرم ! مقاوت نکن دختر جون اولین ها همیشه یه‌جور دیگه می چسبه‌ :)
آقاگل ‌‌
۲۹ دی ۹۵، ۰۱:۲۸
یاد یک موردی افتادم الان. بعد یادم نیومد اصلش چی بود! نتیجه اینکه سرچ کرردم و خدا بیامرزه پدر گوگل رو که هر چرت و پرتی رو میشه داخلش سرچ کرد :) از مقاله آی اس آی بگیر تا این کلیپ پایین. :))


رسیدم به این صوت:

http://s5.picofile.com/file/8119628950/%D8%B5%D8%AF%D8%A7_%D9%87%D9%86%D8%A7_.amr.html
پاسخ:
عالی بووود :)))

واران :)
۲۹ دی ۹۵، ۰۸:۱۱
سلام
نه ته تغاری ها نه به بچه اولی ها :دی
فقط فقط وسطی ها :)))

میفرماید :
صبحونه رو خودت بخور
نهار با دوستت بخور
شام بده دشمنت

البته ائمه فرموندند شام نخوردن باعث بیماری میشه حتی به مقدار کمی شده شام بخورین :)


++
میدونی مامانا شایدعلت نگرانی شون این باشند که بچه شون مریض میشه و الی آخر اگر نیان شام و نهار بخورند
ولی علت اصلی شون این است بلکه دوس دارند عاشق این هستند که بچه هاشون
سر سفره بیان تا حضور گرمشون احساس کنند :)
اون عشق دیدن یه مادر به فرزند هستش که خیلی اصرار دارند که بیایی سر سفره
و حتی اگر یه لقمه نون هم بخوری راضین !
اون حضور گرم بچه شون سر سفره بیشتر براشون دلچسب تره تا خوردن غذاشون .
البته عاشق اینم هستند که وقتی تلاش کردند یه غذا رو بپزند همه اهل خانواده سر سفره جمع بشن و اون غذای که با عشق پخته شده تک تک اعضای خانواده سر سفره
بشینن حتی اگر یه لقمه شده از اون غذا بخورن.
یکتا خانوم من این دو مورد رو هیچوقت اون زمانا
نمیدونستم تا بعدها بعد رفتن مادرم فهمیدم.
چقدر الان دوس دارم برگردم به عقب ...


+++
خدا سایه مادرتون رو مستدام نگه داره ...آمین.
پاسخ:
وسطی ها که نخودی اند :))

+ آره واقعا همینه ... مخصوصا این روزای امتحان که من ۲۴ ساعته تو اتاق خودمم ...
+ خدا مادر خوبتو رحمت کنه واران جان ...
دچــ ــــار
۲۹ دی ۹۵، ۰۸:۴۳
من چندبار بگم از استفراغتون نذارید توی پستا آخه!! یکی حساسه حال بهم میخوره عامو به کی بگم من :)
پاسخ:
اَه ! من خودم بد دلم ! نگو این کلمه رو ، نگوووو ... اَه ...
:/
gandom baanoo
۲۹ دی ۹۵، ۰۹:۱۲
اصن بچه اولا یه چیز دیگه‌ن ^__^
دست و جیغ و هورا ^__^
پاسخ:
:)))
عمو قناد طور :))
رامین :)
۲۹ دی ۹۵، ۱۱:۲۲
یه روز ما ته تغاریا حق مونو از این دنیا میگیریم :)))
پاسخ:
همینه دگ‌! انقدر نازتونو میخرن که همیشه طلبکارید :))
پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
۲۹ دی ۹۵، ۱۲:۱۰
حالا تکلیف یکی مث من که با بچه ارشد بودن زیادی فاصله داره و ته تغاری هم نیست چی میشه؟ آخه بچه وسطی هم نیستم، یکی موندن به آخری ام:((( چه وضعیت اسفناکی دارم:((
پاسخ:
ای بابا چه پیچیده شد ... 
دیگه شما خودت برو جایگاهتو پیدا کن :))
رامین :)
۲۹ دی ۹۵، ۱۲:۴۵
شاعر می فرماید :

نشدی (ته تغاری) ، ز کجا دانی ، چه کشد هر شب ، دل من (بچه اولی)
:))
پاسخ:
البته خب در اینکه ما بچه اولا یه سری آپشنای ویژه داریم شکی نیس :)) 
بی نهایت
۲۹ دی ۹۵، ۱۸:۳۸
بچه وسطیا چی؟ ):
پاسخ:
ای بابا :)) اصن از قدیم گفتن هر کی وسطه زنه اسده ! :دی
ریش قرمز (میلاد)
۲۹ دی ۹۵، ۱۹:۳۷
فدای همه مامانا :))
پاسخ:
^_^
هیده ...
۲۹ دی ۹۵، ۲۳:۱۸
یکی از دغدغه هایی که از بچگی سال به سال هم چنان با مامان هامون می مونه این ِکه ما خوب غذا بخوریم ؛ ناهار چی خوردیم ؟ شام چی خوردیم ((: .


+ به افتخار مامان ها (: .
+ به افتخار تک بچه ها که اول آخرش خودمونیم :دی.
پاسخ:
اصن از قدیم گفتن یکی یه دونه خل و دیوونه :))
پرتقالِ دیوانه
۳۰ دی ۹۵، ۰۰:۲۰
بهتری؟:دی
عه من دقت نکردم به اون موضوع :دی
پاسخ:
آره دگ خوردم شُست برد :))
دچــ ــــار
۳۰ دی ۹۵، ۱۳:۲۴
بله معلومه :)
پاسخ:
بوخودا :))
آوو کادو
۳۰ دی ۹۵، ۲۰:۴۵
فرزندان اول همیشه خاص تر هم هستن...!
پاسخ:
خاص ؛)
ولی اغلب مستقل تر هم هستن !
نرکس
۱ بهمن ۹۵، ۰۰:۰۳
خوشحالم که تصمیم گرفتی شام بخوری و از بدبختی و نابود شدن خود جلوگیری به عمل اوردی ..تصمیم درستی بود یکتا:p
پاسخ:
مژبور شدم :))
مترسک ‌‌
۱ بهمن ۹۵، ۱۸:۵۷
فقط اون خط آخر، فقط... ;)
پاسخ:
عجب :))
زانیار
۲۶ بهمن ۹۵، ۱۴:۳۰
من پنج دقیقه دیر برم واسه سر سفره یهویی تو 30 ثانیه سفره رو آوردن کنار میز کامپیوترم برقرار میکنن...
پاسخ:
چه طرفدار داریناااا ؛)
حوا بانو
۱ فروردين ۹۶، ۱۱:۰۴
چقدر شیرینن این نگرانی ها...
پاسخ:
می چسبه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">