چه باشد ناز معشوقان به جز بیگانگی کردن ...

از وقتی از بند درس و امتحان راحت شدم ، افتادم به شهرزاد دیدن. کل مدت فیلم ِ شهرزاد داشتم به این فکر می‌کردم که معشوقه بودن سخت‌تر از عاشق بودن ِ . وقتی عادت کردی و خو گرفتی به روزمرگی‌هات ، وقتی از تلاطم روزهای جوونی ات تازه به یه آرامش و ثباتی رسیدی ، وقتی منتظر تغییر و شیفتی توی روال زندگی ات نیستی ، یهو سر و کله ش پیدا میشه ، بدون اینکه بخوای و اراده کنی می‌بینی معشوقه شدی ! معشوق بر وزن مفعول ... معشوقه بودن بی اراده ست ! بی اراده انتخاب میشی ، بی اراده معشوقه میشی ! آخرش هم همه ی عالم و آدم طرف عاشق ُ میگیرن. عاشق بر وزن فاعل ... اصلاً چرا کمتر کسی از حال و روز معشوقه ها نوشته ؟! بیچاره معشوقه ها ... چه سخته معشوقه بودن وقتی حتی از حال و احوال مجنون و فرهاد بیشتر خوندیم و شنیدیم تا لیلی و شیرین ! سخته ، چون معشوقه ها محکوم‌اند به این که همه چیز رو بریزن توی خودشون ، از غم و غصه و ترس و دلهره و راز گرفته تا اون وقتایی که دلشون غنج میره و قلبشون به گرومب گرومب می افته ... معشوقه که باشی از همون اول ِ اول تصمیم هات دوبل به حساب میاد ، ترس داره وقتی با هر مسیر و انتخابی برای دو نفر مسیر و راه مشخص کنی ! معشوقه که باشی حتماً یه شب سرت از این همه سوال بی جواب به زُق زُق افتاده ... آخه کی بیشتر از معشوق دلش به حال عاشق میسوزه ؟؟؟ کی بیشتر از معشوق از دودوی نگاه عاشق با خبر ؟؟؟ اصلاً چرا کمتر کسی از حال و روز معشوقه ها نوشته ؟! بیچاره معشوقه ها ... معشوقه بودن سخته چون شاید هیچ وقت عاشق ِ عاشقت نشی ... شاید مثل شهرزاد فیلم مجبور بشی با عقلت برای احساست تصمیم بگیری !

[1]

دانلودانه ...

[2]

از دنبال کردن این کانال های تلگرام لذت ببرید :  رادیوبلاگیها / آووکادو / بایکوت

چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴
نظرات (۴۲)
آوو کادو
۷ بهمن ۹۴، ۱۳:۳۹
واقعا تا حالا فکر نکرده بودم که مسئولیت معشوق بیشتر از عاشقِ ...

+شهرزاد واقعا تو این برهوت عالیه!

+دکلمه دلنشین بود... دیروز طوفان شد؛ چه طوفانی..:-)
پاسخ:
فکر کنید ! بهش فکر کنید ... از این طرفی هم به قضیه نگاه کنید ... 

+ آخ خ خ چرا دوشنبه نمیشه ؟ 

+ یک سیب و یک چاقوی زنجانی ... زلفش که آمد روی پیشانی ... دیروز طوفان شد چه طوفانی ...
نگار :)
۷ بهمن ۹۴، ۱۳:۴۲
معشوقه بودن سختتره..مخصوصا وقتی که عاشقت رو دوست نداشته باشی و بمونی بین دلت یا وجدان وعقلت..
پاسخ:
اینو فقط معشوقه ها میفهمن نگار ! این سردرگمی ِ جمله آخرت میتونه آدمو از پا بندازه ... 
Mr. Moradi
۷ بهمن ۹۴، ۱۴:۰۵
حتما همینطوره
+ ممنون واسه معرفی کانالها :)
پاسخ:
کانال هاش معرکه ست :)
saied davoodi
۷ بهمن ۹۴، ۱۴:۱۶
اینکه عاشق و معشوق های الآن رو قبول ندارم.
مجنونی که وقتی میخوان برای معالجه کردن فصدش بزنن میگه من از فصد نمیترسم ولی وجود من سرشار از معشوقه! یا فرهادی که حاضره کوه بیستون رو جابجا کنه!
مشخصا عاشق و معشوقی نمیمونه...
همین.
.
دکلمه شعری که گذاشته بودید خیلی خوب بود.
موفق و موید باشید و همیشه خنده بر لیانتان جاری :)
پاسخ:
عاشق و معشوقی که حرمت نگه ندارن معلومه که بی ارزشن ...

منم خیلی دوستش میدارم خوشحالم که دوست داشتید :)

مترسک ‌‌
۷ بهمن ۹۴، ۱۴:۵۶
راست میگی، کسی که همیشه این وسط گم می‌شه معشوقه است... تا حالا بهش فکر نکرده بودم... هعی...
اومدم از خودم و خودش مایه بذارم اما دیدم ما چون هیچی‌مون مثل آدمیزاد نیست، این چیزامون هم کلاً معلوم نیست که کی کجای قصه وایساده، بی‌خیالش شدم!
راستی... خبریه؟ ;)
پاسخ:
فکر کنید ! شماها باید به این طرف قضیه هم نگاه کنید !

+ اهم اهم ... دارم شهرزاد میبینم ! هیس کن :))
هیده ...
۷ بهمن ۹۴، ۱۷:۱۵
آخ اره ...
وقتی معشوقه باشی ؛ بی اراده ی خودت انتخاب شدی و کسی طرف معشوقه رو نمی گیره ...
عالی ...
پاسخ:
سنگین ِ ... ! همین آخ گفتن اولت یعنی میدونی دارم از چی میگم هیده ... سنگین ِ ...
دختری درمِه
۷ بهمن ۹۴، ۱۸:۵۴
معشوقه بودن سخته...
مسئولیت به همراه میاره..البته بنظرم اگه عاشقِ عاشقت باشی
این حسه مسئولیت دوچندان میشه...چون هم عاشقی ،هم معشوقه!
پاسخ:
جمله آخرت هم خیلی قشنگه هم خیلی ترسناک ! ت ر س ن ا ک ... 
مسئولیت داشتن ترس داره ! خیلی ... 
نفس نقره ای
۷ بهمن ۹۴، ۱۹:۰۴
با تچکر از دیدگاه متفاوت و زیبا :)
پاسخ:
با تچکر از وقتی که گذاشتین شما :)

[ مدیونی فکر کنی سعی کردم با ریتم خودت ج بدم :)) ]
آلبرت کبیر
۷ بهمن ۹۴، ۱۹:۳۰
من همین که برسم کارای شخصیمو انجام بدم خیلیه ... دیگه شهرزاد و معشوق و چیزای دیگه بماند :))))
پاسخ:
من الان در تعطیلات بین ترم هستم ! میخوام با فیلم خودکشی کنم :)) سوز به دلت :))
Ghazal Azadi
۷ بهمن ۹۴، ۲۱:۳۱
قبلا خیلی بهش فکر کردم. همون موقع هم به این نتیجه رسیدم که معشوقه بودن اصلا آسون نیست...
پاسخ:
اصلاً اصلاً اصلاً ...
خاتون .
۷ بهمن ۹۴، ۲۲:۳۹
آره یکتا خوب گفتی معشوقه بودن خیلی سخته خیلی. اون محکوم بودن ِ ، اینکه وسط ماجرایی هستی که انگار هلت دادن توش و....
اما معشوقه ای که بعدا عاشق شه خیلی لذت بخشه.
پاسخ:
چه تعبیر خوبی ... واقعاً انگار هل ـت دادن وسط ماجرا ...
آوو کادو
۷ بهمن ۹۴، ۲۲:۵۰
تشکر ویژه بابت بازنشرِ لینکِ کانال :-)
پاسخ:
وظیفه م بود ، همیشه "بهترین ها" رو باید معرفی کرد تا همه لذت ببرن :)

این کانال ها برای من انقدر خوب هستند که نوتیفیکینشون با بقیه فرق داره ؛)
مترسک ‌‌
۷ بهمن ۹۴، ۲۲:۵۳
Matarsak is Hissing Now! :D
پاسخ:
:))
رها مشق سکوت
۷ بهمن ۹۴، ۲۳:۱۰
یه فیلمی بود اسمش هرکار میکنم یادم نمیاد، یه سیاستمدار بزرگ عاشق یه زن شد، یه زن شوهردار، اما انگار قانونشون جوری بود که وقتی این پادشاه امر میکرد، مرده باید خانومش رو طلاق میداد. همسر اون خانوم طلاقش داد و بعد پادشاه باهاش ازدواج کرد. به خاطرش از همه ی مقامش گذشت، از همه ی ثروتش، اعتبارش و .... نشون داد سالها بعد مرگشون کسی خاطرات معشوقه رو داره میخونه
مرده عاشق بود، قصه ی عشقش به همه ی دنیا رسیده بود، اماچون از زندگیش گذشته بود روزگار سختی رو داشت. زنه یه جای دفتر خاطراتش نوشته بو د: همه از اون گفتن، از اونکه چطور عاشقی کرد، چقدر گذشت؟ اما هیچ کس ندید که من این وسط چه روزگاری رو گذروندم، من بدون اینکه بخوام تو چه شرایطی قرار گرفتم. من از چی گذشتم و آیا اصلا خوشبخت بودم؟...
حرفهات من رو یاد اون انداخت..
پاسخ:
دوس دارم این فیلم رو ببینم ...
شقایق رمضان پور
۷ بهمن ۹۴، ۲۳:۴۲
واقعا سخته معشوق بودن ...مخصوصا زمانی که بعد مدتها ادعاهای عاشق رو باور کردی و قبول کردی معشوقی و بعد یهو می فهمی که عاشق دیگه عاشق نیست !!
پاسخ:
اوه اوه اونجاهاش دیگه ... 
بماند ...
Rain boy
۸ بهمن ۹۴، ۰۰:۱۹
سلام رفیق مجازی و قدیمی











خوبین؟
پاسخ:
به ، سلام ...

اندر احوالات دوستان قدیمی ؟؟؟ ^_^
خیلی ی ی ی خوشحال شدم اسمتو دیدماااا ، خیلی :)




محمد علی
۸ بهمن ۹۴، ۰۰:۲۴
فرصت فیلم دیدن ندارم متاسفه ! ( الکی مثلن من خیلی سرم شلوغه D: ) ، خوش به حال شما :)

+ دانلودانه ، فراتر از انتظار عالی بود .
+ بابت معرفی کنال ها بسی ممنونم :)
پاسخ:
والا این ترم انقدر سرم شلوغ بود که یه فیلم دیدنم برام عقده شده بود رسماً :)) میخوام با فیلم خودکشی کنم :))

+ خوشحالم دوست داشتین ! عالیه ه ه ه ...
+ کانال ها هم به نظرم عالیه ه ه ه ...
محدثه ..
۸ بهمن ۹۴، ۰۲:۰۲
شایسته ی معشوق شدنی. :)
پاسخ:
ع وا [آیکون خجالت]

+ محدثه ؟؟؟ کجایی دختر ؟ معلوم هس ؟؟؟ نمیگی دلم برات تنگ میشه خب :|
نظردونی ات هم که بسته س همیشه خدا :|
افشین ..
۸ بهمن ۹۴، ۰۲:۳۶
امان از دلباخته جماعت که شاعر های خوبی هستند...دلستان ها زیاد اهل شعر و این حرف ها نیستند! سوز میذارند به دل دلباخته و میروند پی کارشان :D
پاسخ:
الان شما داغ دلت تازه شد مث که :))
امیروحید کوچولو
۸ بهمن ۹۴، ۰۷:۴۶
سلام.

این م می‌شه!

اما خب می‌شه دو طرف عاشق هم باشن و... .


من "شهرزاد" رو ندیدم! برای این گفتم که شاید متن‌تون کمی مربوط بوده باشه!


آقا چیزی برای دان‌لود می‌ذارید اسم‌ش بنویسید! (من به سلیقه‌ها اعتماد ندارم!)
پاسخ:
درود

کمی ! شاید ... :)

+ حق با شماست ... من همیشه اسم ترانه و خواننده ش رو توی دانلودانه های قبلی میذاشتم ولی در مورد این دکلمه واقعاً اطلاعاتی ندارم :|
این یه بار به سلیقه ی من اعتماد کنید ضرر نمیکنید ؛)
zahra
۸ بهمن ۹۴، ۰۹:۴۹
میخواستم اجازه بگیرم این نوشته شما رو در جایی استفاده کنم... هر وقت اجازه دادید این کار رو میکنم... اگر هم نه... که اختیار با شماست و قابل احترام و شرافتمندانه قول میدم بدون اجازه این کارو نکنم...
همینجا منتظر تایید شما هستم :D
پاسخ:
با ذکر منبع مشکلی نداره ، خیلی هم خوبه ، خوشحال میشم :)
بانو ...
۸ بهمن ۹۴، ۱۰:۰۵
معشوقه بودن خیلی سخته خیلی سخت :((((
پاسخ:
باید تجربه کرده باشی تا سختیشو درک کنی ...
لی لی (لیلی نامه)
۸ بهمن ۹۴، ۱۴:۲۹
چقدر این متن ملموس بود...
چقدر نزدیک بود...
طفلک معشوقه ها...
طفلک...
پاسخ:
باید معشوقه شده باشی تا درکشون کنی ... 
لی لی (لیلی نامه)
۸ بهمن ۹۴، ۱۵:۰۲
فایل صوتی... کاظم بهمنی... معرکه بود... معرکه
پاسخ:
ممنون که یه نشونی از این دکلمه بهم دادی ^_^
بیتا
۹ بهمن ۹۴، ۱۴:۱۶
چرا کانال هارو داخل تلگرام سرچ میکنم نمیاره؟
لینکشونو ار کجا باید بیارم؟
پاسخ:
به انگلیسی باید سرچ کنیااااا  :)
خودم ...
۹ بهمن ۹۴، ۱۶:۲۲
دمت گرم.کاش معشوقه شدن ارادی بود..اختیاری بود.کاش...بود.
پاسخ:
دم شما گررررررررررررم :)
ریش قرمز (میلاد)
۹ بهمن ۹۴، ۱۶:۴۶
کلاً ....

:)
پاسخ:
کلاً چی ؟؟؟ 

لبخند و گل ؟؟؟ همیشه همیشه ؟؟؟ :|
صبا ...
۹ بهمن ۹۴، ۲۲:۴۷
معشوقه مفعول نیست.از وجهی که انتخاب می شه بله ولی از وجه دیگه این معشوقه است که به عشق غنا میده...هر چقدر معشوق با کمال تر باشه و به آداب عشق آگاه تر عاشقانه ها عمیق تر و زیباتری رو خلق می کنه...توی داستان شیرین و خسرو یک جایی خسرو از شیرین می خواد که به خاطر عشق در قصرش رو باز کنه تا با هم باشند اما شیرین با وجود اینکه عاشق ادب عشق رو نگه می داره و از خسرو می خواد به پاک دامنی اش احترام بگذاره...به نظرم شیرین این کار رو به خاطر خودش نمی کنه این کار رو از خاطر عشق می کنه.در واقع می خواد "عشق"به چیزی جز"عشق"آلوده نباشه...آلوده از وجه آلاییدن و نه سیاهی و کدری...و جایی خوندم که عاشق و معشوق گاهی جایگاهشون رو با هم عوض می کنند و عاشق گاه معشوق و معشوق در جایگاه عاشق و آن دوییت با عشق به یگانگی می رسد البته این با فرض وجود یک ارتباط دو طرفه است:)
پاسخ:
صبا ؟؟؟؟
خیلی خیلی ممنون از تعابیر قشنگت دخترررررر :) 
نازمست
۱۰ بهمن ۹۴، ۱۱:۱۶
سلامـ جان دلم خوبی؟
گله گی هات ب سرم .. عروسی پسرم ..
یاد باد آن روزگاران یاد باد ..

ب آقا رضا سر زدم .. فقط تایید کرد .. ج نداد .. بیخبرم ازش
ب شما هم سر میزدم اما ب قول خودت خواننده ی خاموش بودم تا اینکه اون پست رو گذاشتی و صدای گرمت
وسوسه شدم..

وب دارم سر بزن البته مثل اون وقتا لینک و لینک بازی و اینا دیگه نیست
فقط گه گاهی یه چیزی نظرمو جلب می کنه و میذارم

منتظر حضور و نظرت هستم خانومی
راستی نمرات شما رو ندادن اما من معدلم 19.88 شد ..
بزن دست شیکه رو برا شاگرد اول

;)


فدای مهربونیات
بوس بوس
پاسخ:
سلام رفیق قدیمی بی معرفت خودم :)

چقدر خوشحالم اسمت این بالاست نازمست ^_^
ای روزگار ..... خاموش چرا ؟؟؟ :(

چشم سر میزنم :) 

ای خرخون ! :))

بغل سفت :*
آلبرت کبیر
۱۰ بهمن ۹۴، ۲۱:۲۰
شما فعلا منتظر نمرات باش تا بعدا بهت بگم :)))
پاسخ:
هق هق هق هق .... هنوزم نمره هام نیومده !!!
سمانه ..
۱۰ بهمن ۹۴، ۲۲:۵۴
سلام خاله
واقعنی فراموش کردیااااااااااااا

دختر خوب دلم یهو هواتو کرد گفتم یه خبری بگیرم حالتو بگرسم دیدم اینجایی
خوبی خوشی اوضاع خوبه؟
از دو سه سال قبل به این ور چه خبر؟ هههههه
پاسخ:
سلاااااااااااااااااااام سمانه خانووووووووووم :)
اندر احوالات رفقای بی معرفت ؟؟؟
هیش خبری نیس !!! همچنان درگیر درس و دانشگاهم :))
خودت چه خبر ؟ ؛)
ستاره
۱۱ بهمن ۹۴، ۰۱:۰۷
یکی 6 قسمت اولشو به من داده هنوزم وقت نکردم ببینمش :(
پاسخ:
ببین ببین :)
سمانه ..
۱۲ بهمن ۹۴، ۱۲:۳۲
من بی معرفتم یا جنابعالییییی؟؟؟؟؟؟ P:

خوبم خداروشکر
من درسم تموم شد ارشدم نمیدم کلا ترک تحصیل کردم هههههه لیسانس فعلا کافیه برام.
میرم سرکار همش شیفتم تو بیمارستان و بهداشت و... هرجا که شیفت خالی دارن منم هستم ههههه
دیگه سلامتیییییییییی
وای مطالب وبلاگت چه زیاد شده ماشاالله یه وقت باید بذارم جانانه بخونمت
وبلاگ من رفت به فنا هههههه خوب ادامه دادیشا خاله بین همه رفیقای اون دوره فقط تو دوام آوردی. راستی فروردین عروسیه نگاره میگم پاشو بیا مهمونمون شو:)
پاسخ:
خب معلومِ خاله جانم ، شما :))

خب خوبه پس شاغل شدی ، ایول :)

آره دقیقاً ... همه ـتون رفتید ! غیب شدید ! وبلاگاتون ترکید ! ترکوندینش ! فقط و فقط نیمه سیب سقراطی موند تک و تنها :(

از نگار کم و بیش خبر دارم ؛) خدا این مجازی جات ُ ازمون نگیره :))
**راضیه **
۱۲ بهمن ۹۴، ۱۵:۵۴
اگر مجنون دل شوریده ای داشت
دل لیلی از او شوریده تر بی...
پاسخ:
^_^
خیلی خوب بود ! اصلا یادم نبود این بیت ...
سمانه ..
۱۲ بهمن ۹۴، ۱۹:۱۱
نه بابا وبلاگ من در اون حدم نترکید هیچوقت دلم نیومد کامل پاکش کنم مطالبشو دوست داشتم فقط آلاخون والاخون شد ههههههههههه
ولی نظراتش حذف شد:(

تهنات نذاشتیم خاله هستیم کنارت .یکم کم اوردیم غیب شدیم...
پاسخ:
میفهمم ... من هنوزم که هنوز دلم با ورژن بلاگفایی نیمه سیب سقراطی ... 
صفحه به صفحه خوندنش میتونه اشکمو دربیاره ...
عمری بود برای خودش سمانه ... تو که خوب میدونی دوست جان ... هعی ی ی 
دُخــترکـــ ...
۱۵ بهمن ۹۴، ۱۸:۵۵
راست میگی...هیچ وقت از حالِ معشوقه ها کسی نمینویسه...هـِی...
+شهرزاد فوق العاده ست...!
پاسخ:
کم پیدایی دخترک ؟ حواسم هستا ؛) 
مصطفی موسوی
۱۵ بهمن ۹۴، ۲۰:۲۴
اومدم کامنت بذارم دیدم اووووه ماشالا ماشالا! بزنم به تخته!
پاسخ:
اومدین کامنت بذارین ، ماشالله ماشالله !!! :)))
تنهای او
۱۸ بهمن ۹۴، ۲۰:۴۵
عاشق
معشوق
نمیدونم
اونی که عاشق ترِ پُر درد تره....

هم شهرزاد خوبه هم عاشق داشتگی هم معشوق داشتگی

سخته

خیلی


واقعا خوشحالم از وجود جوونی مثه تو
یکتای او باشی
پاسخ:
جمله آخرت ... آخ خ خ خ ... زیادی دلبر خب ؟ میدونی ؟ ؛)
خانم جیم
۲۲ بهمن ۹۴، ۲۳:۵۵
چقد قشنگ گفته بودی... :)
واقعا چرا کسی به معشوقه ها فکر نمیکنه؟!
پاسخ:
شما قشنگ خوندی :)

بس که همیشه همه چی رو ریختن توی خودشون .....
◇◆چ ◆◇
۱۰ فروردين ۹۵، ۱۰:۳۰
قلمتون تنده
خیلی تند
البته نه خیلی ولی خب تنده
پاسخ:
تا حالا هیچ کسی اینو بهم نگفته بود ؛)
بنده
۲۳ دی ۹۸، ۲۳:۳۲
نیست مظلوم تر از ظالم کسی در عهد تو
حسام
۱۳ بهمن ۹۸، ۰۹:۱۲
تکلیف عاشق چیه؟؟؟

عاشقی که می خواهد همه چیزشو فدای معشوق کنه تا اونو خوشنود کنه آیا اینجا تناقض نیست؟؟

چون همینکه عاشق ِمعشوق می شود، معشوق را دچار دلهره و ترس و غم و غصه کرده و آرامش رو از او گرفته است...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">