اندیشه و دل به خشم با هم ...

خیلی وقت بود با این غلظت عصبانی نشده بودم. با حرص ِ تمام داشتم دانه به دانه ، با سند و مدرک ، مشکلات ِ قطعی (و نه حتی احتمالی) از منشا عصبانیتم رو بازگو می‌کردم و هی حرص می‌خوردم و همه ساکت و مظلوم‌وار به من گوش می‌دادند و تند تند پلک می‌زدند! هر چند در دل تایید می‌کردند ولی بطور مضحکی سعی در خونسرد نشان دادن خود و خونسرد کردن من داشتند!

■■

دُز این مدل عصبانیت من که نهایتاً سالی یک بار اتفاق می‌افتد شدیداً زیاد است و متاسفانه طولانی! یعنی چند روزی طول می‌کشد تا دَرها بهم کوبیده نشوند ، خطرات برق‌گرفتگی توسط من دیگران را تهدید نکند ، به هر جنبنده‌ای گیر ندهم ، به طور فرضی با شخص یا اشخاص مورد نظر دعوا نکنم و به اندازه‌ی یک دختر بچه‌ی پنج ساله لجباز و یک‌دنده نباشم و انقدر حرص نخورم و از این تنهایی ِاجباری و خودخوری خلاص شوم . اتمام پروسه‌ی فرونشستن این مدل خشم من 3-4 روزی طول می‌کشد تا همه چیز به حالت نرمال خودش برگردد ! این مدل عصبانیت من وقتی سر و کله‌اش پیدا می‌شود که جریان ِ ناخوشایند ِ ایجاد شده اصلاً قابل کنترل نباشد و هیچ راه بازگشتی موجود نباشد یعنی در بُن‌بست‌ترین حالت ممکن فوران می‌کند ! جایی که عده‌ای خودشان را وا می‌دهند که شده است دیگر :|

■■

حالا 24 ساعت از استارت عصبانیتم می‌گذرد و من شدیداً مستعد گند زدن به حال خودم و اطرافیانم هستم ! اما شما بدانید مطمئناً همچین سفرِ نابی که من مدت‌ها منتظرش بودم و برایش کلی نقشه کشیده بودم ، با همچین همسفران ِ بد سفری*، خود خود جهنم خواهد بود ، این خط این نشان ×


[1]

با من مدارا کن ، بعدها دلت برایم تنگ خواهد شد. "سید علی صالحی"

[2*]

همسفرانِ بد سفر ، لزوماً آدم‌های بدی نیستند فقط اصلاً اصلاً اصلاً به درد مسافرت نمی‌خورند :|

[3]

اینجوری هم چپ‌چپ نگام نکنین ، همه‌ی پست‌هام که نباید پروانه‌ای و قلب قلبی باشه ، والاع  :|

سه شنبه ۶ مرداد ۹۴
نظرات (۴۶)
SAM NS5
۶ مرداد ۹۴، ۱۵:۵۴
ربات ها دردو حس نمی کنن..
شما می تونی منو بزنی الان
پاسخ:
ربات دردش نمیاد من خودم دوبل دردم میاد :))
فاطیما کیان
۶ مرداد ۹۴، ۱۶:۰۰
آروم باش عزیز دلم , همین حالا به قدری عصبانیم که میتونم با کلت کمری یکی رو به جهنم بفرستم ولی توکل به خدا از خودش آرامش میخوام و میگذریم :)
دلت آروم یکتای خوبم :)
پاسخ:
فاطمه فاطمه فاطمه ... نفس عمیــــــــــــــــــــق !
ماه و ماهی
۶ مرداد ۹۴، ۱۶:۲۱
اوه اوه... تو پی نوشت سومت یه چشمه از عصبانیتتو واسه ما هم اومدیااااا :)))

+ آره بعضیا هم بدسفرن هم بدقلق...
پاسخ:
دگ خلاصه برق دارم ! میگیره ! :))

+ اصلا غصه م شده ! نمیدونی ... :(
مستر نیمــا .
۶ مرداد ۹۴، ۱۷:۲۳
عکس خیلی خوب بود! کل پستو در بر داشت!
پاسخ:
عکسه خیلی من بود ؛)
فاطمه .ح
۶ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۱
مگه ما گفتیم همه ی پست هات باید پروانه ای و قلب قلبی باشه؟ :| وا :|

پاسخ:
بیا منو ببلع :|
یک مردِ جدّی
۶ مرداد ۹۴، ۱۸:۲۲
یعنی ما الان به جای کامنت گذاشتن فرار کنیم بهتره؟!
پاسخ:
:))
ف. قاف
۶ مرداد ۹۴، ۱۸:۵۱
کاملا درک میکنم :|
پاسخ:
تجربه شو داری پس 😢
ماهان هاشمی
۶ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۵
مثل اینکه بد موقع مزاحم شدم!
میرم وقتی آروم شُدید برمیگردم! :)
پاسخ:
اوه ه ه ،من معذرت میخوام که در اولین بازدید با همچین پستی مواجه شدین [خجالت] 😱
غزاله
۶ مرداد ۹۴، ۱۹:۱۸
نیمه سیب عصبانی می شود...
پاسخ:
بر وزن ازدها وارد میشود :))
خانم انـــــار
۶ مرداد ۹۴، ۱۹:۲۱
خشن نباش! نفس عمیق! عمیق! :))))))))))))
پاسخ:
دم ... بازدم...
دم...بازدم...
دم...بازدم...
مترسک ‌‌
۶ مرداد ۹۴، ۱۹:۵۸
اوخ اوخ اوخ! من ساکت و یواش از این گوشه موشه ها در برم تا پس‌گردنی نخوردم :D
جدای از شوخی نبینم عصبانیتتو رفیق؛ خوب باش، اوکی؟ ;)
پاسخ:
:))

الان ارومترم ولی وقتی یادش می افتم هااااا :/ 😥
خزنده
۶ مرداد ۹۴، ۲۰:۰۷
چپ چپ نگاه نمی کنیم... میترسیم کامنت بزاریم، اجازه؟ :دی
اینجور مواقع، دعواهای توی ذهن خیلی حال میده. ادامه ی دیالوگ رو واسه خودت میری فحشاتو میدی :|
پاسخ:
:))
اره خیلی خوبه،شرایطواون جوری پیش میبری که دلت میخواد البته فقط ذهنی‌ :| 😒
نبات ...
۶ مرداد ۹۴، ۲۲:۱۸
من جای تو باشم نمیرم
اینجوری نه خودم نه دیگران عذاب نمیکشن
من تو اوج اوج اعصبانیت اگه یکی بهم بگه اروم باش اروم میشم
خیلی کم پیش میاد اعصبانی بشم
پاسخ:
این اولین راهی بود که به ذهنم رسید ! بعد از انالیز دیدم تقریبا‌ نمیشه‌ تازه تازه من خودم همه رو راه انداختم برای‌این سفر و هتل رزو کردم و کلی نقشه کشیدم زورم میاد نرم 😰😩
MIM HM
۶ مرداد ۹۴، ۲۲:۴۱
این مدل عصبانیت در منم بروز میکنه😡😡😡
پاسخ:
طبیعیه جانم 😉
بدمست .
۶ مرداد ۹۴، ۲۲:۵۸
رفتارت شبیه سازی زلزلست، هر چی توالیه زمانیش بیشتر باشه، زلزلش قوی تره!
پاسخ:
شاید شبیه زلزله باشه ولی تابع زمان نیست مهندس جان ،تابع محرکهای زیادی اعصاب خرد کنه 😉
محمد
۶ مرداد ۹۴، ۲۳:۲۵
من جا شما بودم از این سفر لذت کامل را می بردم
حتی
حتی اگر بدترین آدم روی زمینی که می شناسم و از او بدم می آید در صندلی کنارم بنشیند
والا با این نوناشون
پاسخ:
همین قصد رو دارم اقا معلم 😉
حالا به هر قیمتی ،به من باید باید خوش بگذره 😊
بانو.ن
۶ مرداد ۹۴، ۲۳:۳۸
یکی موزیک بگوش .. رو تختت دراز بکش و کتاب بخون ..
سعی کن اعضای خونه رو اقلا واسه 2 روز کم تر از همیشه رویت کنی
خوب میشی :))
پاسخ:
این بندگان خدا خودشون پناه گرفتن😃😃
رفیعه رجعتی
۶ مرداد ۹۴، ۲۳:۵۳
خوش ب حالت واقعن!اینکه عصبانیتتو بیرون میریزی خیلی خوبه:)
خیییییییییییییییییلی:)))))
قدر این ویژگیتو بدون و شکر گزار باش=)
بعضیا مثه من هسدن ک نمیتونن سرو 3دا کنن و بروز بدن و دائم تو خودشون میریزن!این ی ضعفه:|
پاسخ:
میفهمم چی میگی منم خیلی قبلن ها فقط اشکم درمیومد نمیتونستم حرف بزنم😢بعدشم چقدر از خودم لجم میگرفت😤
یه خرده جیغ جیغ کنی راه می افتی دخترم‌😁😜
آناهیتا طـــ
۷ مرداد ۹۴، ۰۰:۴۹
منم دقیقا همینطوری م :|
زیاد عصبانی نمیشم اما وقتی عصبانی میشم قشنگ پتانسیل اینو دارم که یه محله ای رو به آتیش بکشم :-/
در حدی ک یادمه چن سال پیش چایی داغ رو پاشیدم به ینفر :|
یا صندلی آهنی رو با تمام قوا و با شتاب چندین کیلومتر بر مجذور ثانیه پرت کردم به داداشه ک کرم ریخته بود..

البته خیلی دارم روی این قضیه کار می کنم, اما واقعا سخته...
الان با کلی تلاش به جیغ زدن محدودش کردم و اگه خدا بخواد تا چن وخت دیگه تبدیل می شه به سیلی و بعد چشم غره و در آخر نگاه عاقل اندر سفیه :))
پاسخ:
یاااااااا پنش تن 😱😲
دخترم دو شیفت رو خودت کار کن😁
ترمه طلا
۷ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۱
حالا جالب اینجاست منم پستتو با عصبانیت خوندم آخرشم لیوانو کوبیدم رو میز :)))
پاسخ:
:)) اروم باش دکتر جان 😉
عاطفه ...
۷ مرداد ۹۴، ۰۲:۲۰
سلام علیکم
ما رفتیم دوباره میایم.
خدافظ😲♡
پاسخ:
😁
ای بابا ،انقدر ترسناک شدم مگه؟! 😒❤
آبی خانوم
۷ مرداد ۹۴، ۰۲:۳۰

آخ آخ آخ ... همسفران بدسفر ...
پاسخ:
واااااااای ... :/
هولدن کالفیلد
۷ مرداد ۹۴، ۰۳:۳۴
اوفففف، بیا یه بار کبریتت رو بنداز توی انبار باروت من، معنای عصبانیت رو که فهمیدی، خودت حالت خوب میشه! :))
پاسخ:
شما ارامش خودتو حفظ کن 😁
آرامیس بانوی هزار فصل
۷ مرداد ۹۴، ۱۱:۰۲
انگاری تو یک قفس میله ای مثل قفس پرنده ها زندونیت کنن و ببرنت مسافرت جاها و شهرهایی که دوست داری و بد بهت بگن لذت ببر،اومدیم مسافرت جایی که تو دوست داری و مدتها انتظارشو می کشیدی.
پاسخ:
یاد این افتادم :
من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید / قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید / ملک اشعرای بهار  
✿شمیم زندگی✿
۷ مرداد ۹۴، ۱۱:۰۳
با من مدارا کن ، بعدها دلت برایم تنگ خواهد شد. "سید علی صالحی"

باتبادل لینک موافقید؟خبربدیدتووبلاگم/
پاسخ:
لینکدونی ندارم ! 
دلی کار میکنم ! هر جا بخوام میخونم هر کی بخواد میاد میخونه :)
زینب :)
۷ مرداد ۹۴، ۱۲:۲۶
همیشه راه حل های بهتر از عصبانیت هم هس ولی فک کنم دیگه راه حلی نزاشته بودن که به مرحله آخر رسیدی !
پاسخ:
آره ! راهی نبود ، منفجر شدم ! :))
نرگس ...
۷ مرداد ۹۴، ۱۳:۵۱
** وقتی یکتا عصبانی میشود **
برنامه ی امروز خونه ی یکتا اینااا ...
هم اکنون بشتابید برای punch شدن ....

خلاصه یکتا جون تیریپ عصبانیت نیاااا که عمرا بهت بیاددد و اینکه ، این نیز چون بگذرد !!! بیخیالی طی کن دوسم ...
پاسخ:
بهم نمیاد ؟؟؟ 
اوه نرگس ندیدی ! تازه عصبانیتم انقدددده جذابه ه ه ه :))
میو
۷ مرداد ۹۴، ۱۵:۳۰
:(( چی بگم:(
پاسخ:
آخی ... ترسیدی ؟! :))
نترس !
narin ♡
۷ مرداد ۹۴، ۱۷:۲۴
یعنی تو پ ن ٣ تنها جمله که یادم اومد این بود " بیا من و بخور " خخخ
قشنگ بود به من هم یه سری بزنید
پاسخ:
ببلع حتی :))

چشم :)
آلبرت کبیر
۷ مرداد ۹۴، ۱۹:۴۱
شما همینجوری از پشت سیستم داری ما رو میخوری ... دیگه زدن جای خود :)))
پاسخ:
بدجنس خان :))
شیمیست خط خطی
۷ مرداد ۹۴، ۲۳:۰۰
در اینجور عصبانیت ها تا یه نفرو له نکنم دلم خنک نمی شه! مگه اینکه ولم کنن به حال خودم تا بعد مدتی خوب بشم. ولی بعدش به شددددت پشیمون می شم از برخوردام :((
پاسخ:
واسه همین که بعدش پشیمون نشم تنهایی محض رو انتخاب میکنم شیمیست جان :)
سالهای مرگ و پروانه شدن
۸ مرداد ۹۴، ۰۰:۱۳
الان خوبید؟؟؟
پاسخ:
بله ^_^
آدم ارغوانی
۸ مرداد ۹۴، ۱۷:۲۷
من نیز الان در همین مرحله از زندگی ام هستم ولی متاسفانه از اینکه کی تموم میشه اطلاعی ندارم :|
پاسخ:
زود تموم میشه :)
ف میم
۸ مرداد ۹۴، ۱۸:۳۸
الان آرومی دیگه نه ؟؟؟

خوبه که سالی یبار عصبانی میشی و مثل من دائم العصبانی نیستی :|
این یه مزیته یکیتایی
پاسخ:
بله بله دوست جان ، آرومم :)

قبلنا دائم العصبانی بودم ، خوبتر شدم :))
خاتون .
۸ مرداد ۹۴، ۱۸:۴۴
من صبر کردم بعد چن روز بیام که دیگه آخرای طوفان باشه و آرامش برگشته باشه :دی
من خیلی آروم خوش خنده و کلا صبورم اما خدا نکنه چیزی عصبیم کنه :دی
پاسخ:
ای آدم زرنگ :)
دروغ چرا نه آرومم نه صبور ، بعضی وقتهام بد عصبانی میشم ! یعنی امیدی بهم هست خاتون ؟! :))
محدثه عارفی
۹ مرداد ۹۴، ۱۶:۳۴
ووووی! ترسیدم.
+منم یه همچین سفری در پیش دارم. برای جفتمون آرزوی صبر می کنم. :))
پاسخ:
نترس دخترم !

+ صبر صبر صبر :) خوش بگذره دوستم :*
مهسا.م
۹ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۱
سلام.همین امروز با وبتون اشنا شدم...
شمام که عصبانییییییی....ولی الان دیگه سه چهار گذشته...الان اکی هستین فکر کنم.
حالا اون شی یا فرد رو punch کردی یا نه؟
پاسخ:
اوکی ام ^_^
نه بابا ! من فقط هارت و پورت دارم آزارم به مورچه هم نمیرسه ، نترس :))
خانوم ِ لبخند :)
۹ مرداد ۹۴، ۱۷:۵۳
من امیدوارم اینبار معجزه ای رخ بده و همسفرای خوبی شده باشن یکتا :))
پاسخ:
امیدوارم ، امیدوارم :)
Bluish
۱۰ مرداد ۹۴، ۰۶:۰۶
من یه زمانی یه همسفر بد بودم. صرفن آدم مزخرفی بودم. نه خوب نه بد. ولی خب آدما تغییر می‌کنن!
پاسخ:
داشتم فکر میکردم شاید خودمم همسفر خیلی خوبی نباشم هااااااااااا ... بهش فکر نکرده بودم :|
غزال
۱۰ مرداد ۹۴، ۱۰:۲۱
عزیزم...نم یه بار دو سال پیش به همین شدت و حتی بیشتر توی محل کارم عصبانی شدم. انقدررر بلند بلند سر همه داد کشیدم که هنوز هم باورم نمیشه اون من بودم!
پاسخ:
یه وقتایی لازمه به نظرم ! البته نه زیاد که واسه همه عادی بشه ؛)
پرواز ...
۱۰ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۵
چههههههه قدررر خوب
فکر میکردم فقط خودم این طوری عصبانی میشم
اصن فکر کردم مشکل دارم ! الان فهمیدم گویا اپیدمی است !

پست خوشحال کننده ای بود :|
پاسخ:
آره ه ه آدم یکی رو مثه خودش می بینه به خودش مطمئن تر میشه :))
ریش قرمز
۱۰ مرداد ۹۴، ۱۴:۴۱
:)
پاسخ:
:)
مهران
۱۳ مرداد ۹۴، ۰۴:۴۱
اعتراف می کنم که دز عصبانیت شما رو، حتا از این فاصله و پشت این پاراگراف ها، کاملا احساس کردم :)
همسفران بد سفر..
پاسخ:
نمیدونم این خوبه یا خوب نیست :|

+مرسی از حضورتون
همسر سید علی ...
۱۴ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۱
کاملا درک می کنم ...
خیلی بده چنین سفرهایی ...
هیعییی روزگار ...
پاسخ:
معلومه تجربه شو داشتین ...
افشین ..
۱۷ مرداد ۹۴، ۱۹:۱۷
ای داد بیداد! خوب خودت رو میشناسی ها!
پاسخ:
بعد بیست و اندی سال باید کمی خودم رو بشناسم دیگه :)
روشنا ی صبح
۴ شهریور ۹۴، ۱۳:۱۷
من جوش ک بیارم! جیغ جیغ میکنم!! بعدم ساکت میشم!!
فقط خدانیاره روزی که تو اون ساعت عصابنیتم کسی ب پروبالم بپیچه!!
فاتحه اش خونده اس!!
پاسخ:
اصن جیغ جیغ کردن خیلی خوبه ! کلاً آرومت میکنه ، نـــــــــــــه ؟ :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">