من عقابم شاه پَرِ ...

  

شدیداً به این معتقدم که وقتی به خودت احترام نگذاری، احترام‌ـت را نگه نخواهند داشت. وقتی خودت را دوست نداشته باشی، دوست داشته نخواهی شد. وقتی عزت نفس بالایی نداشته باشی، غرورت را نادیده خواهند گرفت. وقتی خط قرمزی برای خودت و عقایدت مشخص نکرده باشی هر کس و ناکسی به حریم ـت را پیدا خواهد کرد. وقتی تعادلِ لبخند‌ها و اخم‌هایت را حفظ نکنی، چیزی جز محکومیت به استفاده‌ی ابزاری عایدت نخواهد شد. تا به خودت اعتماد نداشته باشی، از نظر همه مشکوکی. وقتی دانه به دانه‌ی آجرهای بنای زندگی ـت را سر جایش محکم نکرده باشی یعنی راهِ اجازه‌ی تعرضِ دیگران همچنان باز است. پس حسابی هوای خودتان را داشته باشید که به نحو تشدید برانگیزی رابطه‌ی آدم‌ها با ما به رابطه‌ی خودمان با خودمان مربوط است.


+ از اونجایی که از شلوغ پلوغی هیچ خوشم نمیاد ، دوستان بلاگی رو گذاشتم رو لیست دنبال می‌کنم ها و بقیه دوستان غیر بلاگی هم رفتن rss :)

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۹۴
نظرات (۳۷)
مترسک ‌‌
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۳:۲۹
آره آره، منم چند وقته به این نتیجه رسیدم؛ ضمناً از قدیم گفتن حرمت امامزاده رو متولیش نگه می‌داره...
پاسخ:
مرسی ... چه نکته ی به جایی بود :)
حسین غلامى خواه
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۳:۲۹
کاملا درست!
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
ف.ن !!
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۳:۴۱
همه ی اینها رو بعدِ تجربه کردنش فهمیدم...و اصولا ما آدمها باید تجربه کنیم تا بفهمیم...الان منِ نوعی بعد خوندن این پست درس و عبرت نمیگیرم...بلکه بعدِ اتفاق افتادنش و احساس سرخوردگی که بهم دست داد میگم یکتا راست میگفت...
پاسخ:
آره ه ه ه ه ! دقیقاً با شما موافقم ... یه چیزایی هست تا تجربه ـشون نکنی ، درک نمیکنی ! تجربه هایی که گاهی می تونن برامون سنگین تموم بشن ...
**راضیه **
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۴:۱۹
متاسفانه من هیچ وقت درست رفتار کردن رو یاد نگرفتم!
خیلی وقت ها به دیگران اجازه هر رفتاری با خودم رو می دم : /
پاسخ:
به نظرم چیزیه که هیچ کجا ننوشتن و قانونی نداره و آدم خودش باید با تجربه بهشون برسه :)

هوای خودتو داشته باش راضیه ، زیــــــــــــــــاد :)
Bluish ٰٰ
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۶:۴۵
قبول دارم شدیدا...
پاسخ:
خیلی هم خوب ^_^
رهگذر
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۹:۲۷
با خیلی از حرفای این پستت موافقم...
این جمله حسین الهی قمشه ای رو هم دوست دارم ، یاد این جمله افتادم که میگه:


یه روز بالاخره همه میذارن و میرن ، و ما باید دست رو درآغوش خودمون قرار بدیم؛
آخرین مشتری و آخرین کسـی که باید با او ازدواج کنید خودتون هستید ، سعی کنید هیچ عیبی نداشته باشید.
باید خیلی زیبـا باشید ، چون یه روز باید خودتون رو تحمل کنید.(حسین الهی قمشه ای)


و این جمله...


تنها کسی که تنهات نمیزاره خودتی!
با خودت دشمنی نکن لطفا …



+
این جمله ریچارد باخ هم اتفاقی دیدم!



یک عمر در انتظاری که بیابی آن را که درکت کند
و تورا همانگونه که هستی بپذیرد ،
و عاقبت در می یابی که او - از همان آغاز *خودت* بوده ای.(ریچارد باخ)



+
این جمله پائین علی شریعتی هم برای اینکه یه زمانی کسی نگه من حالا با این همه تنهائی چیکار کنم!؟


اگر تنهاترین تنها شدم بازهم خدا هست
او جانشنین همه نداشتن هاست.(علی شریعتی)





چقدر جمله گذاشتم :) نمیدونم به متنت چقدر ربط داشت!!
به قول بعضی ها یهوئی بودند.
پاسخ:
چیز دیگه ای یادتون نیومد ؟؟ :))

+ ممنون از لطف شما 
خزنده
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۹:۳۴
ولی اینجوری نیست که اگه به خودت توهین نکنی بقیه هم بهت توهین نکنن ... نامردیه نه؟!

ولی این حرف شما داستان همون هاله ی نامرئی دور وجود بعضیاس که آدم انگار جرات نمی کنه بهشون حتی یه نگاه چپ کنه. اینا همونایی ان که هوای خودشونو حسابی دارن.
پاسخ:
اوهوم ... آره ولی خب احتمالش که کمتر میشه ؛)

آره دقیقاً ! از شعاع دو متری هم معلومه هوای خودشونو دارن !
فاطـمـه (کــاغَــذهایِ خــطـ خــطی)
۲۷ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۸
ببین بعضی وقتا خیلیلا اجترام ب خود رو خود شیفتگی میدونند و این کلافه میکنه آدمو...
پاسخ:
مرز باریکی میتونه بینشون باشه فاطمه جان ، ولی من میگم دلیل نداره هر کاری که میکنم رو واسه بقیه توضیح بدم !
فاطیما کیان
۲۸ خرداد ۹۴، ۰۰:۵۴
عکس و متن پستت عطر خوش عزت نفسی رو میده که داری ,دوستش داشتم :)
پاسخ:
امیدوارم اینطور باشه فاطیما ، امیدوارم :)
رعنا **
۲۸ خرداد ۹۴، ۰۹:۵۱
سلام.
آره واقعا...هر جوری باشی ملتم باهات همونجورین...چقدر خوب که همچین پستی نوشته شد...عکست هم که دیگه...
نمیدونم کلیپ سروش رضایی در مورد شبکه های اجتماعیو دیدی یا نه ؟ ولی حالا باید بگیم حالا این پست شما چندتا لایک داره؟چندتاااااااااااااااااااا؟(:
پاسخ:
بیخود که بزرگان ما نگفتن خودشناسی چقدر مهمه :)

نه والا ندیدم !!! ؛)
غزال
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۰:۴۳
واااقعا و عمیقا و از ته دل منم به این باورها اعتقاد راسخ دارم...
باید خودمان رو خیلی بخواهیم...
پاسخ:
خیلــــــــــــــــــــــــــــــــی ... 
مهرزاد
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۳:۱۹
چیزایی ک گفتی کاملأ درستند :‏)‏‏)‏‏)‏
پاسخ:
چه خوب :)
فاطمه .ح
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۳:۴۲
عینِ صدا و کوه؟؟
راحتترین مثال :)))
پاسخ:
انعکاس صدا ؟ آررررررره مثال خوبیه ؛)
رضوان
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۳:۵۱
منم شدید با اعقاید شما موافقم 100 درصد قبول دارم حرف هاتون
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
رضوان
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۳:۵۲
اگه خواستین یه سر هم به وبلاگ من بزنید
پاسخ:
چرا که نه ؟ :)
hamid vasheghani
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۶:۲۷
آره واقعا قبول دارم
پاسخ:
چه خوب :)
مترسک ‌‌
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۶:۲۸
میگما، یه اعتراف بکنم؟ روی این‌که لینکم این بغل بود حساب باز کرده بودم تا ملت هجوم (!) بیارن پیشم :D
پاسخ:
:))
خاتون .
۲۸ خرداد ۹۴، ۱۹:۱۱
درسته ، اما یه عده ی بیشعوری هستن که تحت هر شرایطی کار خودشونو میکنن. اما در کل درستش همینه که آدم خودشه که به روابط شکل میده .
پاسخ:
آدم که زندگیشو بر اساس وجود بی شعور ها نمی چینه ، والا  ؛)
اقای روانی
۲۸ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۳
افرین... پست بسیار خوبی بود ...
عزت نفس و احترام به خود اولین ملاک برا ارتباط برفقرار کردن من با ادما اگه طرف خودش رو حساب نکنه منو که هیچچچ...
پاسخ:
ممنون :)

واقعاً ... !

کروکودیل پیر
۲۸ خرداد ۹۴، ۲۳:۵۴
موافقم:)
اینم تایید
پاسخ:
خیلی هم عالی :)
بانوی بهمن ماه
۲۸ خرداد ۹۴، ۲۳:۵۹
دقیقا همینطوره..
از بچگی بجای اینکه یاد بدن خودمونو بشناسیم بجاش یاد گرفتیم راجب دیگران قضاوت کنیم !
پاسخ:

درسته ... یقیناً خودشناسی از دیگران شناسی مهمتره !
خانم انـــــار
۲۹ خرداد ۹۴، ۱۴:۲۴
اگه بگم من این متنو کامللااااا تجربه کردم بیراه نگفتم!
پاسخ:
موافقم ! مضمون ـش فقط با تجربه به دست میاد ولاغیر ...
Miss Avilet
۲۹ خرداد ۹۴، ۱۴:۳۲
منم همش دلم میخواد لینک شده هام -با اینکه کمم هستن- خالی باشه، ولی اگه بذارم توی دنبال شده ها، هر دفعه که وارد میشم انگار نظرِ جدید دارم و الکی ذوق زده میشم :))
پاسخ:
کاملاً درک میکنم ، کاملاً  :|
Miss Avilet
۲۹ خرداد ۹۴، ۱۶:۲۵
کلا من با الکی ذوق زده شدن خیلی مشکل دارم.
توی هر برنامه ی پیام رسانی، یا حتی جاهایی که عضو هستم و امکان داره همیشه منتظرِ پیام های فرد خاصی باشم، به خیلیا میگم اگه ممکنه شما پیام خصوصی نفرستید اینجا :/
پاسخ:
من با شلوغ پلوغی مشکل داره :/
پنل بیان هم که همه طرفش یه چیز داره :/
mim h.m
۲۹ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۲
یه سری هم بی شعور محض اند هی تو خودتو دوس داری اونا دوستت ندارن هی واسه خودت ارزش قایلی اونا نیستن کلا تریلی صفت اند از روت رد میشن بیب بیب
پاسخ:
میدونی فرقش چیه ؟! باید خودتو به خاطر خود خود خودت دوست داشته باشی ، نه ... !
آرامیس بانوی هزار فصل
۳۰ خرداد ۹۴، ۱۱:۳۶
منم با حرفت موافقم.آدم وقتی خودشو دست کم بگیره دیگران به خودشون اجازه میدن هر حرفی رو بهت بزنن حتی اگه به قیمت شکستن دلت باشه.
پاسخ:
حتی اگه ... 
اقای روانی
۳۰ خرداد ۹۴، ۱۶:۰۸
حس خوبی نسبت به اینه دارم اینجا...
پاسخ:
آخه آینه ش مهربون تر از همیشه ست... :)
Nasim dew
۳۱ خرداد ۹۴، ۱۱:۳۰
خوشم اومد
ایول
:-))
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
Nasim dew
۳۱ خرداد ۹۴، ۱۱:۳۵
تیز هوشان
پاسخ:
یعنی میخوای بگی که از اونجام معلومه من سمپادی بودم؟! ؛)
عـــآشـــقـــآنـــهـ www.asheqaneh.blog.ir
۳۱ خرداد ۹۴، ۱۲:۲۶
سلام

وبلاگ جالبی دارین

بهتون تبریک میگم ♥ ♥

به منم اگر شد سر بزنید خوشحال میشم

ممنون ;)

عـــآشـــقـــآنـــهـ (www.asheqaneh.blog.ir)
پاسخ:
ممنونم :)
چشم، در اولین فرصت 
ســآرا پ.ن
۳۱ خرداد ۹۴، ۱۳:۵۲
خیلی مرسی! واقعا معضلی بود :)
پاسخ:
خوشحالم که حل شد :)
معکوس ماهی
۳ تیر ۹۴، ۰۰:۴۳

به نحو تشدید برانگیزی رو خوب گفتی نیمه سیب سقراطی! :)
پاسخ:
^_^
❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu
۳ تیر ۹۴، ۰۳:۵۰
جدیدا همه یه پست با این موضوع گذاشتن...چه خبره مگه؟!
پاسخ:
مثلاً ؟؟؟ 0_O
عــ ـاکـ ـف ...
۷ تیر ۹۴، ۰۰:۰۰
کاملا با این پست موافقم!!
مامانم همیشه این نصیحتو میکنه که " به خودت احترام بذار تا بهت احترام بذارن" !
یه مشاور داشتم همیشه شعارش این بود که تنها غروری که خوبه, غروریه که ناشی از دوست داشتن خودت باشه!
پاسخ:
آفرین به این مامان :)
بله... به نظر من اسم این نوع غرور عزت نفس 
محمد
۷ تیر ۹۴، ۱۲:۰۱
شدیدا با حرفتان موافقم
و شدیدا با حرفتان مخالفم
و شدیدا می گویم کوتاهی بعضی وقت ها نیز زیباست
پاسخ:
پس خنثی محسوب میشین! 

شاید... 
؟؟؟؟
۱۳ تیر ۹۴، ۲۳:۴۴
قشنگ بود اما نمیتونه مطلقا درست باشه.....
پاسخ:
هیچ مطلقی وجود نداره ...
سالهای مرگ و پروانه شدن
۱۶ مرداد ۹۴، ۲۳:۵۵
آفرین...
پاسخ:
مرسی مرسی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">