قسم به خشت کج ...

| اینکه به خاطر کنکوری بودن برادرک جان در این هفت هشت ماه همه‌ی محرک‌هایی که آدم را از درس و مشق می‌اندازد به حداقل‌ترینِ خودش رسیده و تمام برنامه‌های خواب و خوراک ـمان با برنامه‌ی درسی و کلاس‌هایش هماهنگ شده یک طرف و اینکه من به طور کاملاً غیر ارادی به یک پشتیبان قلم‌چی‌طورِ شخصی ِ بیست و چهار ساعته تبدیل شده‌ام یک طرف دیگر. مثلاً همین دیشب که وسط تست زمان‌دار زدن حسابی هول شده بود و از ترس ِ وقت کم آوردن، تمرکزی برایش نمانده بود ازش خواستم تا چشمهایش را ببندد و بدون اینکه ثانیه‌ها را یواشکی بشمارد هر موقع فکر کرد یک دقیقه شده چشمانش را باز کند. جالب اینجاست که بعد از 15 ثانیه به من زل زده بود :)) و اصلاً هم باورش نمیشد که یک دقیقه چهار برابر بیشتر از تصوراتش باشد. بعد فکر کردم گاهی وقت‌ها در زندگی هم همینطور هست، بعد از آن همه دویدن و نرسیدن هیچ حواسمان نیست که با پیش فرض‌های غلطی شروع کردیم و ادامه دادیم و دست آخر راه به ترکستان بردیم و هیچ کسی هم نبود گوشمان را بپیچاند ... |

سه شنبه ۱۵ فروردين ۹۶
نظرات (۱۷)
آقای دال
۱۵ فروردين ۹۶، ۲۳:۴۱
گفتی پیش فرض غلط ... به بادمون داده :/
پاسخ:
بدجوووور ...
رهگذر
۱۵ فروردين ۹۶، ۲۳:۵۶
سلام
امیدوارم خوب باشی دوست قدیمی.
هنوز مطلبت رو نخوندم - چند باری به وبت آمدم اما دیدم هیچ خبری نیست و.... الان فقط آمدم احوالت رو بگیرم که........

سال نو رو دوباره بهت تبریک میگم
انشالله سال و سالهای خوبی پیش رو داشته باشی ، به همراه خانواده و همه.


خدایا ،
دوستان من ، ارمغانی از رحمت بی انتهای تو اَند
خرسندشان دار به شادی ، سلامتی ، سعادت و سربلندی.
پاسخ:
ممنون از لطف و بزرگواریت ...
سال خوبی داشته باشی ‌‌‌:)
رهگذر
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۰:۰۳
به نظر میرسه برادرک جان میخواد واسه ارشد شرکت کنه ، درسته؟
انشالله هرچی قسمت خیرش هست ، اون پیش راه ش قرار بگیره و.....

در زمینه خط آخرت ؛
شمارو نمیدونم - اما من معمولا در این موارد از خودم ناراحتم ، از کارهام و...
من فکر میکنم خودم نخواستم و... یا خودمان نخواستیم و.......
به نظر من ما خیلی چیزها میدونیم.

من این آیه پائین قرآن رو خیلی قبول و دوست دارم. و فکر میکنم گوشه هائی از واقعیت رو میگه.
انسان خود بر نیک و بد خویش به خوبی آگاه است
هر چند (در ظاهر) برای خود عذرهایی بتراشد.(قیامت15/14)
پاسخ:
خیر :))

نمیدونم ... شاید ...
اغلب آدمها بلد راهی میشن که رفتن ...
هوپ ...
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۰:۱۰
چه راهکار جالبی! باید حتما به خواهر کنکوریم بگم!
پاسخ:
دیگه خلاصه ۴ تا پیرهن بیشتر پاره کردیم ، ۳ تا کنکور بیشتر دادیم :))
قطعه سپید
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۰:۱۱
کنکور چیز غم انگیزی ه
حیف عمرمون...
از سال پیش دانشگاهی هیچ خاطره خوبی ندارم :(
پاسخ:
اه آره کلا مزخرف بود ... اینهمه دویدیم تهشم هیچی ...
گمـــــــشده :)
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۰:۲۳
به امید موفقیت برادرک جان
پاسخ:
مرسی از مهربونیت :)
آقاگل ‌‌
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۰:۵۰
یادش بخیر. یک پشتیبانی داشتیم کلا فقط یک موضوع رو بلد بود. تکنیک مثبت منفی. عین همه 18 آزمونی که دادیم این تیک نیک رو گوش زد کرد! دیوانه شدیم از دستش. :|
.
گاهی در زندگی هم همین طور است...
پاسخ:
بعد اینهمه سال هنوزم نفرتم از این آزمونهای جمعه قلمچی کم نشده :)) 
بدمست .
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۱:۱۵
پیش فرض غلط اینه که فک کنی با درس خوندن تو این مملکت موفق میشی!
درس خوندن فقط زمانی خوبه که بخوای بری ازینجا
پاسخ:
موافقم که درس و موفقیت اینجا با هم رابطه ای ندارن ...
تو این وضعیت درس و دانشگاه باشه یه درده نباشه هزار و یه درد ... تهشم هیچی !

نفس نقره ای
۱۶ فروردين ۹۶، ۰۴:۵۲
پوووف؛ میفهممش!
پاسخ:
یه جورایی همه محکوم اند به سپری کردن این دوران ... 
گم نام
۱۶ فروردين ۹۶، ۱۲:۳۴
ایشالله موفق باشه:)
پاسخ:
ممنون از لطف شما :)
دچــ ــــار
۱۶ فروردين ۹۶، ۱۵:۳۹
به منم یاد دادین شما اینو :)
+جالب بود
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
بالاخره ۴ تا کنکور بیشتر دادیم :))
آوو کادو
۱۶ فروردين ۹۶، ۲۱:۴۸
آآآه از دست کنکور برادرجان ها وخواهر جان ها... !!
پاسخ:
شما چه دلت پره :))
نی لو
۱۷ فروردين ۹۶، ۰۱:۳۸
خیلی وقتا اسمشو میذاریم پشت کار میچسبیم به یه پیش فرض یا راه حل غلط، بعد دیوونه میشیم که چرا هرکار میکنیم نمیشه
:|
پاسخ:
بد وضعیه ...
مترسک ‌‌
۱۷ فروردين ۹۶، ۰۵:۵۳
لعنت به این کنکور، عجبا :/
تقریباً همه زندگیمون رو با پیش‌فرضای غلط پیش می‌بریم، یه دونه تست که دیگه این وسطا گمه :/
پاسخ:
این «همه زندگیمون» که گفتین من جدا ترسیدم :/
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۷ فروردين ۹۶، ۱۰:۱۹
دوران کنکور من، دوران تقریبا خوشی بود! قلم چی نمیدادم، درنتیجه آه و ناله هایی که دوستان از پشتیبانشون داشتند رو نداشتم، و گشت و گذار و مهمونی هامون هم سرجاش بود! والبته نتیجه بدی هم حاصل نشد.
این جور مواقع استرس و اضطراب بدترین دشمن آدمه! و ازهمه مهم تر اینکه باید هدفمون از درس خوندن و کنکور رو مشخص کنیم، که بعداز کلی دوییدن و به ظاهر رسیدن، بعدازگذشت مدتی، حس نکنیم که به هیچ جا نرسیدیم!
پاسخ:
گفتنی ها زیاده ... :)
هیده ...
۱۸ فروردين ۹۶، ۱۸:۵۹
چه تکنیک جالبی ...
واقعا خیلی وقتا خودمون رو اذیت می کنیم در حالی که در واقع همه چیز اوکی ِ .
پاسخ:
امان از خود درگیری مزمن :))
مسعود سین
۱۸ فروردين ۹۶، ۲۱:۵۳
هیچ کسی هم نبود گوشمان را بپیچاند .. این جمله چقدر "من" بودم ..

پاسخ:
یه وقتا فایده ای هم نداره ، باید خودمون راهشو بریم تا یاد بگیریم ... آدما بلد ِ راهی میشن که رفتن ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">