منم یه عابرم ، عبورم ُ ببخش ...

اسفند را چهارشنبه‌گون عاشقم، چهارشنبه‌هایی که لذتش از هر جمعه‌ای بیشتر است، اسفند را مجنون‌وار عاشقم، فراقی که لذتش بـه از وصال یار است و این انتظار ِ لعنتی؛ بد دو پهلو می‌کوبد بر طبلِ این معادلاتِ نامعادل ِ روزگار ِ ناسازگار. اسفند را به قدر تمام ترافیک‌های سنگینِ هر کوچه و خیابان، به اندازه‌ی نهایتِ ذوق و شوقِ خریدانه‌‌ی دم عید، به اندازه‌ی برق چشمانِ عابرانی که یادآور جریان زندگی‌اند و بس، به قدر گَرد خستگی‌های خانه تکانی‌های پُر و پیمان، به حرمت‌ اسارت هر ساله‌ی ماهی قرمزهای کوچک ... عاشقم ... و بگذار برایت بگویم میان این همه عاشقی چطور به یک باره دلم گرفت، مچاله شد ... تصویری که این روزها زیاد میان این احوالاتِ من جا خوش می‌کند و شَتَرَق می‌کوباند بر اندک ذوق اسفندانه‌ام متکدیانی‌اند این چنین: زنی که پا ندارد، مردی‌ که چشم ندارد، زنی که افلیجی را در آغوش کشیده یا اصلاً همان کودکی که روی کارتن، وسط پیاده‌رو دراز به دراز افتاده بود و من ... آخ خ خ ... چقدر نزدیک بود دست راستش را با کفش لگد کنم ! توقع داشتم وقتی به مردمک چشمانم زل میزد مانند عکس العمل طبیعی هر آدمی خودش را عقب بکشد یا لااقل نگاهش پَر پَری کند ... نترسید ! خودش را عقب نکشید، تکان هم نخورد، بی‌تفاوتی قلپ قلپ از چشمانش می‌پاشید بیرون، من اما ترسیدم، از این همه بی‌تفاوتی‌اش ترسیدم، چند بار زیر پا مانده بود که این همه خنثی شده بود ؟ این همه ؟؟؟ من حالا از تمام اسفند ها بیزارم ... ب ی ز ا ر ...


[1]
دانلودانه ...

آه از نفس پاک تو و صبح نشابور / از چشم تو و حجره ی فیروزه تراشی / پلکی بزن ای مخزن اسرار که هر بار فیروزه و الماس به آفاق بپاشی ...

[2] تشکرنامه

 یه دوستی به اسم ناشناس یه کامنت خیلی خوب برام گذاشته بود و یه نکته ی خیلی خوب نگارشی رو توی نوشته هام متذکر شده بود ، ممنون که اینقدر با دقت میخونین :)

نظرات (۲۸)
آوو کادو
۷ اسفند ۹۴، ۲۰:۰۳
برایش دعای تغییر و خوشبختی کن
دلت آرام می شود :-)
پاسخ:
چه مهربونانه :)
مترسک ‌‌
۷ اسفند ۹۴، ۲۰:۰۴
فقر... همیشه بوده و متأسفانه حالاحالاها هم هست و دم دمای عید هم بیش‌تر نمود می‌کنه... :(
پاسخ:
آره خیلی دم عید میزنه تو ذوق آدم :(
مجتبی خزاعی
۷ اسفند ۹۴، ۲۰:۲۳
زیبا بود.
اسفند ماه عجیبی ست
ماه بودن ها و نبودن ها
ماه لبخندها و اشک ها
شاید حتی ماه وصلت ها و فرقت ها
کسی چه می داند...

+اندوه بزرگی ست، چه باشی چه نباشی
پاسخ:
ممنون که خوندین :)

+ تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی ... 
فاطیما کیان
۷ اسفند ۹۴، ۲۰:۳۳
من از اسفند خوشم نمیاد ولی سعی میکنم به بخش خوبش چشم بدوزم که بگذره و خلاص بشم از این همه حس های عجیب و دلهره هاش و دلسوزی هاش و دلتنگی هاش و ...
پاسخ:
اسفند یه جوریه ... هم خوبه هم نیبست ... گنگ ِ 
Mr. Moradi
۷ اسفند ۹۴، ۲۰:۳۹
:))
+ اون موسیقی ای که گذاشتید رو فکر نکنم کسی نشنیده باشه و یا نداشته باشه.. خیلی زیباست :))
پاسخ:
من مدتها بود فراموشش کرده بودم تا امروز اتفاقی پلی شد و من ذوق کردم ^_^
کروکودیل پیر
۸ اسفند ۹۴، ۰۱:۱۹
همه میگن پنجشنبه گونه اما من هم میگم چهارشنبه ....خی لی شبیه چهارشنبه ست و لذت بخشه.
خوبه تو هم میگی چهارشنبه:)
پاسخ:
اصلا خود چهارشنبه س شک نکن ؛)
saied davoodi
۸ اسفند ۹۴، ۰۸:۱۰
ماهم عاشقاسفندیم بههزار و یک دلیل خوب خوب خوب.
:)
پاسخ:
بس که دوس داشتنی ِ این اسفند :)
دختری درمِه
۸ اسفند ۹۴، ۱۹:۱۶
:-(
پاسخ:
... !
ریحانه .الف
۸ اسفند ۹۴، ۱۹:۵۰
اسفند-اردی بهشت - شهریور. سه ماهِ لعنتی...
پاسخ:
چندان هم عقیده نیستیم ! من اسفند و شهریور رو دوست میدارم :)
اردی بهشت نه ... دوس ندارم !
گمـــــــشده :)
۸ اسفند ۹۴، ۲۲:۱۷
این اهنگو شنیدم. عالیه. عالی.
پاسخ:
فوق العاده س :)
مهندس دانیال
۹ اسفند ۹۴، ۲۳:۵۹
شما جلو پات رو نیگا بکن مردم رو له نکنی ،نمیخواد دل بسوزونی ..
پاسخ:
عجباااا :))
علی(شکیبا)
۱۰ اسفند ۹۴، ۰۳:۰۷
سلام به رفیق قدیمی
من تازه دارم یاد می گیرم که در لحظه بودن چقدر خوبه
بدون ذهن زندگی کردن چقدر خوبه
با دل بودن چقدر لذتبخشه

*خوشحالم که هنوز هستی و می نویسی
پاسخ:
آره دقیقاً منم در حال تجربه ش هستم و بسیار بسیار راضی :)

+ از دیدن یه اسم آشنا بالای این کامنت خیلی ی ی ی خوشحال شدم جناب شکیبا :)
صبا مهدوی
۱۰ اسفند ۹۴، ۱۱:۰۰
بی تفاوت تر از آن کودک وسط پیاده رو، ما هستیم که به دیدن و عبور کردن از این صحنه ها عادت کرده ایم...منِ عابری که به هزار و یک بهانه از دستگیری تمام این چشم های ملتمس گذشته ام و خود را به خاطر این بی تفاوتی ها بخشیده ام و روز به روز سنگدل تر شده ام...
هر از گاهی مهربان باشیم...
پاسخ:
درسته ...
دقت که کنی می بینی همه جوره همه ـمون بی رحم شدیم ...
ریش قرمز (میلاد)
۱۰ اسفند ۹۴، ۱۳:۴۸
.... هـــــــــی
پاسخ:
... !
مهدی میرباذل
۱۲ اسفند ۹۴، ۲۰:۲۹
سلام.
شما یادته منو؟
خوبی؟
آخرین‌سقوط بودم... :)
پاسخ:
سلام 
خوبم،ممنون :)
معلومه که یادم میاد، نشون به نشون سه گانه بتمن و جوکر ؛)
علی(شکیبا)
۱۳ اسفند ۹۴، ۱۶:۴۴
درود مجدد
منم خوشحالم
:)
پاسخ:
:)
کلنگ همساده پسر
۱۳ اسفند ۹۴، ۱۸:۱۰
نگاه کردن چشم در چشم بسیار سخت است برای من. بسیار سخت. چه برسد نگاه کردن در چشم این کودکان.... افسوس! دلم گرفت.
پاسخ:
هعی روزگار ...
مهدی میرباذل
۱۳ اسفند ۹۴، ۱۸:۲۶
:)
اینستاگرام یا تلگرام هستی شما؟
به‌هرحال من آی‌دی و... رو می‌ذارم اگه خواستی در ارتباط باشیم.
اینستاگرام‌ام: m.mirbazel
آی‌دی تلگرام: ADarkKnight
یه کانال کوچولو زدم، واسم کار وب‌لاگ رو می‌کنه کمی! :)))
TheLastFall
کانال توی تلگرامه.
پاسخ:
خیلی هم عالی :)
حتما یه سر میام !
نازمست
۱۳ اسفند ۹۴، ۱۹:۳۹
هوای خونه دلگیره خدایی
بیرون بارون میاد پس تو کجایی؟
کنار کوچه امشب گریه کردیم
من و دلتنگی و بارون، سه تایی ...
پاسخ:
:)
خمار مستی
۱۴ اسفند ۹۴، ۱۵:۵۸
اسفند امسال من عجیب بی تفاوت و سردم...
با نیم نگاهی به آینده ای که باید امید داشت بش، که من ندارم...
پاسخ:
خیلی ها امید به آینده ندارن ! فقط اداشو درمیارن ! 
آقای بلوطــــ
۱۵ اسفند ۹۴، ۱۴:۰۲
ای بابا ما رو هم داری بیزار میکنی :(
پاسخ:
نه نه بیزار نشین ! اسفند خوبه ، خیلی ی ی ی 
محسن
۱۵ اسفند ۹۴، ۱۵:۲۵
سلام: سلامی از جنس زمستانی خسته
پاسخ:
سلام بر رفقای قدیم :)
اندر احوالات شما ؟؟؟
مــــــــ. یــ.مــ
۱۹ اسفند ۹۴، ۱۴:۴۹
:(
باز اسفند خیلی از دی بهتره:/
لا اقل میدونی بعدش بهاره
پاسخ:
خب مشکلم اینه که کلا با عید و بهار حال نمیکنم :))
نسیم
۲۰ اسفند ۹۴، ۱۸:۰۴
اسفند برای من..
ماه اتفاقات عجیب بوده همیشه
ماه تحول در زندگیم..هرسال به نحوی..
پاسخ:
اسفند های من همیشه آروم و بی آزار بودن ... 
المی ...
۲۱ اسفند ۹۴، ۱۶:۲۷
هعیی....


آهنگه خیلی خوبه
پاسخ:
اوهوم ... خیلی خوبه ^_^
زینب :)
۲۳ اسفند ۹۴، ۰۱:۴۵
عابر بودن میتونه نقطه قوت هر کسی باشه چه برای فقرایی که بعضا این عبورا میتونه کمک و دست گیری واسشون باشه چه کامنتهای ناشناس برای وبلاگ نویسا :)
پاسخ:
توصیف خیلی جالب بود ، مررررررررررسی :)
سورئالیست
۲۳ اسفند ۹۴، ۰۲:۱۴
اسفندم میره بعدش بهار میاد. بهار میره بعدش دوباره...
پاسخ:
باید باور کنیم زندگی = تکرار 
افشین ..
۱۱ فروردين ۹۵، ۰۲:۴۰
درود بر شما...نشون میده هنوز هستند آدم هایی که نگاه شان کنج و زوایایی رو میبینه که برای دیگران عادی شده.
پاسخ:
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">