مثل دست‌های بی قابیل من ...

دست خود ِ آدم نیست که ، یه وقتا یه چیزایی رو می‌بینی و از ته ِ اعماق ِ دلت حسی می‌جوشه میاد بیرون ! یه " خوش به حالش "، یه " آخه چرا من نه ؟؟؟ " ، یه " آه ِ عمیق ِ کشدار " ، یه " الهی همینِ ـشَم شُکر ِ اختتامیه " ... منی که الان نشستم به وصله پینه‌ی واژه‌ها ، واسه آجر به آجر و خشت به خشت این مختصاتی که هستم ، هر چند خیلی معمول و متعارف ، کلـــــی بالا پایین داشتم ! من واسه کوچکترین وقایع ِ عادی ِ این زندگی ِ زیادی معمول ، زیادی سخت گرفتم و بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسه بهم سخت گذشت. من ذره ذره حرص و جوش تمام چیزایی رو خوردم که دارم ، که ندارم که ندارم که ندارم ... اما دیدین ؟! دیدین بعضی‌ها چه خوش به حالشون ِ ؟! به قول مامانم انگار خدا هم براشون می‌خواد ! افسانه‌تر از غول چراغ جادو قبل از اینکه فعل ِخواستن رو صرف کنن و حتی قبل از اینکه اراده‌ش کنن و قبل‌تر از اون که حس ِ نیازی در اون‌ها شکل بگیره و حتی قبل از اینکه بخوان بهش فکر کنن و برنامه ریزی کنن ، بهترین و خاص‌ترین ـش سِحر آمیز تر از لوبیای سِحر آمیز جلوی راهشون سبز میشه ! واقعاً سبز میشه ! این بهترین فعل برای توصیف ِ ... دست خود ِ آدم نیست که ، یه وقتا یه چیزایی رو می‌بینی و از ته ِ اعماق ِ دلت حسی می‌جوشه میاد بیرون ! یه " خوش به حالش "، یه " آخه چرا من نه ؟؟؟ " ، یه " آه ِ عمیق ِ کشدار " ، یه " الهی همینِ ـشَم شُکر ِ اختتامیه " ... 

[1]

اینجا 

همیشه باشین ! با شما همیشه ، همه چی خوبـــه :) 

سه شنبه ۲۰ بهمن ۹۴
نظرات (۲۹)
فاطیما کیان
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۲۰
میگن خدا به اندازه ی باورت بهش به اندازه باورت به معدن طلایی برکتش بهت روزی میده بهت خوشی میده , خیلی قبول دارم این حرف رو یکتا , هرچقدر باورش داشتم همونقدر پیش پام راه ها خوب گذاشته و هرچقدر حس کردم نیست واقعا نبوده اون موقع ولی همینکه حسش کردم که هست و خوبم هست خوبم بوده و ارزوهام رو براورده کرده :)
پاسخ:
چه خوب که اینا رو تجربه کردی دختر ... چه خوب ... 
هیده ...
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۲۰
واقعا دست ِ خود ِ آدم نیست .
وگرنه کلی دلیل می شه آورد که واقعا باید شکر کنیم ...یه وقتایی ممکن ِ چیزای خطرناکی پشت ِ اون " چرا ما نه " ها باشه .
پاسخ:
نمونه ش سلامتی !!! هر چی میشه ما به جاش شکر میکنیم که سالمیم ! 
آوو کادو
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۳۷
من تو این شرایط به این فکر میکنم که یه کسایی هستن که همین جمله ها رو دارن راجع به من صرف میکنن...

+این مسائل زنجیره ایه و اگه بتونیم که به خدا اعتماد داشته باشیم و کمتر بهشون توجه کنیم، زندگی مون شیرین تر میشه :-)

+این کامنت جنبه ی نصیحت ندارد ;-)
پاسخ:
منم همیشه همینا رو شنیدم راستش ... ولی هیچ وقت خودم درکش نکردم ! میدونی ؟ یه کم گنگ ... یه جاهایی هم زور داره خب دروغ چرا !

+ بابا بزرگ طوری :))
اقای روانی
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۳۹
منم اینجوری میشم ، همه همینیم ...
خودت نگاه کن خدا رو شکر هیچی کم نداری ..
دمت گرم
پاسخ:
دم شما گـــــــــــــــــرم مهندس ...
قبول داری یه وقت اصلاً بدجوری زور داره !!!
الان من همین حس رو دارم !!!
نگار :)
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۴۰
این روزها نسبت به یک نفر خیلی میگم خوش بحالش..چقدر خدا دوستش داره. ..
پاسخ:
گاهی اوقاتم فکر میکنم شاید همون لحظه یکی داره به ما میگه خوش به حالش ، نه نگار ؟
افشین ..
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۴۹
خیلی چیزها هست که شانس توشون دخیله.
عکس عالی :)
اون یه نمره رو حلال کن :)
پاسخ:
شانس ؟؟؟ 
خودمم نمیدونم بهش اعتقاد دارم یا نه ! ولی واقعاً جور دیگه ای نمیتونم برای خودم توجیه ـشون کنم !

نمره ؟؟؟ :)) حرف نمره نزنید داغ دلم تازه میشه ! 
saied davoodi
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۰:۵۸
این پستت خرابم کرد...
پاسخ:
معذرت میخوام :(
همچین قصدی نداشتم ، صرفاً حسم بود ...

آوو کادو
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۱:۰۷
حالا که بابابزرگ شدم بذار یه چیزی رو تعریف کنم!
یه هم کلاسی داشتیم که بدون هیچ فعالیت خاصِ علمی و حتی بدون داشتن یک مقاله ی معتبر تونست بلافاصله بعد از گرفتن ارشدش از یه دانشگاه خوب آمریکایی پذیرش بگیره و بره، تازه با فاند عالی!
خلاصه تو دانشکده این آقا خیلی معروف شده بود برا این شانسی که آورده بود!

استاد راهنمامون (شخصی که تعریف میکنه در گذشته کلی سختی کشیده و خودکشی کرده که تونسته بورسیه بگیره و دکتری ش رو از اروپا گرفته بود) یه جمله ی جالبی راجع به این هم کلاسی ما میگفت: "حتما یه جایی یه کار خوبی پیش خدا کرده..."

+برداشت آزاد
پاسخ:
ممنون بابابزرگ :)
یادم می مونه ... "حتما یه جایی یه کار خوبی پیش خدا کرده..."

+ درخت میشه بابابزرگ سیب دگ ! نمیشه ؟ میشه ؛)
آوو کادو
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۱:۳۴
:-)
پاسخ:
؛)
دختری درمِه
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۲:۰۷
منم خیلی به این قضیه فکر میکنم همیشه
که چقد بعضی چیزا که داشتنش برای من بسختی ممکنه
برای بعضیا چقد ساده ،فراهم هست...هرچیزی رو شامل میتونه بشه

ولی

ته اش به این نتیجه رسیدم که
خدا عادل هست ،شک ندارم
گاهی حتی یه سختی که بتو داده یه نعمته
گاهی یه نداشتن ،گاهی بسختی داشتن
روحت رو وسیع میکنه ،
گاهی صبر یادمیگیری
گاهی به خدا نزدیکتر میشی
دلت بزرگ میشه
روحت جلا پیدا میکنه...
میدونی
ته اش اینکه مهم نیس چی رو چقدداریم
حتی سلامتی!!!،
چون همه اینا ازبین میره یروز
ولی دل بزرگ ،روحی که جلا پیداکرده ،جاودانه!!

ینی بنظرم همه ی این اسباب و نعمت ها
همه داشتن ونداشتن ها
فقط واسه اینه که برسیم به یه نقطه
به همون دل بزرگ ،به روح رشد یافته...
حواسمون ب این هدفه باشه
از هرنعمتی هم که خدا داده واسه رسیدن
به این هدف استفاده کنیم

بر داده وندادش ،شکر :-)

خدا عاشق هممونه :-)
پاسخ:
منم همینجوری خودمو دلداری میدم :)
یک آشنا
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۷:۱۶
به بخت و اقبال معتقد نیستم
به سعی و تلاش پ تدبیر معتقدم
پاسخ:
آره مسلماً ... 
ولی یه وقتا دو دو تای آدم 4 تا نمیشه ... 
مترسک ‌‌
۲۰ بهمن ۹۴، ۰۸:۳۰
اگه با دید مثبت به همه چی نگاه نکنی و به خودت انرژی و تلقین مثبت بدی، از اون لوبیای سحرآمیزا جلوی پای خودتم سبز می‌شه و اون «الهی شکر» تغییر فرمت میده به افتتاحیه قضیه! دیدم که میگما ;)
پاسخ:
آدم منفی نگری نیستم ... 
فقط یه وقتا دو دو تام 4 تا نمیشه ! ؛)
Mr. Moradi
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۳:۰۸
:)) همینطوره ، اما مطمئنا بی دلیل نیست ... حتما یه کار خوبی کرده که حتی ممکنه خودشم خبر نداشته باشه...
پاسخ:
شاید ...
تنهای او
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۴:۰۹
هرکسی پنج روزی نوبت اوست....


همیشه با خوندن وبلاگت میگم خوش به حال یکتا که دنیاش رنگیه و نوک مداد رنگی هاش همیشه تیزه...
خوش به حال منم که میخونمت...

مرسی از جوابیه های دل خوش کن ...

یکتای او.باشی
پاسخ:
خوش به حال من که یه همچین خواننده با معرفتی دارم :)
ریش قرمز (میلاد)
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۵:۴۳
... [گل]
پاسخ:
:)
بیوتن ...
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۸:۰۸
داشته ها محصول اراده ها هستن و گفتن خوش به حالش و از این حرفا فایده ای نداره. برای داشتن هرچیزی باید اراده داشتنشو کرد و زحمتشو کشید. و برنامه ریزی داشت. حالا یک وقت ممکنه پدر مادر این برنامه رو داشتن و زندگی فرزند رو در مسیر داشتن اون چیزا قرار میدن یه وقتم خود فرد خودشو در مسیر داشته ها. میبره.
پاسخ:
حرفاتونو قبول دارم ولی یه وقتا دودو تا  4 تا نمیشه !
تو کا
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۸:۵۵
خوب میشه ازین زاویه هم دید که ما از بیرون داریم نگاه میکنیم و چه بسا اون اادم همچین هم خیلی ررراحت شانس در خونه اش رو نزده باشه :دی
پاسخ:
آره ... بهش فکر میکنم ... یه جا خوندم که میگفت از زندگی آدما عکس نگیزین و با فیلم زندگی خودتون مقایسه کنین :)
علی یاد
۲۲ بهمن ۹۴، ۰۲:۳۸
wow
پاسخ:
:)
مصطفی موسوی
۲۲ بهمن ۹۴، ۲۳:۱۴
مثلا من وقتی قالب و سلیقه ی وب بععضیا رو میبینم همینو میگم! چرا من نه ؛-)
پاسخ:
و من وقتی ذوق متن ادبی و شعر گفتن بعضی ها رو میبینم ؛)
نرگس
۲۳ بهمن ۹۴، ۰۸:۰۳
از زندگی ادما عکس نگیریم!!!!!!!!
چقدر بهم چسبید این جملت ....
مرسی یکتا جون ...
منم برم کارای خوب خوب بکنم که شانس در نزنه ,لقد بزته خودش بیاد تو:d
پاسخ:
آره نرگس ... از زندگی آدما عکس نگیریم بعد با فیلم زندگی خودتون مقایسه کنید ! 
به نظذم خیلی منطقی میاد :)

مرسی از شما خانووووووم ...

الهی شانس ِ بیاد ور دلت بشینه اصلا ً :))
عـآطِــF ــه
۲۳ بهمن ۹۴، ۱۷:۳۶
مطمئنا این حسی که این موقع‌ها می‌جوشه حسرت نیست.. آدم از ته دلش می‌گه خوش ب حالش نه با حسادت، ی جوری این جمله رو نا خودآگاه ادا می‌کنه که بدون خواستن زوال یک درصدی اون شخص.. پس اصلا نمی‌تونه حس بدی باشه خب غبطه خوردن که بد نیست!! اما همه چیزا که با اراده و خواستن ب دست نمیاد.. آدم دوست داره خب جای اون شخصی باشه که شاید همه‌ی همه چی نداشته باشه ولی به قول بقیه شانس همیشه همراهشه..
- این خوش ب حالش رو زیاد می‌گم /. و ممنون ازین پستت :)
پاسخ:
آفرین ... حسرت نیست ... حسادت هم نیست ...

+ ممنون از نگاه شما بانو :)
ناصریا .
۲۴ بهمن ۹۴، ۰۰:۱۱
ای بابا... بضیام تو زندگی همش سه میارن! کسی نمی خواد جای من باشه!؟
پاسخ:
ملت جفت شیش میاره ! والاع ؛)
sara samayi
۲۵ بهمن ۹۴، ۲۳:۳۶
منم به بعضیا که خوب می نویسن می گم خوش بحالشون ؛))

واقعا نمیدونم چی باید بگم ولی باز باید بخاطر سلامتی خدا رو شکر گفتن...واقعا فقط سلامتیه که خیلی ارزش داره بدون اون حتی نمیتونی با هنین حسها بجنگی...
آرزوی سلامتی برات می کنم :)

پاسخ:
آره ه ه سلامتی داشتن خیلی خوبه ... اینو وقتی فهمیدم که پشت در اتاق عمل منتظر بودم ...
افشین ..
۲۶ بهمن ۹۴، ۱۳:۵۲
:|
خوب ما منتظریم :/
پاسخ:
منتظر چی هستین ؟؟؟ :|
الان من باید چیکار کنم ؟؟؟
افشین ..
۲۷ بهمن ۹۴، ۲۲:۳۲
پست جدید یالا یالا :D
پاسخ:
:)))
ذهنم خالی ! موضوعی برای نوشتن ندارم :| 
سخت ترین کار پیدا کردن یه موضوع خوب برای نوشتن ِ 
خودم ...
۲۹ بهمن ۹۴، ۰۸:۵۳
خوش بحالشون...
پاسخ:
هووووووووووووم ... 
یکی یدونه!
۳۰ بهمن ۹۴، ۱۰:۰۸
هوف....
پاسخ:
ایشوری هااااااااااا ؛)
آدرینا عظیمی
۳۰ بهمن ۹۴، ۲۳:۲۳
یه بار به یکی گفتم اینقد دلم می خواست جای تو بودم... برگشت گفت میدونی من چند بار به خودم گفتم کاش جای تو بودم؟!

همه مون فقط داشته های همدیگه رو می بینیم، فقط یکی از لایه های وجودی اون آدم که همیشه هم برای خود طرف گُمه.
پاسخ:
درسته :)
ولی ...
سارا
۵ اسفند ۹۴، ۱۶:۲۳
یه نفری رو می شناسم که شدیییییییدا اعتقاد به این داره: همه چی رو بسپار به خدا. به زور ازش، چیزی نخواه. تلاشت رو بکن و باقیش هر چی شد، بپذیر"

مدام هم توی زندگی، اتفاقهای خوب براش می افته. و برخوردش با اتفاقهای بد، بسیار سنجیده است.

هر بار سوار ماشینش هستم، تا اراده می کنه که جایی بایسته، یه جای پارک در شلوغ ترین و بی پارکینگ ترین جای شهر، گیرش میاد. ... به شوخی بهش میگیم امامزاده.
پاسخ:
آره دقیقا منم دیدم از این مدل آدما ! بعد هر بار از خودم می پرسم چرا ما توکل میکنیم نمیشه اینا توکل میکنن میشه :|
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">