بعضی چیزها ادامه دارد هنوز ...

| لازم نیست کار سختی انجام بدهیم و به خودمان فشار بیاوریم، همین که فرآیند دم و بازدم همیشگی را این بار با طمأنینه انجام بدهیم، متوجه‌ می‌شویم که شهریور بدجوری ماه ِ بوهاست. دیگر کمتر کسی سراغ میوه‌های خوش آب و رنگ تابستانی را می‌گیرد وقتی هر روز ِ شهریور یک جور بوی دل‌چسبی در خانه می‌پیچد. بوی انواع و اقسام ترشی های دلبر خانگی که حتی فکرش آب دهانت را می‌پاشد بیرون، بوی بادمجان‌های سرخ شده‌ی هوس‌انگیزناک، بوی سبزی‌ تازه‌های پاک شده‌ی ذخیره‌ی زمستانی، بوی آبلیموی خانگی و عصرانه‌های چای با لیمو ترش، بوی رب گوجه‌های خانگی سرخ ِ سرخ، بوی آبغوره‌های تیز و ترش ... اولین نفری که اسم اولین ماه ِ پاییز را "مهر" انتخاب کرده به یقین فرد بسیار باهوشی بوده است، حتماً در یکی از این خانه‌های قدیمی حیاط‌ دار  که همه‌ی خانواده روی تخت؛ کنار حوض هشت ضلعی آبی رنگ جمع می‌شدند، زندگی می‌کرده! بالاخره باید یک جوری بوی شهریور زیر دماغش زده باشد که اسم اولین ماه ِ پاییز را  "مهر" گذاشته ، نـــه ؟|

[1]new

دیداری... (کلیک رنجه بفرمایین)

دوشنبه ۲۳ شهریور ۹۴
نظرات (۵۲)
فاطیما کیان
۲۳ شهریور ۹۴، ۲۲:۴۶
یک ساعت پیش داشتم نعناهای خشک شده رو با دستم خورد میکردم , این روزها خونه ی ما هم پر از بوهای آخر تابستون شده :)
پاسخ:
به به نعنا خشک ، بوش تا اینجا اومد فاطیما ^_^
سید وحید
۲۳ شهریور ۹۴، ۲۲:۴۹
از ابتدا هی گفتم کاش از آبغوره هم نوشته باشه
پاسخ:
لابد سالاد شیرازی هم با آبغوره دوس دارین ؟! ؛)
خودم ...
۲۳ شهریور ۹۴، ۲۲:۵۲
اره...
چه تریلی...دلم خواست!!میخواااااااااااااام.:(
پاسخ:
این پست صرفا جهت ترشح آب دهن شما بوده و ارزش دیگری ندارد :)))
بدمست .
۲۳ شهریور ۹۴، ۲۳:۰۱
به آخر شهریور
چشم دوخته ام
شاید سر مهر بیایی!
+ ترشی خیلی خوبه، خعلی!
پاسخ:
اومممم ... ترشی ^_^
negar .s
۲۴ شهریور ۹۴، ۰۱:۳۵
چقدر قشنگ توصیف کردی شهریور رو :)))
دقیقا این روزها خونه ی ما پر شده از بوی سرکه و رب گوجه و آبلیمو و...
پاسخ:
شما قشنگ خوندی نگار جان :)
خونه ی ما در حال حاضر بوی لیمو ترش میده ؛)
ماهی قرمز
۲۴ شهریور ۹۴، ۰۳:۵۴
اولش که خوندم فکر کردم میخوای بگی مثلا بوی مهر و دانشگاه و درس و خوابگاه و دفتر قلم و‌اینا میاد :))))
ولی خب آره این بوها در منزل ما هم میاد
کلا شهریور ماه خوبیه دوسش دارم ...

عکس ...واااای وااااای :))
پاسخ:
بوی ماه مدرسه و اینا که اَه اَه داره ! والاع :)))
مترسک ‌‌
۲۴ شهریور ۹۴، ۰۸:۱۱
اتفاقاً توی این چند روزی، هم لواشک درست کردیم هم رب پختیم! لواشک که چون ترشه و یه مدت کلاً چیز ترش نباید بخورم که هیچی اما رب رو دارم براش! چه املتی باهاش درست کنم ^_^
شکمو هم هستم، چطور مگه؟ :D
پاسخ:
الان خونه ی ما بوی لیمو ترش میده :)

هاااان ؟! هیچی من حرفی ندارم که ! تسلیمم :))
شیمیست خط خطی
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۰:۲۶
وای این ترشیا :)) دلم آب شد :)
پاسخ:
بس که خوش رنگ و خوشمزه اند :)
پژمان
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۱:۵۶
سلام
اوفففففففف چه عکس هوس انگیزی.
آخیششششششش مادر من اند ترشی درست کردنه. ولی آخ از درد این روزهای پاها و کمرش.
گفتی مهر؟
متنفرم از بوی ماه مهر.من رو یاد مدرسه میندازه. مدرسه رو هیچ وقت دوست نداشتم.این شعر رو هم برای همین گفتم.
مهر مرغ دلم را در قفس دیوانه کرد
مدرسه آزادیم را با منش بیگانه کرد
کودکی بودم ز شادی مست مست
مدرسه داراییم را یک نفس ویرانه کرد
پاسخ:
درود :)

الهی که مادر مهربونتون همیشه سالم و سلامت باشن :)

بابا شما که این همه اهل تحصیلات هستید هم بعله ؟؟؟ 
شعر ُ ببین انگار زندونی بودین ! در این حد متنفرید ؟؟؟ :))
فاطمه .ح
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۴
اره دیگه :)

بادمجان سرخ کرده :***
پاسخ:
زیاد بادمجون دوست ندارم ، توی بعضی غذاها شاید بخورم ، شاید ولی اون روزی که مامان بادمجون سرخ میکرد من صبحونه هم بادمجون خوردم :)))
هیده ...
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۷
واقعا حکمت اینکه این ماه از سال رو مهر صدا می زنیم چیه ؟!
پاسخ:
چیه ؟ نظرت ؟ :)
سلما ...
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۵:۵۰
معرکه بود

حس این متن خیلی واضح درک شد

احسنت به قلمت بانو
پاسخ:
چه حس خوبی داره وقتی متن هات درک میشه :)
ممنونم سلمای خوب :*
saba ...
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۶:۱۲
خدا خیرت دهد دختر جان.این کارها چیست با دل ما می کنی:'(
:)))
پاسخ:
من از دلتان عذر خواهم بانو :)
رفیعه رجعتی
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۶:۳۴
دهنم آب افداد:|
مهرررررر!
اصن اسمش ک میاد،ی بویی ب مشامم میر3.بوی مهرررررر^__^

پاسخ:
باز آمد بوی ماه مدرسه ... اَه اَه اَه :|
:))
دلآ شوب
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۹:۴۴
شهریور همیشه دوست داشتنی بوده و هست :)
پاسخ:
یه جور تکاپو توی شهریور هست مثه اسفند دل می بره :)
بابا شاه
۲۴ شهریور ۹۴، ۲۰:۳۱
اسمش مهر ِ
خودش مهر نداره
پاسخ:
بهش میاد آب زیر کاه باشه :|
ترنج
۲۴ شهریور ۹۴، ۲۱:۵۸
به به چه پست خوشمزه ای :))
پستت حال خیلی خوبی بهم داد. آخه من یه شهریوریم و این ماه رو خیلی دوست دارم.
پاسخ:
نوش جان ؛)
همه ی شهریوری های آدمای باحالی اند :)
آبان ...
۲۴ شهریور ۹۴، ۲۲:۰۶
مهر ..عاشقانه ترین نام است برای یک ماه ...
بوی بادمجان کباب شده ..بوی ترشی ....زندگی در بو جریان داره ..ادم بو ها را فراموش نمی کنه ..
پاسخ:
بادمجون کباب شده ! اصلا عاشق فرآیندشم همیشه خودم انجامش میدم ، بوی خوبی میده ^_^

استشمام یه عطر و بو ، میتونه پرتت کنه یه جای دور از خاطراتت ...
واقعا که آدمها هیچ بویی رو فراموش نمیکنن ...
یک مردِ جدّی
۲۴ شهریور ۹۴، ۲۳:۴۱
بوی دل انگیزِ پاییز:-)

+ممنون بابت لینک
پاسخ:
^_^

+ خواهش :)
شیدا
۲۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۰۲
الان ساعت 12 شب من دستم ب کجا بنده تو این همه ترشی مرشی ردیف کردی دلمون رففففت؟؟؟؟
پاسخ:
آقاااااااااا عکس ِ منم ندارم که برات بیارم :))
خانوم زرافه
۲۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۱۴
وای که چه ترکیب نوستالژیکی با کلمات ساختید .. عالی و بی نظیر بود :)
پاسخ:
شما عالی خوندین :)
sara samayi
۲۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۳۹
بوی خوشی از این پست به مشامم میرسه...به به عجب پست خوشمزه ایی.دهنم آب افتاد.:)
پاسخ:
کاش جدی جدی پست هامون بو داشت :)
Bluish
۲۵ شهریور ۹۴، ۱۶:۴۱
دهنم آب افتاد با عکس پست و دیدنِ آبغوره و لواشک توی کامنتا...
+مِهرِ عجیبِ پائیزی...
+پست پائینی: مبارک باشه :)
پاسخ:
دهن خودمم :))
+ گول زننده ست ! کمی ...
+ مرسی :)
sara samayi
۲۵ شهریور ۹۴، ۱۷:۰۲
بوی خوشی از این پست به مشامم میرسه...به به عجب پست خوشمزه ایی.دهنم آب افتاد.
پاسخ:
^_^
آرامیس بانوی هزار فصل
۲۵ شهریور ۹۴، ۱۹:۲۳
پاییز داره با چیزهای خوشمزه ش و هوای مطبوعش میاد.
پاسخ:
نرم نرمک میرسد پاییز ؛)
مهندس بهشت
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۱:۰۱
چه عکس ناناسی ...
دلم میخواد از همشون امتحان کنم
اصلا چرا اینا انقدر چشمک میزنن به آدم هی
پاسخ:
مگه ترشی عمه لیلاست ؟؟؟ :))
عم قزی جون ツ
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۲:۴۰
برا ترشی زود نیس الان!؟
شهریور رو دوس ندارم! چون آخر تابستونه
من از ته هیچی خوشم نمیاد. بوی رفتن میده
از سرماخوردگی شهریور هم بدم میاد :|

مهر...
نقطه عطفه! همش تو چشمه
اونی ک میره مدرسه غرشو میزنه ، اونی ک دوره درسش تمو شده ، دلش تنگ میشه ،
چن روز پیش ب یه نر گفتم ک قبلنا پاییزو خیلی دوس داشتم ؛ اما الان انگار نه!

شاید یکی از دلایلش اینه ک من شدیدا عاشق هندونه م :))
پاسخ:
من برعکس ! قبلنا پاییز رو دوست نداشتم ولی الان دوسش دارم و حتی به این پاییز نیومده بدجوری خوش بینم :)
judy abbot
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۲:۴۴
درود مهربانو...
خب چرا این کار ها را با دل ما می کنی دلمان ترشی های خوشمزه مادربزرگمان را خواست..!

:)
پاسخ:
سیر ترشی مادربزرگم ... آخ خ خ خ :)
sara samayi
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۳:۳۵
این برای پست بالایی:
در اوج غمت، قلمت چه زیباست.
جنس دردت رو نمیدونم. ولی خوب می دونم که درد رو از هر طرف که بنویسی درده.
شاید حالت رو بیشتر بگیرم اما این پست منو بخون:|
فریادهای خاموش: http://jazirehmind.blog.ir/1394/06/25/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D9%87%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%84%D9%87-%DA%AF%D9%88%D9%86#comments
پاسخ:
خوندم :)
من یه مرحله جلوتر از این متن هستم ، من اینا رو طی کردم و رسیدم اینجا ........
آلبرت کبیر
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۳:۳۹
الان موندم در راستای این پست کامنت بذارم یا در راستای پست درد دار بالایی :|
پاسخ:
نباید انتخاب سختی باشه :)
saba ...
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۴:۱۰
این حال روی قله ایستادنت رو خریدارم بانو:)
پاسخ:
عزیزمی :*
یکی یدونه!
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۹
:)
پاسخ:
:)
یکی یدونه!
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۵:۴۰
سلام!
شاید وقت نداشته باشین!اما یکمی کمکم میدین منم قالب وبمو ویرایش کنم!
تصویر هدر و سادگی و سفیدی قالبتون جذبم کرد!

تبریک میگم برای دانشگاه!
پاسخ:
درود 

اینجا رو ببین :

http://delestoon.blog.ir/post/15

+ خیلی ممنون :)
آلبرت کبیر
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۸:۰۶
دانشگاه جدید چطوره ؟؟؟ :دی
پاسخ:
الان این مال پست بالایی یا پایینی اون وقت ؟؟؟؟ :|
محمد
۲۶ شهریور ۹۴، ۱۹:۱۷
و تابستانی که اینبار خیلی زود گذشت
و من دلم برای همین بی مهری های تابستان تنگ می شود
پاسخ:
واسه من اتفاقا کش اومده بدجور :)
ناصر .
۲۶ شهریور ۹۴، ۲۲:۱۰
بوی مربای تمشک وووووااااااایییییی د:
پاسخ:
تمشک میخوام الان :|
negar .s
۲۷ شهریور ۹۴، ۰۱:۲۳
نمیدونم راجع به پست بالا چی بگم که بتونه کمی بهت آرامش بده...
ولی یکتا جان از خدا میخوام که همیشه حال خودت و دلت خوب باشه :)))
پاسخ:
ممنون نگار خوب :)
رهگذر
۲۷ شهریور ۹۴، ۰۲:۲۱
سلام


یه شخصی گفته بود(نمیدونم به کی): برای من مهر در نگاه توست نه اولین ماه پائیز!



new1 ) با اینکه دوستت برای اون کلیپ خیلی زحمت کشیده بود و نوع ترجمه کردنش خوب و زیبا بود ، اما در کل من خوشم نیامد! از ترجمه خوب و زیبای دوستت نه ، از شخصیت و حرفای اون مرد دلقک. برای من بیشتر از اینکه حرفاش خنده دار باشه ، توهین آمیز و ناراحت کننده بود.

به نظر من این خنده دار نیست که یه شخص دلقک بیاد برای غیر ایرانیها با سرهم کردن تعدادی *دروغ* شخصیت و افکار مردم ایرانی رو زیر سوال ببره! طوری که دیگران بهمون بخندند. کجای اینکار خنده دار هست؟

اگر امکان داشت ترجیح میدادم به جای خنیدن ، یه پس گردنی و یه لگد محکم به اون دلقک بزنم تا دفعه دیگه از این غلطا نکنه!

پاسخ:
چی بگم ؟ اینم یه نوع نگاه ِ و کاملاً محترم :)
رهگذر
۲۷ شهریور ۹۴، ۰۲:۳۰
در مورد پست جدیدت:

نمیدونم این متن پائین متعلق به کی هست ، علی شریعتی ، حضرت علی یا مادر ترزا و یا.... متعلق به هرکی هست من دوستش دارم.


مردم اغلب بی انصاف ٬ بی منطق و خود محورند ، اما آنان را ببخش
اگر مهربان باشی تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ، اما مهربان باش
اگر موفق باشی دوستان دروغین ودشمنان حقیقی خواهی یافت ، اما موفق باش
اگر شریف ودرستکار باشی فریبت می دهند ، اما شریف و درستکار باش
آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند ، اما سازنده باش
اگر به شادمانی و آرامش دست یابی حسادت می کنند ، اما شادمان باش
نیکی های درونت را فراموش می کنند ، اما نیکوکار باش
بهترین های خود را به دنیا ببخش ، حتی اگر هیچ گاه کافی نباشد

چون یه روز در نهایت می بینی هر آنچه که بوده و هست ، همواره میان تو و خداوند بوده و هست ، نه میان تو و مردم.


و..

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
خطی ننویسم که آزار دهد کسی را ؛
که تنها دل من ؛ دل نیست




روزگارتون شاد
پاسخ:
:)
رهگذر
۲۷ شهریور ۹۴، ۱۸:۲۲
انـدوه ت را ،
بـه بـرگ بـسـپــار !
پـایــیــز اسـت ، م ی ر ی ز د.....


و..


زمانی که لبخند دنبال جایی برای نشستن است،
آرزو میکنم در آن نزدیکی ها باشی.


و..


خدایا دوستان من ارمغانی از رحمت بی انتهای تو اند ، خرسندشان دار به شادی ، سلامتی ، سعادت و سربلندی.





روزگارتون به خیر و شادی.
پاسخ:
:)
آریانا م.م
۲۷ شهریور ۹۴، ۲۱:۳۳
سلام دوستم. خیلی وقته اینجا رو میخونم وبلاگ بلاگفاتم میخوندم. هرچند اینجا رو تازه پیدا کردم یعنی دو ماهی شاید بشه. هیچوقت کامنت نذاشتم البته .. دوست دارم تویه دوستی باهات شریک بشم نمیدونم چرا انقدر حس خوبی دارم به نوشته هات و به خودت... یه چیزی مثه اهنربا منو میکشونه اینجا ... دوست دارم باشی.. بهم سر بزنی حتی بی صدا... ممنونم از نوشتنت قلمت و خودت
پاسخ:
سلام :)

یعنی الان شما یه خاموش ، روشن شده ای ؟؟؟ خیلی هم خوب ، خوش اومدی :)
الهه --
۲۷ شهریور ۹۴، ۲۲:۴۵
قالبتو چطوری اینطوری کردی ؟
پاسخ:
کار خودم نیست ! 
ولی برای تغییرات قالب اینو ببین : 

http://delestoon.blog.ir/post/15
یکی یدونه!
۲۸ شهریور ۹۴، ۱۵:۵۶
ممنونم!
پاسخ:
خواهش :)
بانوی شرقی
۳۱ شهریور ۹۴، ۰۳:۲۲
مژده مژده ک بلخره مهاجرت کردم :))
پاسخ:
خیلی هم خوب 
بانوی شرقی
۳۱ شهریور ۹۴، ۱۷:۵۲
اره یکتاجونم..
نرم افزارو دانلود کردمو طبق چیزیرک تو راهنما گفته بود جلو رفتم و منتقل شد.. خییییلی راحت بود فقط کمی وقت گرفت.. خیر ببینه مهاجرت
پاسخ:
چه خوب :) چه حرصی خوردی شمااااا سر نابودی بلاگفا :))
النا بانو
۱ مهر ۹۴، ۱۲:۲۰
سلام
چقدر مهر خوبه
من که اصلا اهل ترشی و اینا نیستم چون فشارم میاد پایین
ولی سبزی پاک کردن واسه فریزر و خشک کردن واسه زمستون این موقع لذت بخشه
پاسخ:
سلام :)

من هم فشارم میاد پایین هم اگه یه جور گرمی باشه ممکن جوش بزنم ! ولی میخورم :)))
آره ه ه ... خیلی ی ی ی
تنهای او
۱ مهر ۹۴، ۱۴:۱۷
هوممم
بوی گردوی تازه
سبزی خورشتی...
آّلبلیمو تر و تازه ...
پسته ی کوهی
برنج نو...

فقط خدا میتونه این بو ها و رنگ ها رو به راه انداخته باشه
فقط خدا میتونه ....

مرسی برای القای این حس قشنگ

یکتا جان اون موقع من وب نداشتم
میاومدم میخوندم

به خیر باشی
روز به خیر و به میل

پاسخ:
به به ، دهنم آب افتااااد ^_^

جدی ؟؟؟ برام جالب بود که اونی که وب نداشته میومده وبلاگ خونی ^_^
چقدر خوب که حالا وب داری :) اینجوری منم میتونم بخونمت ؛)
negar .s
۱ مهر ۹۴، ۱۴:۱۹
از آخرین پستت هنوز ننوشتی...
حالت چطوره یکتا؟
پاسخ:
حرفم نمیاد !!! یعنی وقت نکردم فکر کنم که حرفم بیاد :))

خوبــــــــــــــــــــــم :)
سهیلا (کاتارسیس)
۲ مهر ۹۴، ۰۷:۰۴
چرا من تا حالا به اسم اولین ماه پاییز فکر نکرده بودم؟؟ :O

ببین کلی به کلمه «هوس انگیزناک» در متنت خندیدم. چون منم زیاد ازین کلمات میسازم! :)
پاسخ:
چرا واقعاً ؟! :))

خنده داره؟ خیلی هم از کلماتی که حداد عادل اینا میسازن خوشگل تره ! والاع :))
الن 12
۲ مهر ۹۴، ۱۱:۰۳
هممممم.... {قورت دادن آب دهان و زل زدن به عکس}
پاسخ:
:)
افشین ..
۹ آبان ۹۴، ۰۰:۰۹
بسیار شادباش می گم امیدوارم موفق کامیاب باشید!
من چه با فاصله ی زیاد کامنت هام رو امروز فرستادم :D
پاسخ:
نصفش رفت این پاییز محشر ِ دوس داشتنی ...

و من چه با فاصله ج دادم ؛)
صاد صاد
۱۶ آذر ۹۴، ۰۱:۲۶
هومممممممم
عالی عالی
پاسخ:
عالی نگاه شماست :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">