حس مشترک ...

| دوران تحصیل راحت‌ترین دوران زندگی است. درس خواندن را هر قدر هم لفت بدهی ، اقبال هم‌قدمی می‌کند و کسی کار به کارت ندارد. ته‌جیبی‌ای هر چند مختصر ، می‌گیری و افسار بکن نکن‌ها دست خودت است. دانشجویی نظم و نسق خانواده را بر‌نمی‌تابد. اصلاً چیزی به اسم جلالت خانواده ، کشک است. برای هر اُرد ناشتایی دلایل پیچاندن داری ، کله‌ی آفتاب بیرون بزنی و نصف شب هم بر‌گردی ، بهانه‌ی "با بچه‌ها داشتیم تحقیق می‌کردیم" همیشه راه‌گشاست. اما وای به روز بعد پایان‌نامه ...|

منبع : داستان همشهری تیرماه - سالاد فصل - از آرش صادق‌بیگی

[1] new

دانلودانه...

اگر چه خسته ای از حمل این بغض های طولانی / حریم امن موندن باش ، ای یار دبستانی / اگر چه بغض ابرهای سمج ، سخت و نفس گیره / بیا اشکاتو نذر شونه ی من کن ، نگو دیره ...

جمعه ۲ مرداد ۹۴
نظرات (۳۸)
فاطیما کیان
۲ مرداد ۹۴، ۱۲:۵۸
الحق و الانصاف که راست گفته یاد فارغ التحصیلی خودم افتادم یک هفته بعدش فهمیدم باید بجنبم و مستقل بشم تا این پرسو جوهای کجا بودیو برنامت چیه و کی به کیه تموم بشه
پاسخ:
آخ آخ ... که چقدر سوهان روح ِ ... چقدر ...
Tornado .
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۲
از این منظر به قضیه نگاه نکرده بودم
پاسخ:
اینا واسه ما خاطره ست ...
مترسک ‌‌
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۴
اصلاً همین که می‌پرسن چی کاره‌ای؟ و میگی دانشجو هستم دنیای خوشیه؛ اما بعد از پایان‌نامه یا باید بگی بی‌کارم یا [در مورد بیش‌تر آقایون] بگی سربازم که خب جفتش ناجوره... :|
پاسخ:
آخراش دیگه کار من این بود :
می پرسیدن : چی کار میکنی ؟
منم میگفتم : زندگی ! [ یعنی به تو چه ؟! ساکت میشی یا ساکتت کنم ! والا ] :))
آبجی ..
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۵
آی گفتید...!! :)
پاسخ:
خوشم میاد همه هم تجربه دارن :|
آبو
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۸
آخ آخ آخ... واجب شد پایان نامه رو یه ماه دیگه لفتش بدم.
پاسخ:
آره ه ه تا میتونی و جا داره لفتش بده ! 

برنامه ی من 7 ترمه تموم کردن بود ( چرا انقدر عجله داشتم خودمم نمیدونم) که موفق هم شدم ! منتها یه شیر پاک خورده ای مجابم کرد ترم 7 رو نصف کنم و همون 8 ترمه بشم !

+ چه خوب که برگشتین :)
سورئالیست
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۱۹
وای به مسئولیت های بعد از پایان نامه
پاسخ:
وااااای... :/
م. ج.
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۲۲
راحت ترین، بهترین و بیاد ماندنی ترین دوران...
پاسخ:
حیف که وقتی تموم شد اینو فهمیدم... حیف...
یک مردِ جدّی
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۲۴

من در حال دعوا و ... هستم که زودتر دفاع کنم و شَرش را بکنم و به زندگی م برسم!
اما انگار هر چقدر جلوتر میرویم شرایط سخت تر می شود

+دوستی داشتم که میگفت وای به روزی که خدمت سربازی هم تمام شود!
پاسخ:
حرصشو نزن چون مثل ماریو قارچ خور میریم مرحله بعدی که سخت تره... 

+ به نظرم روزی که بهونه ها تموم بشن زندگی زیادی جدی میشه!!
رضوان ــ
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۲۹
همین یکی دو هفته پیش بود که داشتم به دوستم میگفتم اگه میدونستم بعد از دانشگاه به این وضع و روز میفتم تا میتونستم واحدا رو میفتادم تا یه ده دوازده ترمی اونجا بمونم.

+ سلام :)
پاسخ:
دقیقاً منم به این نتیجه رسیده بودم !!! 
هم الکی زود زود واحدها رو برداشته بودم و به خودم سختی داده بودم ! هم از دانشجویی م میشد بهتر استفاده کنم ... 

+ سلاااااااااااام :)
خاتون .
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۵۸
دقیقا همینطوره ولی امان از بعدش .
پاسخ:
امان ... امان ... امان ...
فاطمه .ح
۲ مرداد ۹۴، ۱۳:۵۸
اهوم.. زندگیمون همش بهانه س یعنی؟!
پس تو زندگیم پشت ی چیزی قایم میشیم و وقتی اون چیز تموم شه نمیدونیم چطور با زندگی واقعی مون از این به بعد رفتار کنیم و این یعنی تا الان زندگی نکرده بودیم.
چ بد .
پاسخ:
مانع هایی که یه وقتهایی میشن بهانه !
هر چی جلوتر بری سخت تر میشه و اشتباهات غیر قابل جبران تر ...
آبان ...
۲ مرداد ۹۴، ۱۴:۱۹
بعد از فارغ التحصیلی یه آدم بیکار شدم که دیگه حتی نمی تونم بگم دانشجو ام...
یه جوری مردم می گند حالا چی کار می کنی.. که آدم از بیکاری خجالت می‌کشه..
پاسخ:
اصلاً این نوع بیکاری بعد از 16 سال درس خوندن فرق د اره ! سنگین ِ ... :(
MIM HM
۲ مرداد ۹۴، ۱۴:۳۲
آی ام اگری
پاسخ:
گود :)
آناهیتا طـــ
۲ مرداد ۹۴، ۱۶:۳۷
این فوبیایی ک گفتی یه سریا به پرنده دارن؟
من به پایان نامه دارمش :|

فک کنم تا خواجه حافظ شیرازی م بدونه ک من یه قرنه قراره دفا کنم و نمی شه :|
پاسخ:
زنگ همسایه بغلی رو بزنید :)))
آلبرت کبیر
۲ مرداد ۹۴، ۱۷:۴۶
بیا مث من همین سیکل لعنتیو بگیر بشین گوشه خونه تلویزیون ببین ... همین و بس :)))
پاسخ:
آقا این پله های ترقی منو ول نمیکنه که :)))
رفیعه رجعتی
۲ مرداد ۹۴، ۱۸:۰۵
خاهرم من کشته خودشو ک پایان نامه داره:|
خیلی سخده:(
ولی خب همون تا شب بیرون رفتناش می ارزه!خخخخ
پاسخ:
یه روزی درکش میکنی رفیعه جان ^_^
غر زن
۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۱۶
روزبعد از دفاع...
پاسخ:
یه نفس عمیق بلند کشدار میکشی و میگی آخیش... ولی امان از روزهای آتی...امان... 
محدثه عارفی
۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۱۸
هومم! آره خب از این نظر نگاهش نکرده بودم. همش هم بد نیست :))
پاسخ:
من گرفتم کجاش خوبه محدثه هاهاهاهاها ؛)
مترسک ‌‌
۲ مرداد ۹۴، ۲۰:۲۵
کامنت سرکار علیه آناهیتا =))
پاسخ:
آناهیتا خصوصی بهم گفت که اشتباه شده ولی چون در مورد پایان نامه بود با افتخار تایید شد :)
نبات ...
۲ مرداد ۹۴، ۲۲:۲۸
نفس میکشی بعدش...
پاسخ:
نفس رو میکشی... اما بعد نفس ت میگیره :(
رفیعه رجعتی
۲ مرداد ۹۴، ۲۲:۴۷
اون موقه ک کامنت دادم داشدم اهنگ گوش میدادم!
چی نوشدم اصن!خخخ
خاهرم من!:دیییییی
پاسخ:
:))
پژمان
۳ مرداد ۹۴، ۰۷:۵۷
هنوز به قسمت های سختش نرسیدی خواهر من. این مردم برای هر مرحله یه سوالی آماده دارن. کار هم که پیدا کنی می پرسن ازدواج کردی؟ چرا زن نمیگیری؟ (در مورد خانم ها: چرا شوهر نمی کنی؟)من شخصا دوست دارم اینطور مواقع با بیل بزنم تو سر طرف هم خودم رو راحت کنم هم اون رو. ابته فرو کردن خودکار تو چشم طرف هم خوب جواب میده. یه لحظه تصور کن:)))
جای شما باشم از همین الان خودم رو برای سوالهای بعدی آماده میکنم
پاسخ:
هر چی پیش بری سخت تر میشه و سوالهای مردم بیشتر :|
با خودکار؟؟؟؟ با چنگال بهتره :))
پژمان
۳ مرداد ۹۴، ۰۷:۵۸
در ضمن در مورد این عکس اصلا باهات موافق نیستم. واقعیت درست عکس این عکسه
پاسخ:
نظرتون محترم :)
دیوانه ی نارنجی صفت ... !
۳ مرداد ۹۴، ۱۷:۵۵
وااااااااای یکتا قالبت فوق العادس :))) واسه ما هم میسازی ؟ :دی
پاسخ:
نگاه شماست که فوق العاده ست  خانووم :)
من اگه بلد بودم حتما برات یه قالب نارنجی نارنجی میساختم! 
سالهای مرگ و پروانه شدن
۳ مرداد ۹۴، ۱۸:۵۰
4 سال دوره کارشناسی هنوز برای من بهترین خاطرات رو داره

اهنگ ابی عاااالی بود.
... Tnx
پاسخ:
دغدغه ی خاصی جز پاس کردن نبود و خوش بودیم :)

خوشحالم دوسش داشتید ^_^
آدم ارغوانی
۴ مرداد ۹۴، ۰۰:۰۲
عکس جالبی بود!
ما که این چیزایی رو که گفتی تجربه نکردیم هنوز!
پاسخ:
نمیدونم بگم امیدوارم تجربه ش کنی یا نکنی؟!  :|
ماه و ماهی
۴ مرداد ۹۴، ۱۱:۰۸
البته درمورد دخترا سوالات متنوع تری هم وجود داره که مردم براشون پیش میاد!! حتی اگه نپرسن از نگاهشون معلومه :|
پاسخ:
واقعا... واقعا... :|
نگین
۴ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۸
مدرسه ها :)))
با دانشگاه موافق نیستم بشه خوش گذروند و خیال راحت داشت
هرچند بهترین دورانه دانشجویی!
پاسخ:
نگین نگین نگین ... اصلا معلومه‌از این دانشجو درسخوان معدل الف ها هستی 😝

آی دا
۴ مرداد ۹۴، ۲۳:۲۳
راست میگی!!!
دقیقا!!
یاد خاطراتم افتادم:)) خاطرات مگو :دی
پاسخ:
اوه اوه اوه ! آیدا خاطرات مگو رو خوب اومدی :))
رضا
۵ مرداد ۹۴، ۰۸:۱۰
سلام سرکار خانم
هر مرحله از زندگی ویژگی های خاص خود رو داره . این ویژگی ها تو دوره خودشون ارزشمند هستند. وقتی انسان وارد یک مرحله جدید میشه باید از ویژگی های جدید لذت ببره. امیدوارم شما هم کار مناسب با علاقه و تحصیلاتتون رو پیدا کنید و از اون لذت ببرید
پاسخ:
سلام 
بله ! حق با شماست :)
ممنونم ...
دیوانه ی نارنجی صفت ... !
۵ مرداد ۹۴، ۲۰:۱۴
پس اینو کی برات ساخته ؟
ت ویه قالب نارنجی بساز من قطعا قبولش دارم :)))
پاسخ:
یه دوست قدیمی لطف کردن و زحمتشو کشیدن :)

در حد هِدِر نارنجی و اینا من بلدم فقط :))
پریـ سآ ...
۶ مرداد ۹۴، ۱۰:۲۳
آره بوخودا :)
پاسخ:
این خوب نیست که همه باهاش مواجه شدن :/
محمد
۶ مرداد ۹۴، ۲۳:۲۶
دقیقا اون وقت این تصویر چی میگه؟
پاسخ:
حقیقت رو 😄😋
بابا شاه
۷ مرداد ۹۴، ۱۹:۱۴
سلام مهندس
+
خو مطلب چه ربطی به عکس داشت؟
یعنی برا اقایون همه چی ردیفه؟
بیا جا هامون عوض. قبول؟
پاسخ:
سلام 

راه و مسیر برای آقایون هم بیشتره هم مشخص تر ، دخترا مانع زیاد دارن ! 
[ گارد نگیرین لطفاً ، فقط نظرمو گفتم:) ]
قاصدک ..
۸ مرداد ۹۴، ۱۳:۰۲
البته این یکی از کوچکترین مزایای اون دورانه ;)
پاسخ:
کلاً همه جوره خوش میگذشت :)
سهیلا (کاتارسیس)
۹ مرداد ۹۴، ۱۸:۳۵
بستگی به رفتار خود آدم داره. چه دوره دانشگاه و چه مدرسه کسی از من نپرسید کجا بودی؟ کجا میری و ازین حرفا. چون می دونستن کجاها میرم و با کیا میرم. یعنی خوب می شناختنم و بهم اعتماد داشتن و دارن.
پاسخ:
خوبی ش اینه در دوران دانشجویی کسی از آدم توقع و انتظار نداره ...
محمد
۹ مرداد ۹۴، ۲۲:۲۴
کدوم حقیقت رو؟؟؟؟
پاسخ:
دقیقاً همینو که راه برای آقایون هم بیشتره هم مشخص تر ؛)
[ گارد نگیر ! خواهشاً ]
افشین ..
۱۷ مرداد ۹۴، ۱۹:۲۰
باید اعتراف کنم!
چرا آخه با این عکس ذهن رو منحرف می کنید؟! من فکر کردم با یک مقاله فمینیستی روبه رو هستم ولی آخرهای متن فهمیدم که مربوط به دوران دانشجوییست.اعتراف رو باید اعتراف کرد.
پاسخ:
جالب بود که فقط چند تا از آقایون به عکس توجه کردن ! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">