از کار جهان سیر شده خاطر عارف ...

| همان وقتی که بعد از یک میزبانی ِ پُر شکوه و جلال داشتیم غذاهای باقی مانده را در ساید بای سایدِ n فوت‌ـمان به صورت mp3 جاسازی می‌کردیم ، همان وقتی که از پُرخوری به قدری سنگین بودیم که آخرش مجبور به تحریک ِ حلق‌ـمان شده تا همه چی را بالا بیاوریم و نفس ِ بعد از این راحتی را عمیق بکشیم ، همان وقتی که نذری‌های در راه خدا را بین در و همسایه و فک و فامیل و دوست و آشنا پخش کردیم تا دارایی‌ـمان را به رخ بکشیم ، درست همین وقت‌ها یک نفر از گرسنگی مُرد ! حالا هی همه تـز روشن‌فکری بدهیم و عضو فلان کمپ و گروه بشویم و کلی عکس و پست و غیره ذلک بگذاریم (ایضاً خودم) و به جوگیری‌های مسخره‌ـمان ادامه بدهیم. |

پنجشنبه ۱۸ تیر ۹۴
نظرات (۲۹)
یک مردِ جدّی
۱۸ تیر ۹۴، ۱۴:۲۸
:-[
پاسخ:
:(
فاطمه .ح
۱۸ تیر ۹۴، ۱۴:۳۰
بگو یک هزار دو هزار سه هزار چهار هزار پنج هزار
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پنج نفر الان مردن.
پاسخ:
:((
ف. قاف
۱۸ تیر ۹۴، ۱۴:۳۷
:(
فقط برای خودنمایی آماده ایم :(
پاسخ:
اونم به هر قیمتی :|
مترسک ‌‌
۱۸ تیر ۹۴، ۱۵:۲۴
دقیقاً بابت همین موضوعه که به مراسم عروسی و عقد و نامزدی و... ایضاً همین مراسمات ورژن عزاداریش اعتقادی ندارم، واقعاً توجیه نمی‌شم که سیر کردن آدمای سیر چه معنی داره؟ ترجیح میدم مردم هزار مدل حرف بزنن اما اون پول رو جای درستش هزینه کنم...
پاسخ:
به جز عروسی با بقیه ش موافقم! 
ریش قرمز
۱۸ تیر ۹۴، ۱۵:۳۸
[گل]
پاسخ:
:)
دردانه خدا ..
۱۸ تیر ۹۴، ۱۶:۱۸
سلام
دردیست که تمام خوبی هامون به حرف شده..
در ذهن ها همه برا خودشون مادر ترزا هستن...حرف از یتیم نوازی حضرت امیرالمومنین میزنن..
ولی در عمل افسوس...
پاسخ:
واقعا درده... 
خودم
۱۸ تیر ۹۴، ۱۷:۱۸
همش بخاطر اینه که بقول تو همش تز میدیم.یکی نیس عمل کنه.
یکی نیس بفهمه خرجه یه روزش میتونه یه خانواده رو چقد خوشحال کنه.
اینا رو گفتم ولی درمقابل همچین موضوعی فقط میتونم سکوت کنم.
پاسخ:
حرف حرف حرف... فقط حرف میزنیم
mim h.m
۱۸ تیر ۹۴، ۱۸:۱۱
جوگیری مسخره ترکیب نابیه
پاسخ:
هم جوگیریه هم مسخره! 
+ فـاطمه نـظـرى
۱۸ تیر ۹۴، ۱۹:۱۷
واقعا هم همینطوره ... خیلى وقت ها خودِ ما ؛ فقط جوگیریم ! ادعا میکنیم فقط ! حرف میزنیم ! به عمل که میرسه ، همه دست از پا درازتر ... حتى خودِ من :(
پاسخ:
یهو یه جو گسترده ای تو کشور بوجود میاد و زود تموم میشه... 
رهگذر
۱۹ تیر ۹۴، ۰۵:۳۷
سلام

این ناراحتی شما حکایت از این داره که اگر میدانستید و متوجه میشدید که کسی گرسنه ست ، به خاطر راحتی و آرامش وجدان خودتون هم که شده ، حتما برای رفع حاجت یا گرسنگی اون مستمند در حد توان خودتون اقدام میکردید.


یاد بیتی از فردوسی خردمند افتادم که میگه:

توانایی او رآست ، ما بنده‌ایم
همه راستیهاش گوینده‌ایم..

یکی را دهــد تاج و تخت بلنــــــــــــــــد
یکی را کُنَد بنده و مستمند..

نه با اینش مهر ، و نه با آنش کین
نداند کس این جز جهان آفرین..

که یک سر همه ، خاک را زاده‌ایم
به بیچاره تن مرگ را داده‌ایم.



تا اونجائیکه یادمه توی قرآن گفته بود اینها همش آزمایش و امتحان هست ، اینکه به یکی مال و ثروت و قدرت میدند و به یکی دیگه نه. و از این طریق هر دو طرف رو امتحان میکنند.



این جمله پائین رو اتفاقی دیدم.


همه روز ، روزه بودن
همه شب نماز کردن..

همه ساله حج نمودن ،
سفر حجاز کردن..

شب جمعه ها نخفتن
به خدای راز گفتن..

به خدای ، که هیچ کدام را
ثمر آنقدر نباشد ،
که به روی ناامیدی ، در بسته باز کردن.




روزگارتون به خیر و شادی.
پاسخ:
شعر فردوسی خیلی خوب بود،مرسی
م. ج.
۱۹ تیر ۹۴، ۰۶:۱۸
این چشم و هم چشمی واقعا بد دردیه...
نمایش ثروت نشونه عقب موندگی جامعه ست!!!
پاسخ:
آدمهای بی فرهنگ پولدار... 
نبات ...
۱۹ تیر ۹۴، ۱۱:۰۰
نذرتان قبول...
همسایه های ده آن ورتر
از بــــــــــــــــــــــــــــــــــــوی
زعفران پلویتان عجیب تعریف میکردند...
پاسخ:
:((
فاطمه ..
۱۹ تیر ۹۴، ۱۳:۴۸
:(
پاسخ:
:((
آقای سر به هوا ...
۱۹ تیر ۹۴، ۱۶:۱۸
سلام
پست آخرتو خوندم ! سبک نوشتنت رو دوست دارم
اگر با تبادل لینک موافقی منو با عنوان " دلنوشته های آقای سر به هوا " لینک کن و بعد خبرم کن تا منم لینکت کنم
راستی ! یادت نره عنوان لینک + آدرس وبت رو برام بفرستی
منتظرتم
پاسخ:
جناب شما اینجا لینکدونی می بینی؟!  :|
م.ا.ه... خانوم
۱۹ تیر ۹۴، ۱۷:۵۹
از اون جمله ی که بالای وبلاگت نوشته بودی خوشم اومد!
من اکنون کاشف سرزمینی هستم که خود خالق آنم...
سلام!
پاسخ:
اون جمله از دکتر علی شریعتی هست منم خیلی دوستش میدارم:)
آلبرت کبیر
۱۹ تیر ۹۴، ۱۸:۲۷
یه سری مشکلات و ایده های نابجای فرهنگی هس که متاسفانه درست شدنی نیس ظاهرا
پاسخ:
هی هم داره بیشتر میشه به جای اینکه کمتر بشه :|
سورئالیست
۱۹ تیر ۹۴، ۲۳:۰۰
خدا رحمتشون کنه.
پاسخ:
هه.........
ف میم
۲۰ تیر ۹۴، ۰۳:۳۴
من با خوندن این پست همونقدر متأثر شدم که با دیدن بعضی پستا و عکسای دیگه . همش برای یه دقیقه فقط ...
پاسخ:
واسه همه همینطوره 
دیوانه ی نارنجی صفت ... !
۲۰ تیر ۹۴، ۰۸:۲۶
نذری یکی از عواملی بود که دین رو به گند کشید...
پاسخ:
اصلاً هدف اصلی ش نابود شد !!
هولدن کالفیلد
۲۰ تیر ۹۴، ۱۲:۰۹
من قیمه میخوام :|
سعی کردم بی ربط ترین کامنت مربوط!!! رو بنویسم :|
پاسخ:
تبریک میگم هولدن ! موفق شدی :))
هیژده ...
۲۰ تیر ۹۴، ۱۲:۴۷
چه دلیلی داره که همه زنده بمونن؟
هان؟
به درک که مردن
جهان یه جنگل بزرگه
و ما هم از قانون جنگل مستثنی نیستیم
ضعیف تر ها باید بمیرن و قوی تر ها قوی تر شن
قانون طبیعت همینه
واسه اینکه نسل قوی ادامه پیدا کنه
احساسات با منطق همسو نیس
پاسخ:
یعنی هر کی بتونه بیشتر بخوره ، قوی تره ؟؟؟
بستگی داره قوی بودن رو چی معنا کنیم :)
عاطفه اکبری
۲۰ تیر ۹۴، ۱۵:۳۵
هعییییییییی●●●
پاسخ:
نفس عمیق بلند
آلبرت کبیر
۲۰ تیر ۹۴، ۱۸:۱۷
من که امیدی ندارم :))
پاسخ:
به چی ؟!
سهیلا (کاتارسیس)
۲۰ تیر ۹۴، ۱۸:۳۷
"جوگیریهای مسخره مان" رو خوب اومدید.
پاسخ:
آخه هر جفتش با هم هست دیگه !!!
ترمه طلا
۲۰ تیر ۹۴، ۱۸:۳۹
دهنم گس شد از این همه تلخی یهو.. کاش میشد تغییرش داد این دنیارو
پاسخ:
میشه ! نمی خواهیم ...
**راضیه **
۲۰ تیر ۹۴، ۲۳:۲۰
و این یعنی فاجعه...
پاسخ:
:(
محدثه عارفی
۲۱ تیر ۹۴، ۰۰:۱۱
وااییی! باز رفتی تو فاز پایان های عالی غیر منتظره! دختر کپ کردم وقتی خوندم کسی مُرد :(( اونم درست وقتی کاملا فرورفته بودم در روزمرگی های این روزهام با متنت. عالی بود . :)
پاسخ:
ممنونتم :) حقیقت ِ دیگه ...
ببخشی که با روحیه ی پروانه ای شما سازگاری نداشت بانو ؛)
toka taherian
۲۱ تیر ۹۴، ۰۱:۵۰
بله

خب حرفو که همه میتونن بزنن!
متاسفانه
پاسخ:
بله ، همه ه ه ه ... !
محمد
۲۲ تیر ۹۴، ۰۰:۳۵
و انتظار نداشته باش من در این پست جو گیر شده و دست به کار غیر عادی که چه عرض کنم حتی عادی زده و غیر عادی باشم.
بلکه فقط به این پست فکر کرده و می گویم: اوهومممممممممممممممممممممم
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">